אא

חדש באוסטריאן איירליינס: "הכריש" שיחסוך דלק בטיסות

ארבעה מטוסי בואינג 777-200ER יצופו בטכנולוגיית ה-AeroSHARK שתפחית את צריכת הדלק והזיהום הסביבתי ותשפר את האווירודינמיות. הטכנלוגיה פועלת כבר ב-17 מטוסים בצי של קבוצת לופטהנזה

הדבקת הטכנלוגיה החדשה על מטוסי אוסטריאן (צילום: lufthansa technik) הדבקת הטכנלוגיה החדשה על מטוסי אוסטריאן (צילום: lufthansa technik)

המחלקה הטכנית של קבוצת לופטהנזה, Lufthansa Technik, בשיתוף חברת אוסטריאן איירליינס הפועלת כחלק מהקבוצה, יציגו בחורף הקרוב את אחת הטכנולוגיות שעשויות לשנות את עולם התעופה - AeroSHARK, שפותחה בחברה הגרמנית.

מדובר במשטחי הדבקה שיוצמדו לארבעה מטוסים מסוג בואינג 777-200ER של החברה האוסטרית ויהפכו אותם למזהמים פחות, יסייעו משמעותית בהפחתת צריכת הדלק ובפליטת פחמן לאוויר.

AeroSHARK היא טכנולוגיה המורכבת מריבועים בעובי של 50 מיקרומטר כל אחד שלמעשה מחקים את המבנה המיוחד של הכריש, כולל המאפיינים הרלוונטים בהם הוא משתמש על מנת להפחית את החיכוך. אצלו במים, אצלם בשמיים.

הכיסוי הפיזי על חלקו החיצוני של המטוס משפר את האווירודינמיקה באזורים הרלוונטיים, ומביא להפחתת צריכת הדלק ופליטת הפחמן הדו חמצני לאוויר.

על גוף המטוס ועל גבי המנוע ניתן יהיה לראות את התוספת, כ-830 מטרים רבועים של סרטי הדבקה, שכאמור יסייעו להשיג חיסכון של כאחוז מצריכת הדלק הכוללת בטיסה.

אורך החיים של ה-AeroSHARK עומד על 4 שנים, במהלכן הוא מסייע בחיסכון כולל של כ-2,650 טון דלק ומעל 8,300 טון של פליטת גז דו חמצני לאוויר. מרגע שנכנסה לשימוש, הטכנלוגיה יעילה למרחקים ארוכים ותספיק לדוגמא לכ-46 טיסות מווינה לניו יורק.

"יחסוך פליטה של אלפי טונות פחמן לאוויר"

"אנחנו לוקחים את האחריות שלנו ברצינות ונוקטים בכל צעד אפשרי בכדי להפחית את פליטת הפחמן הדו חמצני בטיסות שלנו", אמר Francesco Sciortino, סמנכ"ל התפעול באוסטריאן איירליינס, "פוטנציאל היעילות של אחוז בודד אולי נשמע מעט, אבל בסך הכל זה יחסוך אלפי טונות של פליטת פחמן דו חמצני לאוויר בשנה בטיסות ארוכות הטווח".

עוד הוסיף כי "למרות שמטוסי הבואינג 777-200ER שלנו נמצאים בשנות השירות האחרונות שלהם, אנחנו מאמצים את ההשקעה בכדי להתקרב צעד אחד נוסף אל יעדי הפחתת הפחמן הדו חמצני שלנו".

"ההשקה של הטכנולוגיה על מטוס של אוסטריאן היא חדשות נהדרות גם עבור מפעילי 777-200ER", אמר Harald Gloy, מנהל התפעול הראשי בזרוע הטכנית של לופטהנזה, "אלה מטוסים ראשונים ואחרים יגיעו אחריהם בתקווה שבזכות ה-AeroSHARK נזכה לצריכת דלק נמוכה יותר ולטביעת רגל פחמנית משופרת יותר".

המטוסים שצויידו ב-AeroSHARK בצי של לופטנהזה כוללים את הבואינג 747-400, כמו גם 12 מטוסים מסוג בואינג 777-300ER של חברת SWISS וארבעה מטוסים מדגם בואינג 777FS השייכים למחלקת המטען של לופטנהזה.

השלמת כיסוי ארבעת המטוסים של אוסטריאן איירליינס צפויה להסתיים עד מרץ 2025.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: קבוצת לופטהנזהאוסטריאן איירליינסקיימות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: