אא

"אני צופה עתיד גדול להתפתחות התעופה ותעשיית התעופה בישראל"

אומר ליאוניד דושאטין, יועץ למנכ"ל אירופלוט, המבקר הראשי של החברה וחבר מועצת המנהלים, אדריכל הקו מוסקבה - תל אביב של חברת התעופה הלאומית של רוסיה, ומספר על חבלי הלידה והתפתחות קשרי התעופה בין המדינות

| |

האם ציפית להצלחה כזו, כשהתחלתם את קו הטיסות לישראל לפני חמש שנים?

"כן. ראינו עתיד גדול למיזם, לא רק משנת 2010, כשהתחלנו את הטיסות לישראל, אלא עוד הרבה לפני כן, בשנת 2006, כשהיוזמה עלתה לראשונה על הפרק ביוזמת קבוצת אנשים נלהבים משתי המדינות, וביניהם: רפי איתן האגדי ואפרים פורטיס מהצד הישראלי, ואני עצמי כחבר מועצת המנהלים של אירופלוט באותה תקופה".

ספר לנו, בבקשה, על תחילת הפעילות של הקו, על הקשר המיוחד עם רפי איתן...

"הצורך של אירופלוט להפעיל את הקו היה תמיד גדול וברור, עם הסטנדרטים הגבוהים ביותר של שירות ובטיחות ועם רשת טיסות קישור נוחה של חברת התעופה הלאומית של רוסיה. רפי איתן היה המוביל של מיזם החזרת אירופלוט לקו מוסקבה - תל אביב. ב-2006 הוא כתב מכתב אישי למנכ"ל אירופלוט והגיע למטה החברה במוסקבה עם בנו, יובל איתן, ועם אפרים פורטיס, לפגוש את מנכ"ל אירופלוט ואת ההנהלה הבכירה של החברה. אני הובלתי את המיזם מצד אירופלוט כחבר מועצת המנהלים של החברה, ולא יכולתי אפילו לדמיין באותה תקופה, שתעבורנה חמש שנים ארוכות עד שנתחיל להפעיל את הקו. הפעלת הקו נכנסה להילוך גבוה לאחר שההנהלה החדשה בראשותו של המנכ"ל, ויאטלי סאבלייב, נכנסה לתפקיד במרץ 2009. זו הייתה דרך ארוכה וכמעט משימה בלתי אפשרית, אבל לא לרפי איתן ולאפרים פורטיס. אני ממש גאה שאנשים אלה הם שותפים שלנו וחברים טובים, כמו גם עמיתים רבים באירופלוט".

איך הקשרים שלכם עם אופן סקיי ועם אפרים פורטיס?

"אפרים פורטיס הוא ללא ספק מקצוען מוביל בעסקי התעופה. הוא פעל יום יום במלוא המרץ על מנת להשיג את האישורים הנחוצים כדי להתחיל את הפעילות, לארגן את מערך השירותים לנוסעים בנתב"ג יחד עם צוות QAS והמנכ"ל המעולה יוסי רביב, ולייצר מערך של קשרים עם מאות סוכנויות נסיעות ברחבי הארץ המשווקות היום את מוצרי אירופלוט. אפרים פורטיס והצוות שלו באופן סקיי הם יותר מאשר ה-GSA של אירופלוט. הם חלק חשוב בצוות הבינלאומי של אירופלוט ולזכותם אשראי נכבד בהצלחת החברה בישראל".

כמה טיסות יומיות תכננתם עם תחילת הפעילות בארץ?

"היינו מוכנים כבר בתחילת הדרך להפעיל שתיים ואפילו שלוש טיסות יומיות בקו לאור הדרישה הגדולה, אך נאלצנו להתחיל את הפעילות בקו בטיסת צ'רטר יומית אחת נוכח מגבלות ואילוצים, שהוטלו על הקו האסטרטגי. רק בשנה שעברה, בפברואר 2014, נחתם הסכם תעופה בין שתי המדינות ואירופלוט זכתה למעמד של מוביל נקוב בקו מוסקבה – תל אביב. והנה היום אנחנו מפעילים 4 טיסות יומיות סדירות בקו בעיקר במטוסים רחבי גוף חדישים, איירבוס A330 ובואינג 300- B777".

מה דעתך על תעשיית התעופה בישראל?

"אני צופה עתיד גדול להתפתחות התעופה ותעשיית התעופה בישראל עקב הגורמים הברורים המניעים את הישראלים לטייל ברחבי העולם, וגם בזכות נוסעים מכל קצות הגלובוס, המגיעים לישראל לחוות את האטרקציות התרבותיות וההיסטוריות, לעשות עסקים, לפגוש חברים וליהנות מיפי הנופים. למדינה גם פוטנציאל טכנולוגי ותעשייתי רב עוצמה, שיש בכוחו להקל על התפתחות תעשיית התעופה בישראל".

מה ההבדלים בין התעופה ברוסיה ובישראל?

"ההבדל המרכזי, שאני רואה כאן, הוא המספר של חברות התעופה וגודלו של מגזר התעופה, השונה מעט בגלל סיבות מובנות. התפקיד של ענף התעופה בשתי המדינות הוא חיוני ביותר – לרוסיה עקב השטחים העצומים שלה ולישראל עקב התנועה הגדולה של האוכלוסייה והאינטגרציה הגלובאלית".

בשנים האחרונות אתה מבקר בישראל לעתים תכופות. מה מעניין אותך?

"ביקרתי בישראל לראשונה ב-2010, כיוון שהבטחתי לעצמי להגיע לארץ הקודש רק באמצעות אירופלוט. מאז ביקרתי בישראל פעמים רבות, בעיקר לצורך עסקים: פגישות עם רשויות התעופה, שותפים ועמיתים, מפגש עם עמיתיי בוועדת הקשרים הבילאטרליים בין רוסיה לישראל בדצמבר האחרון בירושלים ועוד.

גם בני המשפחה שלי אוהבים לבקר בישראל ולא רק לחופשה. למשל, בני דניאל, היום בן 24, בעצת חבר השתקע בקיבוץ שדה בוקר למשך שלושה חודשים ולמד להכיר את 'ההנאות הפשוטות' של עבודה קשה וחיי שיתוף בקיבוץ. היום הוא לומד עסקים בינלאומיים ותיירות באקדמיה הפיננסית במוסקבה".

מה אתה אוהב ומה אינך אוהב בישראל?

"מלבד סופות החול והקונפליקטים הקבועים בנושאים לאומיים ודתיים, אין נושאים אחרים, שלא מוצאים חן בעיניי. אני מרגיש כאן כמו בבית ומחבב מאד את המדינה ואת האנשים".

 

ליאוניד דושאטין – ביוגרפיה מקצועית

נולד ב-1960

1983- בוגר האקדמיה הפיננסית במוסקבה בכלכלה בינלאומית

2003-2012 – חבר במועצת המנהלים של אירופלוט

2007-2012 – ראש מחלקת הביקורת של מעצת המנהלים

2012-2015 – יועץ למנכ"ל אירופלוט

מאז פברואר 2015 – המבקר הראשי (CAE) של אירופלוט

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: