טרם החלטתה: ישראייר תבצע בדיקה במטוסים המיועדים לטוס לניו יורק ובנגקוק
חברת התעופה תערוך בדיקה מקיפה למטוסים שהיא אמורה לחכור לטובת הפעלת הטיסות ליעדים הללו ולאחריה תתקבל ההחלטה, האם להתחיל לטוס לשני היעדים הרחוקים האטרקטיביים
כל חדשות התיירות - ערוץ ה-WhatsApp החדש של PassportNews
כפי שפרסמנו בפספורטניוז, בחברת ישראייר צפויים לקבל החלטה במהלך השבוע הקרוב האם להתחיל להפעיל טיסות לניו יורק ולבנגקוק.
חברת התעופה צפויה לערוך בדיקה מדוקדקת למטוסים, שאותם היא אמורה לחכור לצורך ביצוע אותן טיסות ואם הם יעמדו בסטנדרטים שישראייר מצפה להם, היא תבצע עסקה לחכירת המטוסים ולהתחיל להתחרות באל על ולטוס ליעדים המבוקשים.
אם אכן יחליטו בסופו של דבר בישראייר לטוס לשני יעדים אלו, היא צפויה לבצע 5-6 טיסות שבועיות לניו יורק, ו- 2-3 טיסות נוספות לבנגקוק, בירת תאילנד.
עדיין לא ברור כמה מטוסים ישראייר תחכור לצורך הפעלת הטיסות: 2 או 3, הכל בהתאם לניתוח מספרי הטיסות וכו'.
כפי שפרסמנו, בשבוע החולף, ישראייר מתכוונת להגיש בקרוב בג"ץ נגד המדינה, על אי תיקון חוק טיבי - חוק הפיצוי לנוסעים בעקבות המלחמה.
לאחר שדוד ביטן, יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, החליט בשבוע שעבר שלא לעלות את הנושא להצבעה בוועדה, מאחר שחברות התעופה הזרות סירבו להתחייב כי יחזרו לטוס לישראל אם חוק טיבי יתוקן.
כזכור, ביטן אמר בראיון לפספורטניוז כי "חברות התעופה הישראליות הרוויחו המון כסף בתקופה הזו, מדוע אני צריך לסייע להן?".
עוד הוסיף יו"ר וועדת הכלכלה כי: "לא אעביר את החוק כדי שישראייר תטוס לארה"ב".
בעתירה שישראייר מתכוונת להגיש תטען החברה, בין השאר, כי עצם העובדה שהוועדה לא מתקנת את החוק, היא פוגעת בצרכן הישראלי ומונעת תחרות על קווים נוספים כמו לארה"ב, שכיום אין בו כל תחרות.
בישראייר יטענו כי בקווים שיש תחרות, הצרכן הישראלי מרוויח מכך שהוא יכול לשלם פחות, ויראו כי מבחינת המספרים ההחלטה של ח"כ ביטן פוגעת בסופו של דבר בצרכן הסופי.
עוד פרסמנו כי ישראייר הגיבה לח"כ ביטן על הכוונה שלו שלא להעביר את התיקון לחוק טיבי, ושלחה מכתב באמצעות עורכי הדין מאור רייך ואיתן ברוש, בו מצויין בין היתר כי: "החלת התיקון המוצע להפחתת האגרות המושלמות על ידי חברות התעופה, רק על חברות התעופה הזרות, מהווה אפליה פסולה של חברות התעופה הישראליות וביניהן ישראייר. התיקון מטיל חובה לשלם אגרה מלאה רק על חברות התעופה הישראליות בעוד חברות התעופה הזרות זוכות להפחתה בתשלום האגרה – שתהיה בהתאם לאגרה המשולמת בטרמינל 1. זאת, ללא כל טעם ענייני כשישראייר ממשיכה להפעיל טיסות גם בזמן המלחמה, בזמן שחברות התעופה הזרות הפסיקו את הגעתן לארץ".
עוד כתבו: "בנוסף לאמור, סגירתו של טרמינל 1, בדומה לכלל השינויים והשיבושים שהתרחשו במהלך מלחמת 'חרבות ברזל', נקבע על ידי רשויות המדינה הרלוונטיות לרבות רשות שדות התעופה, ומבלי שיש בידה של ישראייר כל אפשרות להשפיע על ההחלטה האמורה. בעקבות החלטה כאמור, ישראייר נאלצת לשלם אגרה גבוהה בהתאם לאגרות המוטלות בטרמינל 3, כשאין ביכולתה אפשרות אמיתית לבחור באם להפעיל את טיסותיה מטרמינל 1 או מטרמינל 3, על אף שלגבי חלק מהטיסות הייתה מעדיפה לעשות כן".
עוד הוסיפו עורכי הדין של ישראייר: "גם מן הטעם האמור, בתיקון המוצע יש טעם לפגם שכן הוא מחייב את חברות התעופה הישראליות, וישראייר ביניהן, לשלם אגרות נוסע הקבועות בנוגע להמראות ונחיתות מטרמינל 3 גם במקום שבו הן היו מעוניינות לטוס מטרמינל 1 וכאשר חברות התעופה הזרות יזכו באגרת טרמינל נמוכה יותר.
"לאור האמור לעיל, ישראייר סבורה כי התיקון המוצע מפלה אותה לרעה ובאופן שאינו ענייני ובשל כך יש להחיל את התיקון המוצע בנוגע להפחתת אגרות הטרמינל כך שיחול על כלל חברות התעופה לרבות על ישראייר".