תל אביב 24°c
ניו יורק 19°c
לונדון 9°c
פריז 12°c
ברלין 14°c
אתונה 19°c
לרנקה 21°c
אא

איזי ג'ט מחמירה את מדיניות כבודת היד בטיסותיה

עפ"י הכללים החדשים לא מובטחת עוד לנוסעים, האפשרות לעלות למטוס אף עם מטען יד הקטן ביותר (עד 50X40X20 ס"מ). רק החברים במועדון 'איזי ג'ט פלוס' והנוסעים המשלמים תוספת יהיו זכאים לכך

|| ||

חברת הלואו-קוסט הבריטית, איזי ג'ט, החליטה להחמיר את מדיניות כבודת היד בטיסותיה. אם עד עתה היו לחברה שני מדדים לגבי מידות מטען היד, מעתה ואילך לא מובטח לאף נוסע, מלבד יוצאי דופן, כי יוכל לעלות לטיסה עם מטען יד כלשהו, ולא משנה מה מידותיו.

עפ"י הכללים, שהיו נהוגים עד עתה, כל נוסע, שנשא מטען יד בגודל של עד 50X40X20 ס"מ, יכול היה לעלות עימו למטוס. נוסעים היו רשאים להביא גם מטען יד גדול יותר (עד 56X45X25 ס"מ), ללא צורך בתשלום נוסף, אך בטיסות עמוסות, עפ"י שיקולי צוות החברה, כבודת היד שלהם הייתה ניטלת מהם ומועברת לתא המטען של המטוס.

היתר כבודת היד אינו משתנה, ונוסעים יכולים להביא עימם גם את מטען היד הגדול יותר (כאמור, עד 56X45X25 ס"מ), אך מעתה ואילך, גם אם הם נושאים עימם מטען יד קטן, נוסעים עלולים לגלות כי בשער היציאה לטיסה הוא נלקח מהם ומועבר לתא המטען של המטוס, וכמובן, בתום הטיסה יאבדו זמן יקר (אחד השיקולים המרכזיים למעדיפים לטוס רק עם מטען יד) ויצטרכו להמתין ליד מסוע המזוודות עד הגעת מטענם.

נוסעים בעלי זכויות מיוחדות, כמו מחזיקי כרטיס מועדון 'איזי ג'ט פלוס', או נוסעים המשלמים תוספת עבור כרטיס גמיש (flexible), מושב עם מרווח רגליים גדול או מושב בשורות הראשונות, מורשים לשאת פריט נוסף של מטען יד בגודל של עד 45X36X20 ס"מ, ולהם גם הסיכוי הטוב ביותר לעלות לטיסה עם מטען היד שלהם, כיוון שהם זכאים לעלות ראשונים לתא הנוסעים, כשתאי המטען שמעל ראשי הנוסעים עדיין ריקים.

נראה כי איזי ג'ט מחמירה את מדיניות כבודת היד שלה גם בעקבות בריטיש איירווייס, שהודיעה זה מכבר כי החל ב-18 בחודש מידות פריט כבודת היד השני המותר להעלאה לתא הנוסעים מצטמצם ל-40X3015X ס"מ במקום 45X36X20 ס"מ.

לעומת זאת, בחברת ריינאייר, המתחרה הגדולה של איזי ג'ט מחככים ידיים בהנאה ומבהירים כי בטיסותיהם הכללים אינם משתנים, וכל נוסע רשאי לעלות למטוס עם מטען יד בגודל של עד 55X40X20 ס"מ וגם עם פריט נוסף קטן יותר, תיק יד או מנשא למחשב נייד.

דובר מטעם איזי ג'ט לא הבהיר את פשר השינויים, אך הדגיש את הזכאות של חברי מועדון הנוסעים ורוכשי מושבים בשורות הראשונות לשאת שני פריטי מטען יד, והוסיף: "יש לנו מדיניות כבודת יד נדיבה ביותר בלא מגבלות משקל".

ולנו לא נותר לשאול: היכן תסתיימנה ההמצאות לגבייה נוספת בטיסות הלואו-קוסט, ואולי בעתיד נידרש לשלם גם עבור מטען היד?  

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: