אא

מערכת עזר לפיקוח טיסה אוטומטי תכוייל בשדה התעופה באילת

מערכת העזר לפיקוח טיסה אוטומטי מיועדת לפקחי הטיסה ומותאמת בעיקר לשדות תעופה גדולים ועמוסים תכוייל כ"פילוט ראשוני" בשדה התעופה באילת בהסכם בין רשות שדות התעופה וחברת "IATAS " המפתחת של המערכת

| |

רשות שדות התעופה הודיעה על הסכם עם חברת "IATAS" המפתחת של מערכת העזר לפיקוח טיסה אוטומטי המיועדת לפקחי הטיסה ומותאמת בעיקר לשדות תעופה.

מערכת העזר האוטומטית מאפשרת לפקח ולתזמן באופן יעיל המראות ונחיתות בשדות תעופה כולל במצבי חירום ולמעשה תומכת בניהול המרחב האווירי בשדה התעופה כולל הגעת המטוסים מרחבות החניה הצמודות לטרמינל ועד המסלול תוך קיצור הזמן בנסיעה על מסלול ההסעה הקצר ביותר לעמדת ההמראה של המטוסים. במצבי חירום למטוס מנתחת המערכת באופן אוטומטי את המרחב האווירי של שדה התעופה בו היא מותקנת תוך יכולת להתקשר למכבי אש, מגן דוד וכו' הכל ביעילות ובמהירות.

בהסכם בין החברה המפתחת את הפטנט העולמי חברת "IATAS" ורשות שדות התעופה תכויל המערכת החכמה בשדה התעופה באילת במטרה לבדוק את יישימות המערכת ושימושה בארץ ובעולם.

בעולם עולה מספר הטיסות משנה לשנה. בעשור האחרון מדובר על גידול של 50%  כאשר נוצר צורך בניצולת גבוהה יותר של המסלולים הקיימים בשל העובדה כי בניית מסלולים חדשים גוזלת משאבים בסדרי גודל עצומים. המערכת החדשה של חברת "IATAS" מסוגלת לייעל את תכנון ניצולת המסלולים הקיימים  תוך שהיא מאפשרת הכלת יותר מטוסים על מסלול אחד בבטיחות מירבית והגדלת מספר הטיסות השעתי. כשיש עצירת חירום על המסלול המערכת מפיצה את המידע לצוותי החירום על הקרקע עם פרטים מלאים כגון מיקום מדויק, פירוט התקלה, היקף נזקים, כמות אנשים על הטיסה ועוזרת בניתוב כל הטיסות האמורות לנחות על אותו מסלול, למסלולים אחרים.

 

 

 

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: