אא

"חמש שנות הפעילות שלנו בישראל בהחלט יכולות להיחשב לסיפור הצלחה"

אומר ויטאלי סאבלייב, מנכ"ל אירופלוט, בראיון מיוחד ובלעדי לרגל 5 שנות פעילות החברה בישראל, ומספר על המהפך הדרמטי בפעילותה ובתדמיתה של החברה הרוסית, שהוביל אותה לצמרת חברות התעופה הבינלאומיות

| |

איך אתה מסכם את 5 שנות פעילות אירופלוט בישראל?

"חמש שנות אירופלוט בישראל – השקנו את השירות בקו ב-1 באוגוסט 2010 – יכולות בהחלט להיחשב לסיפור הצלחה. זה נכון הן לגבי התפתחות רמת השירות המסופק לנוסעים בקו תל אביב – מוסקבה והן לגבי מספר הנוסעים, שהטיסה אירופלוט בקו – 1.3 מיליון נוסעים בחמש שנים".

האם צפית להצלחה כזו?

"ידענו שהסיכויים להצלחת הקו גדולים, והגידול במספר הנוסעים, לו היינו עדים, היה צפוי, כיוון שהנוסעים זכו לקבל מאירופלוט מענה ראוי – שירות איכותי ביותר, רמה גבוהה של בטיחות ומטוס נוח וחדיש, A330 ו- B777. אבל נדרשה עבודת הכנה של חמש שנים כדי להתחיל להפעיל את הטיסות יחד עם שותפינו הנאמנים בישראל, אופן סקיי בראשות אפרים פורטיס ורפי איתן האגדי".

לפני שנים לתעופה הרוסית הייתה תדמית של מטוסים ישנים, אבל היום הנוסעים שלכם מתרשמים מאד...

"אירופלוט ביצעה השקעות ענק בצי המטוסים שלה, רכשה מטוסים חדשים של איירבוס, בואינג וסוחוי, והיום יש לנו אחד מציי המטוסים החדישים ביותר בעולם. אירופלוט מפעילה 163 מטוסים מדגמי איירבוס, בואינג וסוחוי, 100 מהם בגיל ממוצע של 4.3 שנים – אחד מציי המטוסים הצעירים ביותר של חברת תעופה בינלאומית.

הנהלת אירופלוט עשתה גם את המיטב כדי לשפר את השירות לנוסעים בטיסה. למעשה, אימצנו פילוסופיה חדשה, שהוטמעה ב-DNA של החברה, המתמקדת בכל נוסע הזוכה לשירות מעולה, מרגע שהוא יוצר קשר עם אירופלוט – מהזמנת הטיסה עד הצ'ק אין, משירות הגשת המזון עד 'להתראות' ביציאה מהמטוס עם ההגעה ליעד. ההבדל ברמת השירות המוענקת לנוסעינו הוא מוחשי כהבדל בין מטוסי הגרוטאה הישנים לבין צי המטוסים המודרני המשרת כעת את הקו לתל אביב, עם אינטרנט בתא הנוסעים, מושבי מיטה, מערכת בידור מתוחכמת ומגוון רחב של תפריטי מזון, כולל ארוחות כשרות".

מה אחוז הנוסעים המנצלים את לוח הזמנים הנוח והמחירים האטרקטיביים שלכם לטיסות המשך מעבר למוסקבה?

"אנחנו מעריכים שיותר מ-50 אחוז. נוסעים רבים טסים איתנו אל תל אביב וממנה לכל רחבי העולם דרך מוסקבה. נכון להיום אנחנו טסים ל-119 יעדים ב-51 מדינות, וביניהם: 45 יעדים באירופה, 13 באסיה, 5 באמריקה ו-5 במזרח התיכון ובאפריקה".

האם המטרה שלכם להתפתח, כפי שטורקיש איירליינס עשתה בשנים האחרונות?

"אנחנו רואים את ההישגים של טורקיש איירליינס, הן בשוק המקומי והן בשווקים הבינלאומיים, ומעריכים מאד את מה שהם עושים, אבל אירופלוט מתנהלת באסטרטגיית השוק שלה, המבוססת על איכות השירות ועל יתרונות רשת הקווים הבינלאומית. אחד המדדים להצלחת האסטרטגיה שלנו הוא הזכייה שלנו בתואר 'חברת התעופה הטובה ביותר במזרח אירופה', שהוענק לנו לאחרונה ע"י Skytrax, החברה המובילה בדירוג התעופה העולמית, זו השנה השלישית ברציפות. אירופלוט גם דורגה במקום הרביעי באירופה בדירוג הגידול במספר הנוסעים ברבעון הראשון של השנה ע"י Airline Business.

ההתמקדות המתמשכת שלנו ביעילות תפעולית הובילה אותנו לגידול בתנועת הנוסעים, כפי שבא לידי ביטוי במדד הכנסת נוסע לק"מ (RPK), מדד מפתח בתעשיית התעופה, וזאת למרות הירידה בשוק התעופה הרוסי והמשבר הכלכלי.

אנחנו ממשיכים בעקביות במסלול האסטרטגי 2025, שהצבנו לעצמנו, להיות מדורגים בין 5 החברות המובילות באירופה ובין 20 החברות המובילות בעולם בהכנסות ובמדד הכנסת נוסע לק"מ. ביולי דורגנו ע"י Airline Business במקום החמישי באירופה בהכנסות, ואילו Air Transport World דירג אותנו בין 20 החברות המובילות בעולם במדד הכנסת נוסע לק"מ בחמשת החודשים הראשונים של 2015".

מה מעמדה של אירופלוט בהשוואה לחברות התעופה האירופיות?

"אירופלוט היא עתה בין 5 החברות האירופיות המובילות בתנועת הנוסעים, עם 23.6 מיליון נוסעים בשנה (34.7 מיליון נוסעים, אם לוקחים בחשבון את חברות הבת בקבוצת אירופלוט). גם מספרי הנוסעים לתל אביב מציבים את קבוצת אירופלוט בין 5 חברות התעופה המובילות עפ"י נתוני רשות התעופה הישראלית.

במונחים של בטיחות, אירופלוט היא בין החברות הבינלאומיות המובילות בתעופה האזרחית. עפ"י מדדי האיגוד האירופי לבטיחות תעופתית, הסמכות הבינלאומית למדדי הבטיחות, אנחנו מדורגים בצמרת הרשימה עם עמיתינו האירופיים.

מחלקת העסקים של אירופלוט ידועה ברחבי העולם כמי שמעניקה את חוויית הנוחות הטובה ביותר בטיסה. המטוסים בצי החדיש שלנו מצוידים במושבים ארגונומיים המעוצבים בהתאם לדרישות הנוחות העדכניות, ומציעים את החוויה האולטימטיבית, כפי שמעידים נוסעים הטסים במחלקות עסקים של עמיתינו האירופיים. אנחנו גם מניסים ליצור אווירת אירוח רוסית טיפוסית.

לאירופלוט יצאו גם מוניטין בזכות המזון בטיסה. התפריטים שלנו משלבים מסורות קולינאריות רוסיות עם מיטב ומגוון מטעמי המטבח האירופי המודרני. היצע הארוחות בטיסות שלנו מדורג כאחד הטובים באירופה. בשנת 2013 דורגנו במקום השני באיכות המזון המוצע בטיסות ארוכות הטווח שלנו ע"י Skyscanner, אתר הנסיעות הפופולארי.

אירופלוט מציעה מגוון רחב של ארוחות המותאמות לדרישות רפואיות, דיאטה ודת. ארוחות מיוחדות, כולל ארוחות כשרות, כמובן, הן ללא תשלום ויש צורך להזמין אותן לפחות 36 שעות לפני הטיסה. בין הארוחות המיוחדות: ארוחות דיאטה (ללא סוכר, ללא לקטוז, מופחתות שומן/מופחתות כולסטרול, ללא גלוטן, דל קלוריות, דל נתרן), ארוחות עפ"י דרישה לבני דתות שונות (כשר ליהודים, לנטן – ללא בשר לקתולים, חאלאל למוסלמים, הינדור לבני הינדו), וארוחות לצמחוניים".

מה דירוג השירות שלכם?

"אני גאה לציין שהוא יוצא מן הכלל. הפרסים והדירוגים הבינלאומיים האחרונים, הן באירופה והן ברחבי העולם, מציבים את השירות של אירופלוט בצמרת הרשימה ביבשת ובעולם. אנחנו גאים בהישג ונמשיך לשפר את רמות השירות לנוסעינו הן בטיסה והן על הקרקע. המוניטין של השירות שלנו הוא מדהים באופן מיוחד, כיוון שהוא מציג מפנה אדיר לעומת השירות שהציגה החברה לפני עשור.

היום באופן עקבי אנחנו זוכים בפרסים בינלאומיים על איכות השירות וחוות הדעת עלינו בעיתונות הבינלאומית הן חיוביות ביותר.

הודות לשירות בחירת המושב נוסעי אירופלוט יכולים להבטיח לעצמם נוחות ע"י בחירת מושבים עם מרווח רגליים מוגדל. ילדים גילאי 3-11 זוכים לקיט נסיעה ייחודי המכיל משחקים, ספרי פעילות, סט צביעה ואביזרים ממותגים, בהתאם לגילם וליעד הטיסה.

צוות המטוס מקביל את פני הנוסעים במדים, שנבחרו כמעוצבים ביותר באירופה במשאל של Skyscanner. במאי 2015 אתר יאהו! בחר בדיילים של אירופלוט בין ה'שיקיים' ביותר בין צוותי האוויר בעולם. יאהו! ציין: "הצבעים התוססים בשילוב כפפות לבנות, עניבות, כובעים מוטים, מקנים למדים תחושה של חליפה".

מהם היעדים והקווים הפופולאריים ביותר שלכם?

"אירופלוט מציעה יעדים פופולאריים רבים, המושכים נוסעים רוסיים וזרים, והקו לתל אביב הוא אחד הפופולאריים ביותר. הנוסעים יכולים להגיע לכל העולם, פשוטו כמשמעו, מנמל הבית שלנו במוסקבה. ניתן להגיע ליעדים בארצות הברית (ניו יורק, מיאמי, לוס אנג'לס) וסין (בייג'ינג, שנחאי, הונג קונג וכו'), כמו גם ליעדים אקזוטיים, כמו: פוקט, הוואנה או האנוי.

התיירות לערים הרוסיות, כמו מוסקבה השוקקת וסט. פטרסבורג ספוגת ההיסטוריה, ממשיכה להיות פופולארית ביותר בקרב נוסעים בינלאומיים, המטיילים עצמאית או בקבוצות מאורגנות. בימים אלה תיירים מבקרים ברוסיה ונהנים מעלויות נמוכות עקב ירידת ערכו של הרובל.

המיקום הגיאוגרפי של מוסקבה מספק הזדמנות ייחודית לטיול יעיל בין אירופה או צפון אמריקה למזרח אסיה, מסלול שהפך לחלק נכבד מהאסטרטגיה החדשה שלנו. למשל, טיסות מהחוף המערבי של ארצות הברית לאסיה דרך מוסקבה קצרות לנוסעים בשעתיים לעומת הטיסות דרך דובאי או איסטנבול".

מה התוכניות שלכם לחמש השנים הקרובות?

"התוכניות שלנו לחמש השנים הקרובות הן שאפתניות כמו המטרות, שהצבנו לעצמנו והשגנו בשנים האחרונות.

בשש השנים האחרונות תנועת הנוסעים בקבוצת אירופלוט גדלה מ-11 מיליון ל-34.7 מיליון בשנה. כפי שציינתי, עשינו זאת תוך כדי שיפור עצום במערך שירות הלקוחות שלנו ותוך כדי חידוש מלא של צי המטוסים. כמו כן, שיפרנו משמעותית את דיוק מועדי הטיסות, אף שהיקף הנוסעים בנמל הבית שלנו שרמטייבו גדל. בשנת 2014 אירופלוט השיגה שיא עמידה בלוח הזמנים בנמל שרמטייבו של 0.94 נקודות.

במבט לעתיד, חלק נכבד מהאסטרטגיה שלנו הוא להמשיך להשקיע בשוק הרוסי המקומי, שלמרות האתגרים הכלכליים בפניהם ניצבת המדינה, הוא אחד השווקים מהירי הצמיחה והאטרקטיביים בעולם. הגדרנו ".

מה מאפיין את השותפות שלכם עם אופן סקיי ואפרים פורטיס?

"אופן סקיי ומר פורטיס הם ה-GSA שלנו לנוסעים ולמטען מאז שאירופלוט החלה להפעיל את הקו לתל אביב. הם מהווים חלק נכבד מסיפור ההצלחה של אירופלוט בישראל, ומספקים לנו מערך שיווק ומכירות מלא בשוק המקומי תוך ניצול הניסיון העצום והמומחיות שלהם לטובת ההצלחה ההדדית".

אתם מפעילים 4 טיסות יומיות מישראל. האם יש לכם תוכניות להרחיב תדירויות?

"אנחנו מוכנים לספק מספר טיסות יומיות עפ"י תכתיבי השוק, אבל כרגע מספר הטיסות בקו מוגבל לרמה מסוימת בהתאם להסכמים בין רוסיה לישראל. למרות זאת אנחנו מפתחים את התדירויות הקיימות ומביטים לעתיד להתפתחות נוספת בליברליזציה של תקנות התעופה בין שתי המדינות".

אירופלוט היא מוביל רשמי של קבוצת הכדורגל מנצ'סטר יונייטד. מה אתה יכול לספר על כך וכיצד אירופלוט רואה שיתוף פעולה זה?

"למועדון הכדורגל מנצ'סטר יונייטד יש יותר מ-600 מיליון אוהדים ברחבי העולם, דבר ההופך את שיתוף הפעולה איתם לאחת מהזדמנויות השיווק האטרקטיביות בעולם.

ב-2013 מנצ'סטר יונייטד יצאה במכרז למציאת שותפות עם חברת תעופה. היה לנו הכבוד הגדול להתמודד מול החברות המובילות בעולם ולזכות במכרז.

היום היחסים בין מנצ'סטר יונייטד לאירופלוט מהווים שותפות בין שני ארגונים, שזכו למוניטין של מצוינות בתחומי פעילותם. אנחנו תומכים זה בזה בכל דרך אפשרית, ואנחנו נשכרים זה מזה ממורשת הביצועים המעולה, אם במגרש הכדורגל ואם באוויר".

 

טיזרים

"הגדרנו לעצמנו מטרות ברורות: להיות בין 5 החברות האירופיות המובילות ובין 20 החברות הבינלאומיות המובילות בתנועת הנוסעים ובהכנסות"

"אירופלוט ביצעה השקעות ענק בצי המטוסים שלה, רכשה מטוסים חדשים של איירבוס, בואינג וסוחוי, והיום יש לנו אחד מציי המטוסים החדישים ביותר בעולם"

"אימצנו פילוסופיה, שהוטמעה ב-DNA של החברה, המתמקדת בכל נוסע הזוכה לשירות מעולה, מרגע שהוא יוצר קשר עם אירופלוט – מהזמנת הטיסה עד הצ'ק אין, משירות הגשת המזון עד 'להתראות' ביציאה מהמטוס"

 

 

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: