אא

עצומת הטייסים: בשל הגבלת גיל חברות התעופה מעסיקות טייסים לא מנוסים

טייסים החברים באיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל, פנו בעצומה דחופה לשר התחבורה, ישראל כץ, וטענו כי בגלל ההגבלה הבלתי חוקית על גיל הטייסים, נוצר מצב של עומס רב על שאר הטייסים

| |

טייסים החברים באיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל, פנו בעצומה דחופה לשר התחבורה, ישראל כ"ץ, וטענו כי בשל ההגבלה הבלתי חוקית על גיל הטייסים, נוצר מצב של עומס רב על שאר הטייסים. במקביל חברות התעופה נאלצות להעסיק טייסים צעירים, לא מנוסים ולא מוכרים. כתוצאה מכך, טייסים רבים שחצו את גיל 65 עוברים לטוס במדינות אחרות. כידוע, ביהמ"ש העליון קבע שדחייה באופן גורף של אפשרות טיסה מעל גיל 65 אינה חוקית, אך בפועל ולמרות ההחלטה רת"א אינה מאפשרת לטייסים אלה לטוס.

בעצומה שהגישו הטייסים, נאמר: "אנו, טייסים החברים באיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל, קוראים לשר התחבורה, מר ישראל כץ, לאפשר לטייסים מנוסים שחצו את גיל 65 להמשיך לטוס בשמי הארץ. טייסים אלו, שעברו את כל הבדיקות הדרושות, כשירים להמשיך ולתרום מניסיונם, כמקובל ביפן, קנדה, אוסטרליה ומדינות נוספות בעולם".

עוד נכתב בעצומה: "בית המשפט העליון קבע שדחייה באופן גורף של אפשרות טיסה מעל גיל 65 אינה חוקית, אך בפועל ולמרות ההחלטה רת"א אינה מאפשרת לטייסים ותיקים אלה לטוס. לא מתקבל על הדעת שטייסים טובים ומנוסים, שהוכשרו בחיל האוויר הישראלי, לחמו במלחמות ישראל והם זמינים וכשירים לטוס, ימצאו עצמם מחוסרי עבודה בגלל החלטה מנהלתית שרירותית, שאינה עומדת בקריטריונים שקבע בית המשפט".

לדברי הטייסים, דווקא מדינת ישראל, המתגאה מעל כל במה ברמת התעופה והבטיחות ובטייסיה המנוסים, גורמת הלכה למעשה למצב, בלתי קביל וכואב זה, מה גם שהוא לכאורה לא חוקי. "יחד איתנו בקריאה זו עומדים מנהלי אל על, ארקיע וישראייר, כל וועדי הטייסים והסתדרות העובדים הכללית החדשה", כותבים הטייסים.

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: