אא

יאט"א: טיסות הלואו קוסט כבשו את שוק התעופה

סקר שערך ארגון חברות התעופה הבינלאומי מצא כי מחצית מהנוסעים בעולם רכשו טיסות לואו קוסט בשנה האחרונה. הסיבה לכך היא כמובן המחיר, שכמחצית מהנוסעים דירגו אותו כמרכיב העיקרי בבחירת חברת התעופה

|איזי ג'ט |איזי ג'ט

ארגון חברות התעופה הבינלאומי, יאט"א (IATA), ערך סקר מגמות בינלאומי שנועד לבחון את הרגלי הטיסות של נוסעים ברחבי העולם. בסקר, בו השתתפו כ-7,300 נוסעים בנמלי תעופה משש יבשות בעולם, נמצא כי כמעט מחצית מהנוסעים רכשו לפחות טיסת לואו קוסט אחת בשנה האחרונה.



מהסקר עולה כי חברות התעופה מכרו לנוסעים מוצרים נלווים, תוספת כבודה, בחירת מושב, מזון ומשקאות בהיקף של 31 מיליארד דולר (עלייה של 1,200% מאז 2007), וכל נוסע משלם בממוצע 16 דולרים נוספים על המוצרים הנלווים מחוץ לכרטיס הטיסה.



על אף שתוספת כבודה, בחירת מושב, מזון ומשקאות אינם כלולים במחיר כרטיס הטיסה, נראה כי טיסת לואו קוסט בכל זאת משתלמת יותר עבור הנוסעים: 43% מהמשתתפים בסקר דירגו את מחיר הטיסות כמרכיב המשפיע ביותר על בחירת חברת התעופה, יותר מחברות במועדון של חברות התעופה (13%) ולוח זמנים ידידותי (21%). עוד עולה מהסקר כי כ-90% מהנוסעים מבצעים צ׳ק אין מראש, כדי לדעת מבעוד מועד היכן הם יושבים במטוס.



ומה לגבי חווית הבידור בטיסות? יאט״א מצאה כי 45% מהנוסעים מוכנים לשלם עבור גישה לאינטרנט ולמערכת הבידור במטוס, 36% מוכנים לשלם רק עבור גלישה באינטרנט, 14% השיבו שיהיו מוכנים לשלם עבור שידורי VOD, ורק 10% ישלמו עבור טלוויזיה בשידור חי. אבל עם כל הכבוד לסרטים שמציעות חברות התעופה, כמעט מחצית מהנוסעים בשוק האסייתי, השוק הגדול ביותר בעולם, ציינו כי הם מעדיפים לצפות בתכני בידור דרך האייפד והלפטופ האישי שלהם, ולא בתכנים שחברות התעופה מציעות. 



והנה הוכחה נוספת לכך שטיסות הלואו קוסט הופכות לפופולריות יותר ויותר עם השנים: על השאלה כיצד ייראה הנוסע בעתיד, מרבית הנוסעים דרגו "עצמאות" במקום הראשון, כאשר "להיות תמיד מעודכנים ומחוברים" ו-"נטייה להתקדם באופן רציף וללא עיכובים”, משתרכות הרחק מאחור.

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: