תל אביב 21°c
ניו יורק 10°c
לונדון 4°c
פריז 1°c
ברלין 1°c
אתונה 20°c
לרנקה 21°c
אא

אי-תיקון חוק הפיצויים: ישראייר מתכוונת להגיש בג"ץ על פגיעה בצרכנים

לאחר שיו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת החליט שלא להעלות להצבעה בועדה את תיקון חוק הפיצוי לנוסעים, חברת התעופה הישראלית תטען כי מדובר בפגיעה בצרכנים, שכן לא תהיה תחרות בקווי תעופה נוספים

ישראייר. צילום: Shutterstock ישראייר. צילום: Shutterstock

ישראייר מתכוונת להגיש בקרוב בג"ץ נגד המדינה, על אי תיקון חוק טיבי - חוק הפיצוי לנוסעים בעקבות המלחמה.

דוד ביטן, יו"ר וועדת הכלכלה של הכנסת, החליט השבוע לבסוף שלא לעלות את הנושא להצבעה בועדה מאחר וחברות התעופה הזרות סירבו להתחייב שיחזרו לטוס לישראל אם חוק טיבי יתוקן. ביטן אף אמר בראיון לפספורטניוז כי "חברות התעופה הישראליות הרוויחו המון כסף בתקופה הזו, מדוע אני צריך לסייע להן?". יו"ר ועדת הכלכלה הוסיף עוד כי "לא אעביר את החוק כדי שישראייר תטוס לארה"ב".

בעתירה שישראייר מתכננת להגיש, יטענו בין השאר כי עצם העובדה שהועדה לא מתקנת את החוק היא פוגעת בצרכן הישראלי ומונעת תחרות על עוד קווים, כמו לארה"ב, שכיום אין בו כל תחרות.

(ועדת הכלכלה (צילום: באדיבות  הכנסת(ועדת הכלכלה (צילום: באדיבות הכנסת

בישראייר יטענו כי בקווים שבהם יש תחרות הצרכן הישראלי משלם פחות, ויראו כי מבחינת המספרים - ההחלטה של ח"כ ביטן פוגעת בסופו של דבר בצרכן הסופי

מוקדם יותר השבוע, כפי שפרסמנו בפספורטניוז, ישראייר תקפה את ח"כ דוד ביטן על הכוונה שלו שלא להעביר את התיקון לחוק טיבי, ושלחה מכתב באמצעות עורכי הדין מאור רייך ואיתן ברוש.

"החלת התיקון המוצע להפחתת האגרות המושלמות על ידי חברות התעופה, רק על חברות התעופה הזרות, מהווה אפליה פסולה של חברות התעופה הישראליות וביניהן ישראייר", כתבו והוסיפו: "התיקון מטיל חובה לשלם אגרה מלאה רק על חברות התעופה הישראליות בעוד חברות התעופה הזרות זוכות להפחתה בתשלום האגרה - שתהיה בהתאם לאגרה המשולמת בטרמינל 1. זאת, ללא כל טעם ענייני כשישראייר ממשיכה להפעיל טיסות גם בזמן המלחמה, בזמן שחברות התעופה הזרות הפסיקו את הגעתן לארץ".

ביחס לסגירת טרמינל 1 בנתב"ג כתבו: "ישראייר נאלצת לשלם אגרה גבוהה בהתאם לאגרות המוטלות בטרמינל 3, כשאין ביכולתה אפשרות אמיתית לבחור באם להפעיל את טיסותיה מטרמינל 1 או מטרמינל 3, על אף שלגבי חלק מהטיסות הייתה מעדיפה לעשות כן".

עוד הוסיפו עורכי הדין של ישראייר: "גם מן הטעם האמור, בתיקון המוצע יש טעם לפגם שכן הוא מחייב את חברות התעופה הישראליות, וישראייר ביניהן, לשלם אגרות נוסע הקבועות בנוגע להמראות ונחיתות מטרמינל 3 גם במקום שבו הן היו מעוניינות לטוס מטרמינל 1 וכאשר חברות התעופה הזרות יזכו באגרת טרמינל נמוכה יותר.

"לאור האמור לעיל, ישראייר סבורה כי התיקון המוצע מפלה אותה לרעה ובאופן שאינו ענייני ובשל כך יש להחיל את התיקון המוצע בנוגע להפחתת אגרות הטרמינל כך שיחול על כלל חברות התעופה לרבות על ישראייר".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ישראיירדוד ביטןחוק טיביחוק שירותי תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: