אא

ואיזה מסכנים הנוסעים: בערב ראש השנה חברות התעופה הזרות לא מעדכנות על פעילותן- כאוס תעופתי

כזה עוד לא היה לנו: המלצת הסוכנות האירופית לבטיחות תעופה טרפה את הקלפים: חברות התעופה הזרות, שעדכנו עד עתה מדי יום על המשך פעילותן בארץ, לא יודעות בעצמן האם הן טסות או לא - כך נראית התעופה מישראל רגע לפני החג

נמל התעופה בן גוריון. צילום: פספורטניוז נמל התעופה בן גוריון. צילום: פספורטניוז

כאוס תעופתי ובלבול מוחלט בכל הנוגע לטיסות לישראל וממנה. אחרי שנה של פגיעה בפעילות התעופתית לישראל וממנה, בשל המלחמה המתמשכת, נדמה כי חוסר הבהירות לגבי פעילות החברות הזרות מגיע לשיאים חדשים.

במשך כשבועיים עדכנו מרבית החברות על פעילותן מדי יום בשל ההסלמה הביטחונית (לרבות מאז מתקפת הביפרים ומכשירי הקשר בלבנון, ועוד יותר מכך לאחר חיסול נסראללה).

עם זאת, המלצת הנציבות האירופית והסוכנות לבטיחות תעופה של היבשת טרפה את הקלפים ויצרה כאוס גדול עוד יותר בתעופה לישראל וממנה.

במצב הנוכחי, חברות התעופה מחכות לראות האם הנציבות תרכך את ההמלצה לא לטוס לישראל ובשמי ישראל עד 31.10. ובינתיים, בניגוד לעדכונים היומיים על השעיית הפעילות (או חזרת הפעילות במקרים נדירים) - החברות פשוט לא יודעות בעצמן האם הן יטוסו לישראל וכנגזרת מכך - לא מודיעות לנוסעים על החלטתן.

כך למשל, בתשובה לפניית פספורטניוז ל-Wizz Air ההונגרית המפעילה בשגרה כמות רבה של קווים לישראל, נאמר כי החברה לא יודעת לעדכן בשלב זה לגבי המשך פעילות הקווים לישראל היום ובימים הקרובים.

חברות אחרות כמו בלו בירד, סייפרוס איירווייז ועוד - שכאמור עדכנו בימים האחרונים על המשך פעילות או אי המשך - לא מעדכנות כי אין להן את המידע.

וכל זה, כמובן, מתרחש כאשר אנחנו נמצאים יום לפני ערב ראש השנה, כאשר עשרות אם לא מאות אלפי ישראלים אוחזים בהזמנות כרטיסי תעופה בחברות הללו ואחרות, בהזמנות לבתי מלון ביעדים השונים באגן הים התיכון בפרט ובאירופה בכלל, בהזמנות לאטרקציות, השכרת רכב ועוד - כאשר הם תלויים בחברות התעופה ולא יודעים אם הם טסים או לא.

המצב האבסורדי שכמותו עוד לא נראה במחוזותינו מאז תחילת המלחמה, עלול להוביל למצב בו נוסעים רבים יגיעו היום ומחר אל נתב"ג - מבלי לדעת האם טיסתם תצא לפועל או לא.

המלחמה הנמשכת כבר שנה באזורנו היא כמובן היא ששינתה את כללי המשחק בראש ובראשונה, אבל בשילוב התנהלות הנציבות האירופית והשפעתה על התנהלות החברות הזרות - נוצר המצב הבלתי אפשרי בו הנוסעים הישראלים - כאמור, ערב לפני אחד החגים המשמעותיים עבור חופשות (ובטח בשנה זו בה אנו זקוקים יותר מכל להתאווררות) פשוט משלמים את המחיר ונותרים באפלה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: חברות תעופההאיחוד האירופיהאיחוד האירופי לבטיחות התעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: