אא

שמח להיות כאן: אחד על אחד עם עם פרנקו ולה מנכ"ל מלון שרתון ת״א

הקשר החם עם האורחים הישראלים, האתגר במהלך מבצע צוק איתן, והפרס היוקרתי כמלון סביבתי. פרנקו ולה, מלונאי ותיק ועתיר ניסיון ומנכ"ל שרתון תל אביב, מסכם שנה וחצי בתפקיד, ואומר: "מבין כל המלונות שניהלתי ברחבי העולם, כאן זהו האתגר הגדול מכולם"

מלון שרתון ת״א. צילום: Shutterstock מלון שרתון ת״א. צילום: Shutterstock

ענף המלונאות הישראלי מציב בפני העוסקים בו לא מעט אתגרים ומהמורות. בדיוק מסיבה זו, ראוי לציין לחיוב מלונות שמצליחים לבסס את מעמדם ולשמור עליו לאורך שנים רבות. אחד מהם הוא מלון שרתון תל אביב, השוכן בסמוך לחוף הים, ונחשב לדעת אורחים רבים, ישראלים וזרים כאחד, למלון שכמו יין טוב רק משתבח עם השנים.

בשנה וחצי האחרונות זוכה שרתון תל אביב לתנופה משמעותית, זאת על רקע מינויו של המנכ"ל החדש, פרנקו ולה, שהגיע אלינו ממלטה, עם ניסיון עשיר של כשלושה עשורים בענף המלונאות. המלון השייך לרשת סטרווד העולמית, עבר בחודשים האחרונים מתיחת פנים רצינית, שכללה שיפוץ של 4 קומות ועשרות חדרים, ושיפוץ של השטחים הציבוריים והטרקלין העסקי בקומה ה-18, לצד מקצה שיפורים נרחב במגוון השירותים לאורחים, בהם שדרוג רשת האינטרנט, הטלוויזיה והטלפוניה. עוד בתכנון, שינוי עיצובי בגוונים מודרניים יותר, של שטחים נרחבים במלון, שיסתיים בסוף חורף 2016. בסיום תהליך השיפוץ, צפוי מלון שרתון ת"א להציע 318 חדרים, כולל 33 סוויטות, שיתפרסו על פני 20 קומות.

"עשינו כברת דרך משמעותית במלון בחודשים האחרונים, שצפויה להסתיים במהלך שנת 2016", אומר ולה בגאווה בראיון מיוחד לפספורטניוז. "אנו רואים חשיבות עליונה בצורך להתחדש ולהתאים את המלון לסטנדרטים של רשת סטרווד העולמית, מתוך מטרה להעניק לאורחי המלון את השירות והמתקנים הטובים ביותר".

לשאלת פספורט על תגובתו להצעה לנהל מלון בישראל, עונה ולה בשמחה: "כשהייתי עוד במלטה, הכרתי לא מעט ישראלים שעבדו בתעשיית המלונאות. כולם היו מאד חמים ולבביים. פעמים רבות הוזמנתי להגיע, אבל זה לא יצא לפועל. ברגע שהגיעה ההצעה לעבוד בישראל, מאד שמחתי. מהרגע שהגעתי לישראל להתרשם מהמלון, התאהבתי בתל אביב ובסביבה".

ממלצר במסעדה קטנה למנכ"ל מלון יוקרתי

"אני איש תיירות ומלונאות מזה 27 שנים. נולדתי במלטה, אולם בשנים האחרונות אני מתגורר בשכונה קטנה בשם צ'נפילד, בדרום מזרח אנגליה", מספר ולה על עצמו. "במקור, את הדרך בענף התחלתי במסעדנות, עם מסעדה פרטית במלטה בה עבדתי כמלצר. התחלתי בעצם הכי מלמטה שיש. זה עזר לי במשך השנים, כיוון שידעתי גם כמנהל להיות קשוב לצוות העובדים. היכולת לגרום לאנשים להגיע לעבודה עם הרגשה טובה וחיוך, היא אחד הדברים הראשונים שעמדו לנגד עיניי בכל תפקיד שמילאתי"

את דרכו בענף המלונאות, התחיל ולה באגף מזון ומשקאות במלטה, לאחר מכן עבר למספר מלונות בנכסים קטנים יותר וקיבל אפשרות לשמש שם כמנהל שיווק ומכירות. "עבדתי במלונות הולידיי אין מקבוצת אינטרקונטיננטל בלונדון, ובנוסף כאחראי על חברה שניהלה את הולידי אין ברחבי הממלכה הבריטית. במשך שש שנים ניהלתי את מלונות הולידיי אין של קבוצת אינטרקונטיננטל, 124 נכסים בסך הכל.

בהמשך שימש ולה כיועץ לפתיחה של מלונות חדשים באירופה ועבד עם יזמים צעירים שחיפשו עזרה בתחום. "לפני חמש שנים הצטרפתי לרשת סטרווד העולמית שמחזיקה במלונות שרתון. חיפשו מישהו במלטה והצעתי את עצמי לתפקיד. במשך שלוש שנים ניהלתי את מלון מרידיאן בסנט ג'וליאן, ואז הגיעה ההצעה מתל אביב. מאז הכול היסטוריה", אומר פרנקו ולה.

"צוק איתן - סיטואציה שטרם נתקלתי בה"

אירוע מרכזי שהשפיע על ולה בתפקידו כמנהל מלון והותיר בו חותם עמוק, הוא מלחמת צוק איתן שפרצה בקיץ 2014, והעמידה אותו במצב בו נאלץ בעל כורחו להתמודד עם סיטואציה מסובכת של ירידה דרסטית בתפוסה ועצירת הזמנות. "כיחיד לא הרגשתי לשנייה לא בטוח, אבל כאיש תעשיית התיירות והמלונאות ההשפעה הורגשה במהרה ולמעשה עדיין מורגשת גם כיום", מציין ולה. "תוך ימים ספורים היו הרבה ביטולים, אבל הדאגה הגדולה שלי היתה יותר לגבי העובדים שלנו. נתון שזכור לי במיוחד היה כשהתחלנו את יולי 2014 עם קרוב ל-83% תפוסה, ומרגע שהמצב התחיל להידרדר, ירדנו ל-29%. זה פגע בנו מאד. הרגשנו שיש לנו מחויבות כלפי האנשים, אך נאלצנו לקצץ בעובדים על מנת להתרגל למצב החדש. ללא ספק זאת הייתה סיטואציה שטרם נתקלתי בה ב-27 שנות עבודתי בענף".

כיצד מתמודדים עם סיטואציה כזאת, דווקא בענף המלונאות במדינה בה המצב הגיאופוליטי אינו יציב?

"אני אדם שאוהב אתגרים. בינתיים, מבין כל המלונות שעברתי ברחבי העולם, והיו לי הרבה אתגרים, כאן זהו האתגר הגדול ביותר. אני נהנה ממה שאני עושה, ומבחינתי זה אחד הדברים שנותנים לי את המוטיבציה לקום בבוקר. בענף שלנו הדבר היחיד שקבוע הוא שינויים. האורחים מצפים תמיד לקבל משהו שונה. לכן אני מאמין בגישה לפיה אם אתה לא מתקדם ומשנה, אתה נשאר מאחור. האני מאמין הזה תקף גם לשהות שלי כאן. אני משתדל להוציא מהמצב את המיטב ולהעניק מהניסיון שלי לטובת הצלחתו של מלון שרתון תל אביב".

לאחרונה זכיתם בפרס Green Key היוקרתי כמלון סביבתי. האם זה כתוצאה מתנופת ההתחדשות של המלון?

"בהחלט. אנשים בתעשייה מכל רחבי העולם הצביעו עבור המלון, ועל כך אני מלא גאווה. התואר הזה מוכיח שהעבודה שלנו מניבה פירות, וכי הפעולות שאנחנו עושים למען הלקוחות שלנו, בין אם מדובר באנשי עסקים או בתיירים, היא בכיוון הנכון. זה מאוד חשוב מבחינתנו לשמור על המוניטין שלנו. עצם היותנו מוכרים כמלון בעל תעודה ירוקה - ידידותי לסביבה מטעם האו"ם, היא ציון דרך משמעותי שאנחנו מברכים עליו. אנחנו מאמינים שכמלון אנחנו לא רק עסק, אלא שעלינו גם לדאוג לשכנים מסביבנו".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאותשרתון

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: