אא

אקורד סיום? טרנסאירו הושעתה מפעילות על ידי יאט''א

חברת התעופה צפויה להיכנס להליך פשיטת רגל, ע׳פ הדיווחים בעלי המניות של החברה חלוקים בנושא מכירת החברה לאירופלוט. נאסר על החברה למכור כרטיסי טיסה. אירופלוט תכבד את כרטיסי הטיסה עד ה 15 לדצמבר. יאט''א: ׳החברה הושעתה - הסוכנים נדרשים להפסיק פעולת כירטוס׳

| |

טלטלה בענוף התעופה ברוסיה.

הנהלת חברת התעופה הרוסית המובילה, אירופלוט, החליטה לעצור את הליך רכישת 75% ממניות חברת טרנסאירו, המתחרה העיקרית שלה בשוק התעופה הרוסי.

עפ"י סוכנות רויטרס, בעלי המניות של טרנסאירו לא הגיעו להסכמה על תוכנית המכירה. תוך כדי כך ממשלת רוסיה נתנה אישור לחברת טרנסאירו להיכנס לתהליך של פשיטת רגל, והיא אוסרת על החברה למכור כרטיסי טיסה נוכח חובותיה הגדולים. מקסים סוקולוב, שר התחבורה הרוסי, הודיע אתמול במפגש עם עיתונאים, כי נושי טרנסאירו, שחובותיה מסתכמים ב-4 מיליארד דולר, אינם מוכנים לתוכנית שיקום, ולכן ממשלת רוסיה עצרה את מכירת הכרטיסים של החברה.

650,000 מחזיקי כרטיסי טיסה של טרנסאירו יוטסו ע"י חברות רוסיות אחרות, וביניהן: אירופלוט, יוטאייר, סיביר ואורל איירליינס. כמו כן, לפי הפרסומים בתקשורת הרוסית, ראש ממשלת רוסיה, דמיטרי מדוודב, נתן אור ירוק להליך פשיטת הרגל של טרנסאירו

שר התחבורה הרוסי הוסיף שמנהל התעופה הרוסי הקים צוות שיפעל מול רשויות בינלאומיות על מנת לטפל בנושא על הצד הטוב ביותר. יחד עם זאת, הנהלת טרנסאירו מפרסת במדיה החברתית כי היא "משקמת את פעילותה", אך נראה שנושי החברה לא נתנו אישור לתוכנית שיקום כלשהי. אירופלוט מצידה הפסיקה מיידית רכישת דלק עבור מטוסי טרנסאירו, והמשמעות עשויה להיות קרקוע מוחלט של כל מטוסי החברה.

במקביל אירופלוט התחייבה להטיס את מחזיקי כרטיסי טרנסאירו עד ל 15 לדצמבר, לפי הפרסום נוסעים המחזיקים כרטיסי טיסה מעבר לתאריך הנ״ליוכלן לקבל החזר כספי.

קובי זוסמן, מנכ׳ל יאט'א בישראל מסר כי : ״החברה הושעתה . הסוכנים בארץ נדרשים להפסיק פעילות כירטוס. ביום התשלום לא יצטרכו הסוכנים לשלם ליאטא . הנחיות מסודרות הועברו אמש לסוכנים באמצעות מערכת הBSP Link׳.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: