פטור ממס על בנזין 100 אוקטן למטוסים עד סוף 2017
יו"ר ועדת הכספים גפני קרא לאוצר לעודד הסבת מטוסים לשימוש בדלקים מזהמים פחות אך הביא את הצו לאישור מכיוון שרוב המטוסים טרם הוסבו לדלקים ירוקים
ועדת הכספים אישרה היום (ג') צו המקנה פטור מבלו (מס על דלק) בנזין 100 אוקטן לתצרוכת בכלי טיס עד סוף דצמבר 2017. בכך האריכה הוועדה את הפטור שניתן מלכתחילה עד סוף דצמבר 2014 ושהאורך אוטומטית עקב תקופת הבחירות עד היום (30.6.15).
הסיבה להארכת הפטור עפ"י רשות המיסים – העובדה שהדלקים החלופיים עדיין אינם ברי שימוש ברוב המטוסים, שנדרשים לעשות הסבה מהותית לצורך כך.
מנהל תחום בכיר תכנון וכלכלה ברשות המיסים, קובי בוזו: "מכיוון שעדיין הדלקים החלופיים, 95 ו- 98 אוקטן אינם בשימוש במרבית סוגי המטוסים המתדלקים בבנזין 100 אוקטן ומחייבים שינוי מהותי במטוסים, מבקשים להאריך את הצו עד ה- 31.12.2017".
שלמה סם אלימלך מאגודת התעופה: "מדברים על מעבר לדלקים ירוקים יותר ולא מזהמים כבנזין 95 ו- 98 אוקטן אבל אין כל תמריץ להשתמש בהם. אין עליהם פטור מבלו והם יקרים משמעותית מ- 100 אוקטן". קובי בוזו מרשות המיסים השיב על אי מתן ההטסה לדלקים הירוקים יותר: "הבעיה שהדלקים 95 ו- 98 מיועדים גם לתחבורת רכבים".
יו"ר הוועדה גפני קרא לרשות המיסים לבחון את הנושא. לא יתכן שבגלל חשש מעבריינות יימנעו תמריצים לשימוש בדלקים ירוקים יותר ואם מישהו גונב או מרמה ועושה שימוש בדלק לצורך תחבורה תוך ניצול ההטבה שלא כדין יש למצות עמו את הדין. זו לא סיבה למנוע את התמריץ. גם השרים להגנת הסביבה תומכים במתן התמריץ הזה". גפני קרא לחברי ועדת הכספים "לאשר לעת עתה את הצו מכיוון שאין כרגע חלופה אחרת. יחד עם זאת, אם מסבסדים, אכן יש לעודד שימושים בדלקים ירוקים ולא להסתפק בתירוצים של זליגת דלקים לשימוש בתחבורה. יש לפקח ולבצע רישום של השימוש בדלקים ואז לא תהיה בעיה".