בשיא המתיחות הביטחונית: חברת ״אייר חיפה״ תתחיל לטוס לראשונה השבוע וזה לא יהיה מחיפה
חברת התעופה שמודל הטיסות שלה מבוסס על שדה התעופה בחיפה, צפויה לקיים ביום ברביעי בטיסה נוספת פני קבלת הרישיון מרשות התעופה האזרחית לאחריה תפעיל את טיסת הבכורה מנתב"ג לאילת
לא מחיפה: חברת התעופה אייר חיפה תתחיל לפעול מנתב"ג.
חברת התעופה החדשה שקמה לא מכבר, כאשר מי שמוביל אותה הוא גונן אוסישקין, בעבר מנכ"ל חברת אל על ועימו מספר יוצאי החברה שהמודל העסקי שלהם מבוסס לטענתם על כך שתושבי הצפון יעדיפו לטוס מחיפה, עם דרך קצרה על פני ההגעה לנתב"ג. כעת לנוכח התגברות החזית עם חיזבאללה וההגבלות על הפעילות התעופתית בכל הצפון עד חדרה, תצטרך החברה להתחיל לפעול דווקא מנתב"ג.
החברה צפויה לקיים ביום רביעי עוד טיסת מבחן ולאחריה שמואל זכאי מנהל רשות התעופה האזרחית צפוי לתת לחברה רישיון הפעלה.
החברה צפויה לערוך את טיסת הבכורה שלה מנתב"ג לאילת, ביום חמישי או שישי השבוע.
נזכיר כי טקס מסירת המטוס הראשון של אייר חיפה נערך לפני כחודשיים בטולוז שבצרפת. משלחת של הנהלת חברת התעופה הישראלית החדשה, בראשות השותפים המייסדים גונן אוסישקין, ליאור יבור ומיקי שטרסבורגר, השתתפה בטקס קבלת המטוס הראשון.
המטוס הראשון של החברה, מטוס חדש לחלוטין מדגם ATR 72-600, הנושא אותיות הרישוי הישראלי 4X-IHA (ישראל-חיפה) כולל כ-72 מושבים, נמסר להנהלת החברה על ידי הנהלת היצרנית הצרפתית-איטלקית ATR, שבבעלות משותפת של קונצרן AIRBUS וקבוצת לאונרדו.
מעבר לנתב"ג יפגע בחברה מבחינת תשלום האגרות שבנתב"ג גבוהות בהרבה מהשדה בחיפה, ולמעשה מייקר את הוצאות הטיסה של חברת התעופה החדשה.
נזכיר כי החברה שהמשקיע היחידי בה היא המיליארדר ניר צוק, לא צפויה להיכנס לבעיות כלכליות בגלל השינוי שנכפה עליה, כי לצוק לא צפויה להיות בעיה להכניס את ידו לכיס ולשלוף עוד מזומנים לפעילות החברה.
תסריט מלחמה יחייב כעת את הנהלת אייר חיפה להראות את תכנית הפעולה שלה לנוכח העובדה שהיא לא יכולה בינתיים לפעול מחיפה.
יהיה גם מעניין לראות יהיה טווח המחירים שתציע החברה מנתב"ג בתחרות שלה עם חברות סאן דור, ארקיע וישראייר.