האם חברות תעופה נוספות יאמצו את מדיניות ההפצה של קבוצת לופטהנזה?
במשאל לא רשמי נציגי 96 מתוך 118 חברות יאט"א העריכו כי הם עשויים לנקוט מדיניות דומה. בכנס תעופה בהלסינקי הוסיפו חברות ההפצה הגלובאליות (GDS) לתקוף את לופטהנזה, אך ההערכה הכללית היא ששיטת ההפצה תצליח אם חברות תעופה נוספות ילכו בעקבותיה
קבוצת לופטהנזה מתכחשת לירידה בהזמנות, שנגרמו עקב המעבר למדיניות ההפצה החדשה בחודש שעבר, וטוענת כי המגמה הזו הייתה צפויה ואף מתוכננת מתוך כוונה ברורה, שפחות הזמנות תבוצענה דרך מערכות ה-GDS ויותר הזמנות במערכות האונליין של הקבוצה וחברות התעופה שלה.
עם זאת, חברות ההפצה הגלובאליות (GDS) ממשיכות לתקוף את קבוצת לופטהנזה על מדיניותה. בכנס תעופה בינלאומי, שנערך בהלסינקי, ראשי טרוולפורט ואמדאוס ביקרו בחריפות את ההיטל של 16 אירו המושתת על כל הזמנה, שסוכן הנסיעות מבצע במערכות ההזמנות שלהן.
יאן הייווד, ראש מערך השיווק של טרוולפורט, טען שהמהלך של לופטהנזה הוא נגד הלקוחות ונגד הצרכנים, וציין כי גם בקבוצת התעופה מודעים לכך, כי הפורטל האינטרנטי, שהקימה הקבוצה לצורך הזמנות הסוכנים, אינו ראוי. הייווד הדגיש את חשיבות ה-GDS ללופטהנזה, והוסיף שטרוולפורט סייעה לקבוצה במכירות בהיקף של 3.9 מיליארד דולר בשנת 2014.
סוונד ליירוואג, סגן נשיא אמדאוס, טען כי הרגולציה במדינות השונות תשחק מעתה תפקיד מרכזי ותקבע, בסופו של דבר, אם מדיניות לופטהנזה תצליח או תיכשל. להערכתו, אם חברות התעופה נוספות לא תלכנה בעקבות לופטהנזה ותאמצנה מדיניות הפצה דומה, לופטהנזה צפויה להיכשל.
בכנס בהלסינקי התפרסמו תוצאות משאל לא רשמי, בו העריכו 96 מתוך 118 נציגי חברות התעופה החברות ביאט"א, כי חברות התעופה שלהם עשויות ללכת בדרכה של לופטהנזה.
ליירוואג ציין כי תרחיש כזה הוא היפותטי ויהווה אתגר לרשויות הרגולציה ברחבי העולם.