אא

מנכ''ל אליטליה: ''ישראל מהיעדים החשובים ביותר של חברת אליטליה''

סילבאנו קסאנו, מנכ''ל אליטליה, בראיון מיוחד ל'פספורט' בביקורו בישראל, מדבר על שביעות הרצון מהפעילות בישראל, על עתיד אליטליה, על סוכני הנסיעות בישראל, על האיחוד עם אתיחאד

| |

מנכ"ל אליטליה, סילבאנו קסאנו, אומנם רק חודשים ספורים בתפקיד, אבל בכל מה שקשור לתעופה, עושה רושם שלא תמצאו נושא בענף, עליו לא ישלוף מיידית תשובה כמי שנמצא שנים רבות בתחום.

נפגשנו עימו לאחרונה בעת בקור שערך בישראל יחד עם הנהלת החברה לרגל פתיחת יריד אקספו במילאנו בתחילת חודש מאי. אליטליה יחד עם חברת האם אתיחאד איירווייס הינן נותנות החסות המובילות והרשמיות ליריד המיוחד, הצפוי למשוך אליו כ-20 מיליון מבקרים במהלך החודשים הקרובים.

במשך הראיון עימו, במלון דוד אינטרקונטיננטל בת״א, שב והדגיש קסאנו את המחויבות של החברה לישראל ואת שביעות הרצון מפעילותה בישראל.

״ישראל היא יעד מהחשובים לאליטליה. אנחנו שמים דגש מאוד חשוב על הקו לישראל ועושים כל העת מאמצים לשפר ולחדש את המוצר. לאחרונה הוספנו שלוש טיסות שבועיות לקו וכרגע אנחנו מפעילים 2 טיסות שובעיות. אנחנו מודעים לכך שיש תחרות גדולה מול חברות הלואו קוסט ועוד חברות שטסות בין ישראל לאיטליה, אבל אנחנו מוכנים לתחרות מול כל חברה", הוא מכריז ומוסיף: "האיחוד עם אתיחאד אפשר לנו להצטייד במטוסים חדישים, לשדרג את הקיימים ולשדרג את הטכנולוגיה שלנו. אנחנו יכולים ומוכנים להתמודד עם כל חברה".

כשמדברים עם קסאנו על חברות הלואו קוסט, נראה שהוא לא ממש מוטרד מהתחרות עימן: "אליטליה היא חברת פרימיום. אנחנו יודעים לתת שירות פרימיום, ועם השיפורים, שאנו עורכים בתקופה הקרובה, בוודאי שנוכל להתמודד עם חברות התעופה המובילות בעולם ואף להתחרות על כל יעד ארוך טווח בעולם. לאחר האיחוד עם אתיחאד יש לנו את הכסף והיכולת לעשות זאת".

כשאנחנו משוחחים על האיחוד עם חברת התעופה אתיחאד איירווייס, קסאנו טורח להדגיש: ״אליטליה פועלת כגוף עצמאי לחלוטין. הניהול הינו עצמאי, של הנהלת אליטליה. כל הדירקטוריון של החברה הינו איטלקי, וחברת אתיחאד כלל אינה מעורבת בפעילות החברה".

קסאנו מכריז בחיוך: "אליטליה תהפוך לחברה רווחית בשנת 2017. זאת ההבטחה שלי. אם זה לא יקרה, אסיק מסקנות בעצמי, אבל ברור לי שכך יקרה", ושב ומדגיש כי למרות הכסף הרב שאתיחד השקיעה באליטליה, המותג אליטליה נשאר וקיים ואין כל כוונה לפגוע בו, אלא רק לשדרגו עם רכישת מטוסים חדשים, פיתוח טכנולוגיה, הוספת יעדים ופיתוחים נוספים.

ללא רכישת מניות אליטליה (49%) על ידי אתיחד והזרמת כ-700 מיליון אירו לחברה האיטלקית, סביר להניח שהחברה הייתה קורסת. קסאנו מבקר לראשונה בישראל, ואולי עדות לחשיבות הרבה, שרוחשת הנהלת החברה לישראל, הינה העובדה שהביקור בישראל הוא אחד מתוך שלושה יעדים בלבד, בהם מבקר קסאנו בימים אלה.

על ישראל קסאנו מקפיד לדבר משך כל הראיון במילים חמות, ואת סוכני הנסיעות בישראל הוא מגדיר כ"שותפים חשובים ונאמנים״, וסמנכ"ל המסחר של החברה, אריאודנטה ואלרי, הוסיף: "אנחנו יודעים שבישראל התיירים לפני היציאה לחו״ל מקפידים לבדוק באינטרנט, אבל רובם המכריע מזמין דרך סוכני הנסיעות, עימם אנחנו מקפידים להיות בקשר הדוק ולהקשיב לכל בקשותיהם". קסאנו אף הדגיש את שביעות רצונו מניהול החברה על ידי הסניף בישראל בראשות המנכ״ל אלדו ד'אליה.

על החסות של החברה ליריד אקספו סיפר קסאנו בגאווה ואף הזמין את הישראלים לבקר בארוע היוקרתי, אותו הגדיר כ"חוויה".

לקראת סוף הראיון, כששאלתי אותו על העתיד של החברה מול החברות הגדולות בעולם, חייך קסאנו ואמר: ״אנחנו אליטליה בדרך למעלה. כעת עם השיפורים והשדרוגים הקרובים, שחלקם כבר כאן, נילחם מול כל חברה בעולם״, והאיר לתשומת ליבי: "אתה יודע שיותר מ-40% מהנוסעים מישראל ממשיכים איתנו בטיסות המשך ליעדים ארוכי טווח בעולם, כמו צפון אמריקה ודרום אמריקה?״.

בסיום שיחתנו מיהר קסאנו לאירוע קצר, שערכה החברה לסוכני נסיעות בכירים מישראל, ונפרדתי ממנו בתחושה, שהחברה האיטלקית זכתה למנכ"ל רציני המתכוון ליישם כל מילה.

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: