צניחה: בגלל גידור הדלק, אל על עברה להפסד של 28 מיליון דולר בשנת 2014
זאת לעומת רווח של 26.667 מיליון דולר בשנת 2013. הרווח הגולמי ירד ל-290.306 מיליון דולר. צוק איתן גרם לירידה של כ-1% בהכנסות החברה, גידור הדלק פעל לרעת החברה והיה בין הגורמים להפסד הגדול
שנה רעה לחברת אל על. החברה סיימה את שנת 2014 עם הפסד של 28.060 מיליון דולר לעומת רווח של 26.667 מיליון דולר בשנת 2013. השפעת מבצע 'צוק איתן', התחרות הגוברת והשפעה שלילית הפעם של גידור הדלק הביאו את אל על להפסד הגדול.
עיקר השינוי בהוצאות המימון, שהסתכמו בכ-35.7 מיליון דולר בשנת 2104 ביחס להוצאות מימון של כ-0.8 מיליון דולר בשנת 2013.
ההכנסות מהפעלה קטנו בשנת 2014 בכ-1% ביחס לשנת 2103 לכ-2.081 מיליארד דולר לעומת סך של 2.103 בשנת 2013, גם ההכנסות מנוסעים קטנו ב-0.9%.
הרווח הגולמי צנח ל-290.306 מיליון דולר לעומת סך של 350.192 מיליון דולר.
הפעם גידור הדלק עבד לרעת החברה והוצאות עבור הדלק הסילוני גדלו בשיעור של כ-1.8%. שיעורן מהמחזור עלה ל-33.8% לעומת 32.9% אשתקד. סך תשלומי הגידור בשנת 2014 הסתכמו לסך של כ-21.7 מיליון דולר, כאשר אשתקד החברה קיבלה עבור החזרי הגידור סך של כ-6.1 מיליון דולר, והחברה אף רשמה הוצאה בסך של כ-20.9 מיליון דולר בשל השינוי בשווי ההוגן בעוד אשתקד היא רשמה על סעיף זה הוצאה רק בסך של 2.2 מיליון דולר.
כל זאת למרות שבהוצאות הביטחון החברה רשמה ירידה משמעותית של כ-11.3 מיליון דולר לעומת שנת 2013 בגלל השתתפות המדינה בשיעור של כ-97.5%.
החברה רשמה גם רבעון רביעי רע בשנת 2014 עם הפסד של כ-14.8 מיליון דולר לעומת הפסד של כ-3.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
שימו לב הסוכנים, החברה הגדילה את המכירות שלה באמצעות האינטרנט בכ-26%, ובמוקד הטלפוני בכ-11%. החברה הגדילה את נתח השוק שלה מ-32.5% ל-33.3%.
מנכ"ל אל על בתגובה לדו"ח: "אני קורא לראש הממשלה לשים בראש סדר העדיפויות את ענף התיירות"