יונדאי מובילה בבטיחות: קטפה 12 פרסי מצוינות יוקרתיים
קבוצת יונדאי מוטור גרפה נתח משמעותי מפרסי הבטיחות של המכון האמריקאי IIHS לשנת 2025, עם 12 דגמים שזכו להכרה בקטגוריות TOP SAFETY PICK ו-TOP SAFETY PICK+. בכך, היא מחזיקה ב-25% מכלל הפרסים שחולקו השנה - יותר מכל יצרן רכב אחר

יותר מכל יצרן רכב אחר: קבוצת יונדאי מוטור קוטפת 12 פרסי בטיחות יוקרתיים ב-IIHS לשנת 2025.
קבוצת יונדאי מוטור רשמה הישג מרשים בפרסי הבטיחות TOP SAFETY PICK (TSP) ו-TOP SAFETY PICK+ (TSP+) לשנת 2025 של המכון האמריקאי לבטיחות בדרכים (IIHS), עם 12 פרסים - יותר מכל יצרן רכב אחר השנה.
הפרסים משקפים את מחויבותה של החברה לבטיחות, במיוחד לאחר ש-IIHS עדכן את הקריטריונים והעלה את רף הדרישות.
בין הזוכים הבולטים נמצאת יונדאי - עם חמישה דגמים שגרפו את פרס TSP+, ביניהם יונדאי איוניק 5, יונדאי קונה, יונדאי טוסון, יונדאי סנטה פה ויונדאי איוניק 6.
ג'נסיס זכתה להכרה של ארבעה דגמים בפרס TSP+, כולל GV60, GV70 החשמלית, GV70 ו-GV80, לצד פרס TSP עבור G90.
ובקיה, רכב 6-7 המקומות החשמלי קיה EV9 וטליורייד זכו בפרסי TSP+.

"ביצועי בטיחות יוצאי דופן הם בליבת קבוצת יונדאי מוטור וההישג שלנו בפרסי IIHS 2025, עם קריטריוני הבדיקה המחמירים ביותר אי פעם, מדגיש את מחויבותנו הבלתי מתפשרת ללקוחות ואת ההנדסה הבלתי פוסקת שלנו לספק את הרמה הגבוהה ביותר של בטיחות לנוסעים ולמשתמשי הדרך", אמר בריאן לטוף, נשיא ומנהל הבטיחות והאיכות הגלובלי בקבוצת יונדאי מוטור.
השנה, IIHS הקשיח את הקריטריונים, עם דגש על בטיחות הנוסעים במושב האחורי, שיפורים בחגורות הבטיחות ומבחני ריסוק מתקדמים. כתוצאה מכך, רק 48 דגמים סך הכל קיבלו הכרה, לעומת 71 בשנה שעברה.
שאר קריטריוני השיפוט כוללים מבחני התנגשות חזיתית קטנה ובינונית, התנגשות צידית ומניעת תאונות, וכן אמצעים להגנה על הולכי רגל.

בין הדגמים הנוספים שזכו בפרסים השנה תמצאו את מרצדס C-Class, לינקולן Nautilus, אאודי Q7, ריביאן R1S החשמלית (לדגמים שיוצרו אחרי אוגוסט 2024), סובארו סולטרה, אינפיניטי QX80, טויוטה קאמרי, מאזדה 3 בתצורת הסדאן וההאצ'בק, וניסאן Pathfinder.
למבחני רכב וחדשות נוספות מהארץ והעולם:
מדור הרכב של פספורטניוז
