אא

שנת 2015: השנה הכי טובה בתעופה האזרחית

שנת 2015 מסתיימת עם יותר מ-16 מיליון נוסעים בנתב"ג, מתוכם 15.6 מיליון נוסעים בטיסות בינלאומיות, גידול של כ-10% בתנועת הנוסעים לעומת שנה שעברה. מעבר הגבול באלנבי רשם תנועה של 2 מיליון נוסעים

רשות שדות התעופה מפרסמת היום (רביעי) את נתוני שנת 2015. נמל התעופה בן גוריון מוביל את שיעורי הגידול בשדות התעופה שבקבוצתו (GROUP 2), לצד שדות התעופה של איסטנבול,  SAW עם גידול של 24%, אנקרה עם גידול של 19.5%, שדה התעופה באתונה עם 18.3%, והנמל בדאבלין עם 15.6%, כך על פי ה-ACI - AIRPORTS COUNCIL INTERNATIONAL.

תנועת הנוסעים השנה בנתב"ג חוותה גידול דרמטי בסדרי גודל מהגבוהים באירופה, והוא מצוי בין חמש השדות תעופה הצומחים ביותר באירופה. בן גוריון גם ייחודי ומוביל במגוון יעדים ומספר חברות תעופה הפועלות בו ביחס לגודל. 120 חברות תעופה פועלות בנתב"ג מלמעלה מ-60 מדינות ו-200 יעדים.

נתב"ג זוכה להכרה רחבה כשדה תעופה בו חוויית הנוסעים מדורגת באופן קבוע כחוויה טובה עד טובה מאוד בתחום השירות לנוסע, והוא זוכה בסקר ACI-ASQ ברציפות כאחד השדות הטובים ביותר במזה"ת. נמל התעופה בן גוריון מטפל ביותר ממליון נוסעים בחודש ובחודשי הקיץ עברו בנתב"ג מעל 3.2 מיליון נוסעים. באוגוסט בלבד עברו בנתב"ג למעלה מ-2.5 מיליון נוסעים.

מהפכה - הנוסעים משרתים את עצמם

בשנת 2015 עבר נתב"ג מהפכה של ממש, בכל הקשור לנוסעים המשרתים את עצמם, מה שסייע רבות להמשיך ולתחזק רמת שירות גבוהה לנוסעים בתורי בידוק בזמנים קצרים. מסקרים פנימיים של רש"ת עלה בעבר כי 36% מהנוסעים בנתב"ג עושים צ'ק אין בבית (WEB C I), וכי 9% מהנוסעים משתמשים בקיוסקים הפזורים בנמל. יותר ויותר נוסעים המגיעים עם כבודת יד בלבד לנתב"ג מגיעים ישר לתור ב"שחקים", עוברים בטחון במסלול מהיר ומשם ישר לדיוטי פרי.

המשמעות היא כי קרוב ל-50% מהנוסעים מגיעים לבדיקות הבטחון של כבודת היד ישר לריבוע, אחרי שעשו צ'ק אין והדפיסו בורדינג קארד בבית. אצל נוסעי טיסות לואו קוסט מדובר ב90%- מהנוסעים שעשו צ'ק אין והדפיסו כרטיס עלייה למטוס בבית, כדי לא להוסיף עלויות תשלום צ'ק אין לחברת הלואו קוסט. לנוסעים ניתן בנוחות המירבית של הבית לעשות צ'ק אין ולחסוך זמן יקר בתהליכים המבוצעים באמצעות טכנולוגיות.

ישראל כ"ץ, שר התחבורה והמודיעין , אומר: "הסכם השמיים הפתוחים עליו חתמנו לפני שנתיים מהווה בשורה של ממש עבור הצרכן הישראלי, שיכול לבחור בין מגוון רחב של יעדים ויותר טיסות וחברות תעופה במחירים שווים לכל כיס. זו כוחה של התחרות, כולם מרוויחים. גם האזרחים וגם חברות התעופה הגדלות והמתרחבות. המחוייבות שלנו לצרכנים ולנוסעים להפעיל תעופה אזרחית בביטחון, בטיחות וברמת שירות גבוהה, תוך הרחבת מגוון אפשרויות הבחירה לתיירים ולצרכנים".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: