אא

כך מקבלות חברות התעופה הזרות את ההחלטה להפסיק או לחדש טיסות לישראל

חלק מהחברות מודיעות יום ביומו, אחרות מבטלות לשבוע מראש ויש כאלה שלחודשים ארוכים או עד להודעה חדשה. איך יכול להיות שחברות התעופה מתנהלות באופן שונה מול המשבר הביטחוני בישראל - ואיך בכלל חברות תעופה מחליטה להפסיק לטוס?

צילום: SHUTTERSTOCK צילום: SHUTTERSTOCK

אפשר להניח שרבים בענף התעופה והתיירות בישראל הוציאו מפיהם בימים האחרונים את המילה ”כאוס“. זו כנראה ההגדרה המדויקת ביותר לפעילות חברות התעופה הזרות מול המשבר הביטחוני בישראל שמשפיע דרמטית על ענף התעופה.

כדי להבין איך החברות הזרות מקבלות את ההחלטה להשעות את טיסותיהן ליום, יומיים, שבוע, חודש או עד לשנה הבאה, פנינו למנכ“ל יאט“א בישראל (ארגון חברות התעופה הבילאומי) קובי זוסמן, שמנסה לעשות סדר בתוהו ובוהו שבאוויר.

קובי זוסמן. צילום: פספורטניוזקובי זוסמן. צילום: פספורטניוז

איך חברת תעופה מקבלת החלטה אם לטוס או לבטל את הטיסה?

”אנחנו נמצאים בתקופה של חוסר ודאות מוחלטת. גם אנחנו לא יודעים מה יהיה מחר או מחרתיים. תעופה סדירה, בניגוד לצ‘ארטרים, זקוקה לוודאות תפעולית. ומלחמה כמו גורמים רבים אחרים יכולים לפגוע בוודאות הזו שהיא הכרחית. גם שינויי אקלים יכולים להוות בעיה, וכמובן שינויים גיאופוליטיים כמו ברוסיה ובאוקראינה וכמו אצלנו במזרח התיכון. המצב אצלנו מקשה על החברות לתכנן את פעילותן“.

עם מי מתייעצים בחברות?

”תהליך ניהול הסיכונים של חברת תעופה הוא מאוד קפדני ומבוסס על הרבה מאוד משתנים שהחברה מעבדת כדי לקבל החלטה אם להפעיל טיסה או לא. עבור החברה ולמעשה עבור כולנו חשוב יותר מכל הביטחון של המטוס, הצוות והנוסעים. בהנהלות החברות מתייעצים עם גורמי רגולציה בבסיס האם וגם עם רשות התעופה האזרחית בישראל, ומקבלים את ההחלטה בהתאם למנגנון ניהול הסיכונים של כל חברה בנפרד. לכן גם אין אחידות בדרכי הפעולה“.

נראה שההחלטות מתקבלות מאוד מהר. חלק מהחברות מודיעות מהיום למחר שהן מפסיקות או חוזרות לטוס. באמת מקבלים החלטה כל כך מהירה ומיידית בחברות?

”קביעת לוח זמנים של חברת תעופה סדירה זו עבודה שנקבעת 7-8 חודשים לפני העונה. לדוגמה, עונת החורף שתחל ב-31 באוקטובר, כבר נקבעה בחודש מרץ השנה. עם זאת, במצב כמו אצלנו השינוי יכול להיות מהיר. שינוי סוג מטוס בקו קיים? זה מהלך שיכולים לבצע מהר מאוד, וכמובן שגם ביטול טיסה זו החלטה מהירה מאוד, כאשר כמו שאמרנו הבטיחות מעל לכל".

אותנו זה כמובן יצער מאוד, אבל לא עדיף לחברות הזרות פשוט להודיע שהן מפסיקות לטוס עד הודעה חדשה או לפחות עד תאריך מסוים ולא לעדכן יום ביומו? בכל זאת, אנחנו בסך הכל ישראל הקטנה.

”אבל אנחנו שוק חשוב מאוד לחברות רבות. בוא לא נשכח שאחרי הקורונה ולפני המלחמה הישראלים חזרו לטוס בהמוניהם, ומספרי הטיסות היו בצמיחה מתמדת. הקישוריות של ישראל לעולם למשל, לפני המלחמה, היתה במצב מאוד מתקדם גם ביחס למדינות אירופיות גדולות. זה מדד מאוד משמעותי (CONECTIVITY INDEX) שבוחן את הקישור של מדינה לעולם על פי מספר היעדים ומספר הטיסות אליהם - ושם בלטנו מאוד. אנחנו מאוד אטרקטיביים לחברות התעופה בתקופות רגיעה, ונקווה שתקופה כזו תשוב אלינו בקרוב".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: קובי זוסמןיאט"אמלחמה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: