אא

אג'יאן: שירות איכותי – הוצאות תפעול נמוכות

מציין אפטיכוס וסילאקיס, סגן יו"ר חברת אג'יאן, ומספר על מגוון פעילויותיה ועל תוכניותיה לעתיד של חברת התעופה, ומוסיף: "לחברת אג'יאן, תל אביב היא שוק חשוב מאד. אנחנו מפעילים טיסות סדירות לתל אביב מאז 2010"

לרגל השקת שיתוף הפעולה בין חברת התעופה אג'יאן איירליינס ונציגתה בארץ, חברת אופן סקיי, נפגשנו עם אפטיכוס וסילאקיס, סגן יו"ר אג'יאן, שסיפר לנו על מגוון פעילויותיה ותוכניותיה של חברת התעופה.מה הציפיות שלך מאופן סקיי, ה-GSA החדש שלכם בישראל?

"אנחנו מצפים מאופן סקיי, כפי שאנחנו מצפים מכל הנציגויות הממונות שלנו ברחבי העולם, להריץ את פעילות המכירות של אג'יאן בהתלהבות ובמסירות. הצבנו לאופן סקיי מטרה לייצג אותנו באופן הנכבד ביותר בשוק הנסיעות המקומי ולהמריץ את סוכנויות הנסיעות בישראל למכור את טיסות אג'יאן לקפריסין, ליוון ולרשת טיסות ההמשך מעבר לאתונה. אנחנו מצפים מאופן סקיי גם לשיתוף פעולה הדוק עם KTAI, המייצגת אותנו משך תקופה ארוכה בענף טיסות הצ'רטר".

האם הקווים בין אתונה ולרנקה לתל אביב רווחיים? האם יש לכם תוכניות להרחיב את הפעילות בקווים אלה?

"לחברת אג'יאן, תל אביב היא שוק חשוב מאד. אנחנו מפעילים טיסות סדירות לתל אביב מאז 2010, ובנוסף עם שותפתנו הוותיקה, חברת KTAI, אנחנו מפעילים גם טיסות צ'רטר לאיי יוון. אנחנו מתבססים על ההצלחה שלנו ועל הנוכחות רבת השנים בישראל, ולבטח נמשיך לשקול להרחיב את פעילותנו לתל אביב וממנה".

אג'יאן היא חברת תעופה צעירה. בבקשה, ספר לקוראינו על הצי ועל נתיבי הטיסה שלכם...

"השנה אג'יאן תפעיל טיסות ל-145 יעדים שונים, 111 יעדים בינלאומיים ו-34 יעדים פנימיים ביוון, ב-45 מדינות. כל הטיסות שלנו מופעלות בצי מטוסים מהצעירים באירופה, ובחודשיים הקרובים נקבל שני מטוסים חדשים נוספים מדגם איירבוס A320neo. אג'יאן תפעיל השנה 61 מטוסים, 47 מטוסי איירבוס 320/321 ו-14 מטוסי בומברדייה Q400/100".

 

אפטיכוס וסילאקיס

מהם הקווים הפופולאריים והמבוקשים ביותר שלכם?

"בין הטיסות הפנימיות ביוון הקווים המבוקשים ביותר הם: אתונה – סלוניקי, אתונה – הרקליון ואתונה – רודוס. בחודשי הקיץ גם האיים סנטוריני ומיקונוס נהנים מתדירויות רבות של טיסות. ברשת הקווים הבינלאומיים שלנו אני יכול לציין כמה וכמה, למשל, את לונדון ופריס, ויש לנו גם קווים פופולאריים נוספים, כמו הקווים לאיטליה או לגרמניה".

האם יש לכם תוכניות להרחיב את הפעילות, יותר קווים, יותר יעדים?

"השנה אנחנו ממשיכים את אסטרטגיית הרחבת הפעילות שלנו ומוסיפים טיסות ל-13 יעדים חדשים מאתונה ו-1.1 מיליון מושבים נוספים. 13 היעדים החדשים הם: אמסטרדם, בארי, דבלין, ג'דה, קרקוב, ליל, ליסבון, ליובליאנה, לוקסמבורג, נאפולי, ניס, פלמה דה מיורקה וספליט".

מה מעמדכם בענף התעופה הכלל אירופי?

"בתעופה האירופית יש מדדים שונים, מדד ליעילות ומדד לגודל. הרכישה שלנו את חברת אולימפיק העניקה לנו יתרון כלכלי משמעותי, ומעבר לכך, שיפרה את יעילות הפעילות שלנו. באמצעות עבודה רבה, אימון וטכנולוגיה היום אנחנו חברת פרימיום המספקת שירות איכותי לטיסות קצרות טווח, ויחד עם זאת קרובים מאד להוצאות תפעול של חברות הלואו-קוסט הטובות ביותר".

כיצד אתה מסביר את העובדה, שיש חברות תעופה החוות קשיים בעוד אתם מתפתחים וצומחים ומסוגלים להציע מחירים אטרקטיביים ותחרותיים?

"היום, כשרוב חברות התעופה הן בבעלות פרטית, שלא כמו בעבר, כשרובן היו בבעלות המדינה, ההבדלים בין החברות השונות בולטים אף יותר. חברות שיש להן אסטרטגיה ברורה, הנהלה מוכשרת וצוות עובדים מסור ובעל מוטיבציה, מסוגלות להצליח, וזה ההבדל. המאפיין המרכזי המשותף של החברות המצליחות הוא עקביות ברמת השירות, עפ"י המודל הספציפי של פעילותן".

אם כן, באיזו רמה מדורג השירות שלכם?

"הדרך הטובה ביותר לענות לשאלה זו היא לאפשר לנוסעים שלנו לענות עליה. חשובה לנו מאד הדעה של הנוסעים שלנו. סקייטרקס, כידוע, היא מדריך בינלאומי לחוות דעת ודירוג בתחום התעופה. חוות הדעת והדירוגים מתבצעים ישירות ע"י הנוסעים ולא ע"י מומחים כאלה או אחרים. והנה, נוסעים מכל רחבי העולם בחרו באג'יאן כ"חברת התעופה האזורית הטובה באירופה" בחמש השנים האחרונות ברצף ו-6 פעמים ב-7 השנים האחרונות".

מה תוכניות הפעילות שלכם ל-5 השנים הקרובות?

"התוכנית שלנו להגיע לצי של 75 מטוסים ולטוס לפחות ל-100 יעדים בינלאומיים מנמל הבית שנו באתונה. ראוי לציין כי בשלוש השנים האחרונות עשינו קפיצת דרך משמעותית מ-27 יעדים ל-70 יעדים בינלאומיים מנמל הבית העיקרי שלנו".

מה אתה חושב על אל על?

"אל על היא חברת תעופה ממוסדת בעלת מותג ידוע ומוכר. החברה פעילה כבר יותר מ-65 שנה וברור לחלוטין כי היא מעורה היטב בעסקי התעופה".

מה דעתך בכלל על ישראל?

"אני יודע שלמדינה שלנו, יוון, יש קשרים נפלאים עם ישראל, קשרים הדוקים, שהולכים ומתפתחים. אני יודע שב-6 השנים האחרונות במיוחד, הישראלים הפכו לצרכנים חשובים בתעשיית התיירות של יוון וקפריסין. אני יודע שהלקוחות הישראלים הם צרכנים תובעניים ואני מקווה, שאנחנו נמשיך לשפר את היכולת שלנו להעניק להם שירות מעולה מנמלי הבית שלנו ביוון ובקפריסין".

לדעתך, לאיזה כיוון צועדת תעשיית התעופה העולמית?

"מגמת האיחודים והמיזוגים החלה זה מכבר והיא תימשך. חברות התעופה היעילות והמשובחות תצאנה נשכרות. הנטייה ההולכת וגוברת לכיוון של שוק גלובאלי יותר מחייבת הנהגת חוקים וכללים דומים במגוון נושאים, כמו: זיהום אוויר, מיסוי עובדים, חוקי בעלות ועוד".

 

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: