אא

האם בקרוב נישן במיטת קומותיים במטוס?

חברת איירבוס הגישה פטנט למערכת ישיבה דו קומתית לכל תא במטוס, שתהפך למיטת קומותיים. המערכת תאפשר ניצול טוב יותר של המקום במטוס ותספק נוחות מקסימלית לנוסע. 

| |

חברות התעופה כבר יודעות לצופף את מושבי המטוס היטב, אך בעתיד ייתכן והן יוכלו לערום אותם לגובה. זאת הודות למערכת ישיבה דו מפלסית שהומצאה על ידי מהנדסים מחברת איירבוס. החברה, שהציגה את מטוס הסילון בעל שתי הקומות A380, הגישה פטנט ב-1 לאוקטובר למערכת ישיבה דו קומתית בכל תא. לדברי החברה, המערכת תסייע לחברות תעופה לנצל טוב יותר את המקום במטוס ותספק רמה גבוהה של נוחות לנוסעים.

על מנת להימנע מקלסטרופוביה, החלל בין שתי הקומות יגדל, כאשר המושבים יורדו ויהפכו למיטות שטוחות. מבחינה הנדסית זה יוכל להעשות או באמצעות הנמכת הרצפה בקומה הראשונה, או באמצעות הרמת הרצפה שבקומה מעל, ברגע שהמיטות יוכנסו.

התכנית הזו, היא אחת מתכניות הקאבינה הבלתי רגילות שהומצאו. החל ממושבים שמתרוממים עד לכדי עמידה ועד למדפים תלת ממדיים. תוכניות רבות הוגשו ואף משכו את תשומת לבם של מאשרי התכניות, אך בפועל לא מומשו לבסוף.

חברות תעופה ובוני מטוסים, נוהגים לדחוף כמה שיותר מושבים לאותה השורה, על מנת לייעל את שטח המטוס, מה שגרם לאיירבוס לחקור כיצד להימנע מתלונות נוסעים על צפיפות, באמצעות תכנית טובה יותר.

הפטנט, שהוגש בארצות הברית בתחילת החודש על ידי איירבוס, מבקש לעשות שימוש טוב יותר של חלל התקרה המבוזבז של מטוסים מודרניים גדולים. 

מארי קירבי מומחית לעיצוב פנים קבינות מטוסים אומרת: "למיטת הקומותיים המעופפת ישנן עדיין בעיות בטיחות ובריאות. המלכוד הראשון הוא הדרישה הרגולטורית של פינוי נוסעים בבטחה תוך 90 שניות. קשישים, ילדים, נשים בהריון ונוסעים עם בעיות ניידות, לא נלקחו בחשבון בתכנית המיטות הללו. מלבד זאת, חברות התעופה יצטרכו לדעת יותר על הנוסעים, להם הם מוכרים כרטיסים למיטות קומותיים אלו, מה שייצור לחץ על מערכות ההזמנה. מאות קבצי פטנטים מתקבלים מקבוצת איירבוס מידיי שנה, זה לא אומר שהרעיון שתואר בפטנט יוכל להיות מיוצר בפועל"

מחברת אייר בליטיק לטביה מסרו כי חידושים אלו הם מבורכים ושהם ישמחו לבחון פטנטים חדשים, אולם הלקוחות הם מקבלי ההחלטות בפועל.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: