תל אביב 24°c
ניו יורק 19°c
לונדון 9°c
פריז 12°c
ברלין 14°c
אתונה 19°c
לרנקה 21°c
אא

אם אל על תרכוש את ישראכרט היא תצטרך לפצות את ישראייר

חברת התעופה בבעלותו של רמי לוי כבר נמצאת באישורים אחרונים להקמת מועדון לקוחות משותף עם השיקמה וחברת כרטיסי האשראי ונראה שאל על תדרוש לפרק את השותפות

צילום: אל על צילום: אל על

כזכור, אל על בערב חג הסוכות דיווחה בהודעה על כך שהיא הגישה הצעה לרכישת כ-45% מחברת כרטיסי האשראי ישראכרט לפי שווי של כ-3.1 מיליארד שקל, והעסקה הזו, אם תצא אל הפועל גם עשויה להשפיע גם על חברת ישראייר.

ישראייר אמורה הייתה להשיק בקרוב את מועדון הלקוחות המשותף עם הרשת של הבעלים רמי לוי, השיקמה וחברת כרטיסי האשראי.

בישראייר השלימו את הפיתוח של הטכנולוגיה בחלק המשמעותי הנדרש לתמיכה במועדון הלקוחות.

צילום: פספורטניוזצילום: פספורטניוז

ישראייר עפ"י ההסכמות אמורה להחזיק כ-20% מהמועדון החדש והחברה של רמי לוי אף העריכה כי תקבל מענק חתימה של כ-2.5 מיליון דולר מישראכרט.

ישראייר דיווחה לא מזמן כי, היא קיבלה את אישור משרד האוצר ומחכה לאישור, הוועדות בלתי תלויות והאסיפות הכלליות של שתי החברות הציבוריות.

בסימולציה שערכו בישראייר, במצגת משקיעים לשוק ההון ציינו כי הערכה היא - 50,000 לקוחות כפול 400 שקל כפול 12 חודשים כפול 0.2% צבירה בכרטיס = 5,000 כרטיסי טיסה בשנה.

נתונים אלה מלמדים על הפוטנציאל הגבוה שרואים באל על ברכישה של כ-45%, ומדוע החברה רוצה להשקיע בחברת כרטיסי האשראי.

רמי לוי כבר פועל במשותף עם ישראכרט, כך שאם תצא אל הפועל הרכישה ע"י אל על, היא בלי קשר לישראייר ככל הנראה תצטרך לפצות גם את הבעלים של החברה.

בשוק ההון, העריכו כי אם אל על אכן תצליח לרכוש את ישראכרט, היא תפרק את השותפות שיש עם ישראייר, במקרה כזה, חברת כרטיסי אשראי אחרת תתחבר לישראייר.

אל על בהצעת הרכישה לישראכרט ציינה כפי שפרסמנו כי: "הצעת אל על יוצרת לחברה גרעין שליטה משמעותי ויציב. היא גם מעניקה לחברה ולבעלי מניותיה ערך כספי ישיר גדול בהרבה, במונחים מוחלטים, משזה שכבר הוצע להם". עוד כותבת בהצעה אל על ביחס להצעה של חברת הביטוח מנורה לרכישת 32% מחברת ישראכרט: "שיעור ההחזקה אותו מציעה אל על לרכוש, גדול יותר משיעור ההחזקה האחר שהוצע לחברה, כך שהסכום שתקבל החברה ואשר יתרום ליציבותה הפיננסית ולפיתוח עסקיה, גדול יותר".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אל עלישראייר

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: