אא

מה גרם להתרסקות המטוס?

עיתון 'דר שפיגל' הגרמני מספר כי המטוס קורקע ביום שלפני ההתרסקות. שר הפנים הצרפתי שולל אפשרות של פיגוע טרור. ג'רמן-ווינגס דיווחה כי ייתכנו שיבושים בטיסותיה עקב האבל בו שרויים הטייסים בעקבות הידיעה על מות חבריהם

| |

התחדשו החיפושים אחר גופות 150 ההרוגים, שניספו בהתרסקות המטוס של ג'רמן-ווינגס בהרי האלפים בצרפת, כולל הנוסע הישראלי אייל באום מהוד השרון.

אתמול נמצאה הקופסה השחורה המכילה את הקלטות תא הטייס. שר הפנים הצרפתי, ברנאר קזנובה, ציין כי הקופסה השחורה שנמצאה באתר ההתרסקות נפגעה ואחרי תיקונה אולי ניתן יהיה לחלץ ממנה את המידע הרלוונטי. לדבריו, הקופסה השחורה השנייה שהייתה במטוס עדיין לא נמצאה. השר הצרפתי ציין כי החוקרים בודקים את כל הגורמים האפשריים להתרסקות ושלל אפשרות לפיגוע טרור, כיוון ששרידי המטוס מפוזרים על פני שטח גדול, "מה שמוכיח שהמטוס לא התפוצץ".

שרת התחבורה הצרפתית, סגולן רויאל, הוסיפה כי צלילת המטוס התארכה יותר ממה שהוערך בתחילה ע"י הנהלת ג'רמן-ווינגס במסיבת העיתונאים אתמול, והיא נמשכה כ-18 דקות, מהשעה 10:30, כשמטוס היה עדיין מעל הים התיכון והפסיק להגיב בקשר, ועד להתרסקות בצלע ההר באלפים בשעה 10:48.

העיתון הגרמני 'דר שפיגל' מעלה הנחה שהסיבה לתאונה הייתה טכנית, ועפ"י ממצאי העיתון יום לפני ההתרסקות נמצא ליקוי, ככל הנראה, בדלת גלגל הנחיתה הקדמי, והמטוס קורקע. דוברת חברת התעופה אישרה כי טרם המראת המטוס מדיסלדורף לברצלונה הוא עוכב במשך שעה בשדה התעופה בדיסלדורף, ולדברי החברה, המטוס חזר לפעילות רגילה ביום שני בבוקר, כאשר התקלה תוקנה והמטוס המריא כשהוא במצב תקין.

בנתיים, מקצת מטייסי ג'רמן-ווינגס סירבו אתמול והיום לטוס בטענה כי הם מתאבלים על מות חבריהם. דובר איגוד הטייסים הגרמני, יורג האנדורג, אמר כי "זה לא קשור לבטיחות. יש טייסים עמיתים שנהרגו. זה עומס רגשי כבד ועדיף לא להיכנס לתא הטייס".

כבר אתמול ג'רמן-ווינגס דיווחה כי ייתכנו שיבושים בטיסותיה עקב האבל בו שרויים הטייסים בעקבות הידיעה על מות חבריהם.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: