אא

בדרך ל-365 יום בשנה: עונת התיירות של כרתים מתרחבת

אחרי הרבה תקוות וציפיות, ובעידוד הגורמים הרשמיים, נראה שכרתים בדרך להפוך ליעד תיירותי לכל עונות השנה. חברות התעופה כבר מיישרות קו, גם המלונות שאמורים היו להיסגר באוקטובר - נשארים פתוחים, הקרוזים לא עוצרים והרחובות מלאים תיירים. תמונת מצב אופטימית מהאי הפופולרי

חאניה (צילום: עמית קוטלר) חאניה (צילום: עמית קוטלר)

למרות מזג האוויר החמים והנעים בכרתים באמצע אוקטובר, שנמשך גם לרוב אל תוך נובמבר, עד השנה לא נרשמו מספרים משמעותיים של תיירים אחרי חודש ספטמבר. כעת, נדמה שהמצב בדרך להשתנות.

בעידוד ראש ממשלת יוון מיצוטאקיס, גורמי ממשל נוספים ובהירתמות של עסקי תיירות פרטיים, חברות התעופה החלו להרחיב את פעילותן לכרתים גם מעבר ל"חודשי העונה המקובלים" שהיו עד עתה, פחות או יותר בין מאי לבין סוף ספטמבר או תחילת אוקטובר.

חברת התעופה DISCOVER. כל השנה לכרתים (צילום: עמית קוטלר)חברת התעופה DISCOVER. כל השנה לכרתים (צילום: עמית קוטלר)

וכך, חברת Discover Airlines הפועלת תחת קבוצת לופטהנזה הודיעה לאחרונה שתטוס גם בכל עונת החורף בין הרקליון לבין פרנקפורט (שתי טיסות שבועיות), משם מקווים להביא את התיירים לכרתים.

שתי חברות הלואוקוסט הפעילות מאוד בכרתים, טרנסאוויה וריינאייר, הודיעו כי ירחיבו אף הן את הפעילות בין יעדים שונים באירופה לבין כרתים וגם חברת התעופה היוונית Sky Express הודיעה לפני מספר חודשים על הארכת הקו בין הרקליון לפריז עד סוף נובמבר.

חברות התעופה הישראליות, במקביל, אמנם הרחיבו את הקווים אך בינתיים לא פורצות את "מחסום נובמבר" ויסגרו את הקווים בסוף חגי תשרי, כלומר בסוף אוקטובר: ארקיע תסיים את טיסותיה להרקליון ב-27.10; ישראייר תסגור את הקו לחאניה כבר ב-25.10 ואילו סאן דור תסגור את הקו החדש לסיטיה, אחרי הצלחה לא מבוטלת, גם כן ב-25.10.

לא רק טיסות: גם המלונות, המסעדות והקרוזים ממשיכים בכל הכוח

אבל כמובן שעל מנת להבטיח תיירות חורף, לא די בטיסות ויש צורך גם בבתי מלון, וגם עסקי נופש והסעדה פתוחים - אלה גם כן מתחילים להראות סימנים של מעבר לתיירות של 365 ימים בשנה.

איסלה בראון חאניה. ממשיכים אל תוך נובמבר (צילום: פיגמליון קראטסאס)איסלה בראון חאניה. ממשיכים אל תוך נובמבר (צילום: פיגמליון קראטסאס)

בערי התיירות המרכזיות של כרתים - הרקליון, חאניה ורת'ימנו, מספר מלונות הודיעו כבר על הארכת העונה. מלון Amirandes בהרקליון יישאר פתוח עד תחילת ינואר. אחד ממלונות רשת Grecotel ברת'ימנו גם כן יעבוד יותר מבשנים קודמות - עד 1 בדצמבר, ובחאניה - Isla Brown של רשת מלונות בראון וחלק מקבוצת Curio של הילטון שבתחילה אמור היה להיסגר בסוף אוקטובר יישאר פתוח עד סוף נובמבר - ואולי אפילו מעבר לכך.

בינתיים ברחובות הערים, בעין בלתי מזוינת, נראה כי התיירים כבר מבינים את הפוטנציאל ואת ההזדמנות שבחופשה אחרי יולי-אוגוסט (וגם ספטמבר) העמוסים והלוהטים בכרתים.

חאניה (צילום: עמית קוטלר)חאניה (צילום: עמית קוטלר)

מזג האוויר נעים הרבה יותר, עדיין מתאים לחופשת בטן-גב אבל גם מאפשר קצת יותר טיולים וביקור בקניונים (הטבעיים, לא אלה של השופינג) המפורסמים ברחבי האי, מה שמושך המוני תיירים - ואיתם עסקי התיירות שנותרים פתוחים לרבות המסעדות שאם בשנים קודמות באמצע אוקטובר כבר נעלו את הדלתות, הפעם הגירוס ממשיך להסתובב והדגים עדיין על הגריל.

הקרוזים לא עוצרים

ולמרות שהגורמים הרשמיים ביוון פחות אוהבים את הז'אנר הזה, גם ספינות הקרוז משמעותיות מאוד בתיירות לכרתים. רק לשם הדוגמה, לנמל Souda הסמוך לחאניה, תגיע ביום שישי הקרוב (18.10) ספינה של חברת הולנד-אמריקה ועליה כ-3,200 נוסעים (ועוד אחת בהמשך החודש), שתי ספינות של Marella עם כ-2,100 נוסעים על כל אחת, וב-1.11, כן - כבר אל תוך חודש נובמבר, תגיע ספינת הענק של רויאל קריביאן Odyssey Of The Seas, ועליה כמעט 5,000 נוסעים.

Odyssey of the seas (צילום: רויאל קריביאן)Odyssey of the seas (צילום: רויאל קריביאן)

גם קראון איריס של מנו ספנות, לא נקפח אותה, צפויה לעגון בחאניה בנובמבר. כלומר, גם מצד חברות הקרוזים הגדולות ניתן לראות אמון גדול בכרתים בעונה הפחות חמה.

אז אחרי הגידול הזה של 2024 שיימשך כמעט אל תוך 2025 נראה תיירות של 365 ימים בשנה באמת ב-2025-2026? עוד מוקדם לקבוע, אבל בהחלט המגמה שהייתה בגדר חזון ואולי פנטזיה של אנשי התיירות באי, הופכת למציאות.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: כרתיםחאניהסיטיההרקליוןתיירות חורף

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: