אא

מנכ"ל אליטליה, סילבאנו קסאנו, התפטר באופן מפתיע

לאחר פחות מתשעה חודשים בתפקיד ותוך כדי מהלך שיקום וחידוש פניה של חברת התעופה האיטלקית, החליט קסאנו לפרוש באופן מיידי בסוף השבוע האחרון. מועצת המנהלים הודיעה כי ההתפטרות בשל "סיבות אישיות"

|| ||

נדמה היה כי הנה אליטליה המחודשת עולה על דרך המלך. בתחילת השנה נכנס לתפקיד המנכ"ל סילבנו קסאנו, אחד המנהלים המובילים והמבטיחים במשק האיטלקי, בעל ניסיון ניהולי מוכח בחברות ענק כפיאט, בנטון והרץ, ובסיוע הכלכלי של אתיחאד איירווייס, שרכשה אחזקה של 49 אחוז באליטליה, חברת התעופה האיטלקית 'קמה לתחייה' והחלה בתהליך של שיקום והתחדשות.

האסטרטגיה של קסאנו (שביקר לפני מספר חודשים אף בישראל והתראיין לפספורט), תוך שיתוף פעולה עם אתיחאד, הייתה ביטול קווים קצרים ולא רווחיים לטובת קווים יוקרתיים ארוכי טווח, שדרוג המערך הטכנולוגי של החברה ושיפור משמעותי בתנאים ובאיכות השירות לנוסעי החברה.

לא מעט קשיים חיבלו במהלכי ההתחדשות של קסאנו, כולל הפסקות החשמל והשריפות בנמל התעופה פיומיצ'ינו, נמל הבית העיקרי של אליטליה, שהסבו לחברה נזק של 80 מיליון אירו בחודש מאי האחרון. עם זאת, קסאנו לא נרתע והיה נחוש להמשיך בתהליך השיקום של אליטליה, כשהמטרה שלו הייתה להפוך את החברה לחברה רווחית בשנת 2017, ולכן פרישתו המיידית בסוף השבוע האחרון הפתיעה רבים.

מועצת המנהלים של אליטליה לא הבהירה את המניעים להתפטרותו של קסאנו, והודיעה כי היא נובעת בשל  "סיבות אישיות".

יו"ר החברה לוקה קורדרו די מונטזמולו ימלא באופן זמני את התפקיד עד מינויו של מנכ"ל קבוע, כשמנהל התפעול ומנהל הכספים יסייעו לו. היו"ר די מונטזמולו, שיחל למלא גם את תפקיד המנכ"ל, הכריז בסוף השבוע: "אנחנו נמשיך בתוכנית השיקום וכעת נעבור לשלב הבא באסטרטגיה העסקית שלנו".

לעוד כתבות:

מנכ"ל אליטליה: "ישראל מהיעדים החשובים ביותר של חברת אליטליה" 

מנכ"ל חדש לאליטליה: סילבנו קאסאנו

אליטליה מציגה: מטוס האיירבוס A330 בעיצוב אקספו 2015

אליטליה החדשה בחרה במערכת הטכנולוגית של סייבר

עכשיו זה רשמי: אליטליה יוצאת לדרך חדשה

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: