אא

ישראייר מציגה את הרווח הרבעוני הגדול בתולדותיה

רווח נקי של 51.1 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2015, לעומת רווח נקי של 16.1 מיליון שקל אשתקד. את תשעת החודשים הראשונים של השנה סיימה ישראייר עם רווח של 33.4 מיליון שקל, החברה צפויה לראשונה בתולדותיה לסיים את השנה עם רווח נקי

| |

ישראייר בראשות מנכ"ל אי.די.בי תיירות, אורי סירקיס, רשמה ברבעון השלישי של 2015 את התוצאות הטובות מאז נוסדה. החברה רשמה רווח נקי של 51.1 מיליון שקל לעומת רווח נקי של 16.1 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

במהלך הרבעון השלישי ביצעה החברה מהלך יזום ומתוכנן של הפחתת מחירי החבילות ב-100 דולר, למחיר חבילה ממוצע של 635 דולר, דבר שהגדיל דרמטית את הביקוש לחבילות. החברה הפעילה במהלך הרבעון השלישי מטוס חכור נוסף כהכנה לקליטת מטוס האיירבוס 320 השלישי אותו צפויה החברה להפעיל ברבעון השלישי של 2016.

ישראייר התאימה את לוח הנתיבים שלה לחיזוק המהלך האסטרטגי של מעבר ממכירת טיסות למכירת חבילות נופש וטיולים מאורגנים. ברבעון השלישי של 2015 הטיסה ישראיייר כ-225 אלף נוסעים בטיסות בינלאומיות, לעומת כ-112 אלף נוסעים ברבעון המקביל אשתקד, גידול של למעלה מ-100%. שיעור התפוסה הממוצע בטיסות החברה הסתכם ברבעון השלישי ב-86%, גידול של כ-5% ביחס לרבעון המקביל אשתקד.

הרווח הגולמי ברבעון השלישי צמח לכ-65 מיליון שקל לעומת כ-38 מיליון שקל אשתקד, גידול של כ-70%. בשל השינוי בלוח הנתיבים של החברה וההתמקדות ביעדי נופש אזוריים ירדה צריכת הדלק הממוצעת לנוסע במונחים של גלון לנוסע בכ-32%. בסך הכל ההוצאה הרבעונית של החברה על דלק נעמדה בכ-17.5 מיליון שקל לעומת 20 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. השפעת הירידה במחירי הדלק תרמה 5 מיליון שקל לרווח הנקי של החברה.

מנכ"ל אי.די.בי תיירות, אורי סירקיס - רבעון שיא לישראייר בדרך לשנה הטובה ביותר בתולדותיה

התוצאות העסקיות הטובות סייעו לחברה לפרוע 7 מיליון דולר מתוך ההלוואה שנטלה לרכוש מטוסים, ולהעביר מקדמה בסך 5.5 מיליון דולר עבור מטוסי האיירבוס שרכשה. יש לציין כי ברבעון השלישי החברה רשמה רווח חד פעמי בסך 9 מיליון שקל, בגין חלקה בעסקת דיזנהאויז, בניכוי עלויות אחרות. ה-EBITDA של החברה הסתכם ברבעון השלישי של 2015, בכ-54.9 מיליון שקל לעומת 28.9 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2014, גידול של 90%.

החברה הציגה גידול חד בתנועת הנוסעים ובמחזורי המכירות שלה. ברבעון השלישי הסתכם מחזור המכירות ב-320 מיליון שקל, לעומת 267 מיליון שק אשתקד, גידול של כ-20%. עיקר הגידול נובע מגידול חד בטיסות הבינלאומיות. הרווח הגולמי עלה לכ-65 מיליון שקל לעומת כ-38 מיליון שקל אשתקד, גידול של כ-70%.

את תשעת החודשים הראשונים של השנה גם סיימה ישראייר עם תוצאות מרשימות של רווח נקי של 33.4 מיליון שקל לעומת הפסד נקי של 7.7 מיליון שקל. בתשעת החודשים בראשונים של 2015 הסתכם ה-EBITDA  ב-66.6 מיליון שקל, לעומת 30.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של 119% .

מנכ"ל ישראייר, אורי סירקיס אמר בתגובה לתוצאות כי התוצאות הכספיות מעידות על הצלחת תכנית ההתייעלות והתכנית האסטרטגית אותה מיישמת החברה בקפדנות בשנה האחרונה:"לאור יישומה המלא והמוצלח של האסטרטגיה העסקית שלנו, שעיקרה מעבר ממכירת יעדים למכירת מוצרים והכניסה הקרובה לפעילות של מטוס האיירבוס החדש, אנחנו צופים המשך במגמת הגידול, הצמיחה והשיפור בפרמטרים של החברה. ברבעונים האחרונים אנו עדים לשיפור חד וכולל בביצועי החברה, וזאת לאור פעולות התייעלות שעשינו, לרבות צמצום שכבות הניהול, התאמת פרופיל השירות בטיסות, צמצום זמני שהייה על הקרקע וניצול טוב יותר של המטוסים, וכמובן יישומה המלא והמוצלח של האסטרטגיה העסקית שלנו, שעיקרה מעבר ממכירת יעדים למכירת חבילות נופש וטיולים מאורגנים". עוד הוסיף סירקיס כי: "ישראייר כיום היא לא רק חברת תעופה, אלא ספק שירותי תיירות שיש לו גם צי מטוסים. לראשונה בתולדותיה צפויה ישראייר לסיים את השנה ברווח נקי, ולאור הצלחת יישום האסטרטגיה העסקית של החברה והכניסה הקרובה של מטוס האיירבוס החדש שלנו, אנחנו צופים המשך במגמת הגידול, הצמיחה והשיפור בפרמטרים העסקיים גם בהמשך".

 

    

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: