אא

אפרים פורטיס: "החלום התגשם"

מנכ"ל אופן סקיי, נציגת חברת אירופלוט בישראל, מסכם חמש שנות פעילות ומודה: "החלום לא היה עד כדי כך גדול. אני שמח שאנחנו ממשיכים להגשים אותו"

| |

חיוך נסוך בימים אלה על פניו של אפרים פורטיס, המנכ"ל ומבעלי אופן סקיי המייצגת את חברת אירופלוט בישראל, שמביט בגאווה על התוצאות של חברת אירופלוט בקו לישראל.

פורטיס השקיע מאמצים רבים עד שהחברה קיבלה את האישור להפעלת הטיסות בקו מוסקבה - תל אביב, והיום, לאחר חמש שנות פעילות, הוא מרוצה מאד מהמספרים אותם מציגה החברה, שהתבססה בצמרת חברות התעופה הפועלות בישראל.

אפרים, אחרי חמש שנים, במבט לאחור, כאשר התחלתם את הפעילות עם אירופלוט, חשבת שתצליחו להגיע להישגים כאלה בהיקף הטיסות ובמספר הנוסעים?

"אני חושב, שגם אחרי חמש שנים, גם בחלומות הכי טובים שלי, שבדרך כלל הם גדולים, פשוט לא האמנתי, שנצליח להגיע לכמות טיסות כזו. הייתה לי אמונה ביכולת של אופן סקיי להרים חברה כמו אירופלוט מטיסות במטוסי אליושין 9, בהם התחלנו, אבל לא ל-37 טיסות שבועיות, כאשר אנחנו מביאים לארץ מטוס בואינג 777, איירבוס 330, מטוסים רחבי גוף. החלום התגשם. זה היה חלום, אבל לא גדול עד כדי כך. בסך הכול, הפתעה נעימה. אני שמח שאנחנו מגשימים את החלום וממשיכים להגשים".

מנקודת מבטך, איך אתה מסכם את חמש שנות הפעילות?

"הצלחה בלתי רגילה בכל התחומים, גם בנושא הנוסעים גם בנושא המטענים. אנחנו נמצאים בטופ 5 של נוסעים ומטענים בשדה התעופה. המטוסים ממריאים, כאשר הם מלאים במטען. יש לנו תפוסה מצוינת, מעל 85% בכל טיסה, ואני מאמין שבמהלך 2016 זה ילך ויגדל".

איך שיתוף הפעולה עם הנהלת אירופלוט?

"שיתוף הפעולה עם הנהלת אירופלוט יוצא מן הכלל בכל התחומים, גם בנושאים מסחריים, מטענים, וגם בנושאים מקצועיים. תודות לשיתוף הפעולה ההדוק והאמון, שהם נותנים בנו, וליכולת שלנו לעמוד בכל הדרישות שלהם, אנחנו מגיעים להצלחה כל כך גדולה. אני מדבר על כל סולם הדרגות בחברת אירופלוט, החל מהמנכ"ל, הסמנכ"לים וכל אנשי החברה. יש אמון הדדי והתוצאות מדברות בעד עצמן".

עבדתם בזמנו קשה מאד עד שקיבלתם את כל האישורים להתחלת הטיסות

"עבדנו מספר שנים לפני טיסת הבכורה, שהייתה ב-2 לאוגוסט 2010, ועבדנו על מספר דברים. אחד, לקבל מעמד של מוביל נקוב לצד טרנסאירו, שפעלה הרבה מאד שנים, וגם על ביטול הוויזות לישראלים לרוסיה ולרוסים שמגיעים לישראל, וזאת על מנת לקדם את התנועה בין המדינות. תודות לפעילותו הצרופה והטובה של השר לשעבר, רפי איתן, הצלחנו יחד איתו ובסיוע גדול שלו לבטל את הוויזות. הדבר גם הביא לגידול עצום של הישראלים בתנועה בין המדינות. הדבר השני, הצלחנו לשדרג את ההסכם האווירי ולמעשה לשנות אותו. במקום נוביל נקוב אחד מכל מדינה, שהיה עד 2010, אל על וטרנסאירו, עברנו לשני מובילים נקובים, ישראייר מהצד הישראלי בנוסף לאל על, ואירופלוט בצד הרוסי בנוסף לטרנסאירו. קיבלנו גם מינוי מוביל נקוב של הרוסים לאילת, והתחלנו בטיסות שלוש פעמים בשבוע. במשך הזמן הקו הזה הלך והתפתח. כיום, כשאנחנו חוגגים חמש שנים לפעילות בקו, לדאבוני, טרנסאירו עברה מהעולם, כפי שאומרים, והממשלה הרוסית קיבלה החלטה להעביר את כל הסלוטים לחברה הלאומית של רוסיה, אירופלוט, ולכן יש לנו כיום 28 טיסות שבועיות בין ת"א למוסקבה, 8 טיסות לסנט פטרסבורג ועוד שתי טיסות לרוסטוב. מדובר בלוח הטיסות של החורף. לקראת לוח הזמנים של הקיץ יש לנו מטרה להגדיל את תדירות הטיסות".

נוסעים רבים טסים באירופלוט למוסקבה וממנה ליעדי המשך ברחבי העולם, אליהם טסה החברה

"זה נושא שפיתחנו מאד. מוסקבה הפכה ליעד מעבר. אכן 50%-60%   מהנוסעים שלנו טסים באמצעות אירופלוט לרחבי העולם מעבר למוסקבה וערים אחרות ברוסיה. מדובר בקווים ארוכי טווח כמו בייג'ין, האנוי, קובה, יעדים ברחבי ארה"ב וכו'. מדובר גם בנוסעים וגם במטענים. אירופלוט גם קיבלה לאחרונה 57 קווים חדשים, שחלקם הגדול היה בידי טרנסאירו. כך רק לאחרונה קיבלנו 5 קווים לקזחסטן. כיום אנחנו מקבלים מידי חודש יעדים נוספים, אשר מוצגים לטובת השוק הישראלי".

בזמנו לא הייתה תדמית טובה לאירופלוט. מטוסים ישנים, חברה מזרח אירופית וכד'. איך שברתם את התדמית הזו?

"באמת, לפני חמש שנים ואפילו יותר אירופלוט הצטיירה בשוק כחברה מזרח אירופית זולה, מטוסים ישנים, טופולבים, אליושינים, ואומנם בשנה הראשונה התחלנו לטוס בקו לתל אביב עם מטוס מסוג אליושין 9. האמון של הציבור באירופלוט לא היה גבוה. כאשר התחלנו את הקו, הייתה תנועה רוסית אתנית. עם הזמן כאשר ראו במשרד הראשי שהתנועה גדלה ועם הלחץ, שהפעלנו באופן סקיי על אירופלוט, התחלנו לעבור למטוסים מערביים, איירבוס 321-320. שידרנו לשוק כל הזמן באמצעות צוות אופן סקיי המסור, בסמינריונים ובערבים מיוחדים, שהחברה בעלת ציוד מערבי וצי מודרני. כשעברנו לאיירבוס 330 בשנה השנייה עם שתי טיסות יומיות ועם ציוד חדש ושירות יוצא מן הכלל, ראו את התוצאות. כיום לאירופלוט יש צי מטוסים מודרני וחדיש, כאשר השגרירים הטובים ביותר שלנו הם ציבור הנוסעים, שחוזרים וטסים, כולל אנשי עסקים והתעשייה הביטחונית. אירופלוט נכנסה לתודעה כחברה אמינה, בטוחה, עם ציוד ושירות מהדרגה הראשונה. כיום, כשאנחנו חוגגים חמש שנים, אני שמח להגיד שכל נוסע ישראלי, שחושב על חו"ל, חושב על אירופלוט, ורואים זאת במספרי הנוסעים בנתב"ג. המספרים מדברים בעד עצמם".

אפרים, איך בא לידי ביטוי שיתוף הפעולה שלך עם הסוכנים?

"כפי שאתה יודע, חרטתי על דגלי לפני 33 שנה, כאשר ייסדתי את אופן סקיי, שהחברה שלי עובדת רק עם הסוכנים ובאמצעות הסוכנים, ושיתוף הפעולה מתבטא בתוצאות העסקיות. גם באירופלוט אנחנו עובדים רק באמצעות הסוכנים והסיטונאים, וזה גם קורה בכל הקשור לסוכני המטען. והמדיניות הזו שלנו תימשך הלאה. נמשיך לעבוד רק באמצעות הסוכנים.  אנחנו משוכנעים שתודות לשיתוף הפעולה הזה אנחנו מגיעים לתוצאות המצוינות שלנו".

מה התוכניות העתידיות של אופן סקיי?

 "אופן סקיי במשך כל חודשי העבודה מנהלת מו"מ עם חברות תעופה בינלאומיות. כיום אנחנו בעיצומו של מו"מ עם 2-3 חברות תעופה בינלאומיות על מנת לייצג אותן. חרטנו על דגלנו להביא לעם ישראל ייצוג של חברות תעופה בינלאומיות ולתת להן אותו שירות, שאנחנו נותנים לחברות, שנמצאות תחת אופן סקיי. בד בבד אנחנו מחזקים כל חברה מיוצגת. לאחרונה קיבלנו את ייצוג אג'יאן, חברת התעופה הלאומית של יוון. לכל חברה אני מבטיח להעניק את השירות והייצוג הטוב ביותר. השמיים בשבילי עדיין פתוחים, על כל המשתמע בכך".

לאופן סקיי גם פעילות ענפה בתחומים נוספים?

"אכן כן. לאופן סקיי יש חברות אחיות ואני גאה בהתפתחות שלהן. לפני 11 שנה הקמנו את אופן סקיי מטענים, קרגו, והחברה נמצאת בשורה הראשונה של חברות ה-GSA למטענים, אופן סקיי קרגו בניהול של דוד קלישטיין. לאופן סקיי מטענים יש חברה אחות, שקנינו לפני 7 שנים, אייר ברידג' אינטרנשיונל, חברה אנגלית שהפכה להיות חברת נציגויות ומטענים הכי גדולה באנגליה ואירלנד, כאשר פתחנו לאחרונה חברה גם באוסטריה.

לפני כ-20 שנה קנינו מניות, 25.1%, בחברת הנציגויות הגדולה בעולם, אוויה ראפס, שבסיסה במינכן, תחת ניהולו של מייקל גבלר. החברה משגשגת ומתפתחת כל הזמן. היא מייצגת למעלה מ-100 חברות תעופה ב-35 מדינות בעולם, ועוד מאות גופים תיירותיים, וביניהם בתי מלון. אני  גאה להיות באמצעות אופן סקיי השותף הגדול בחברה. אופן סקיי דואגת כל העת להתחדש, לגדול, להוסיף עוד נתח לפעילות בכל הזרועות. אנחנו מעניקים תשומת לב לכל חברה, לטובת ההצלחה של הנציגות, ורוצים לשפר את התוצאות העסקיות כל שנה".

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: