אא

"המטרה לעלות ל-2 טיסות יומיות של אג'יאן מת"א"

אומר אפרים פורטיס, המנכ"ל והבעלים של אופן סקיי, המייצגת את חברת התעופה היוונית בישראל, מספר על המטרות ומבהיר: "החברה פעלה עד כה בישראל ללא נוכחות מספקת"

חגיגה כפולה חגיגה כפולה

אפרים פורטיס ידוע כמי שמסמן מטרה ופועל כדי להשיגה. כאשר חברת סייפרוס איירווייס התמוטטה, סימן פורטיס כתחליף את חברת התעופה היוונית אג'יאן איירליינס. פורטיס ראה בה תחליף הולם וטוב לחברת התעופה הקפריסאית. כמו כן, חשב פורטיס, כי אל שורת החברות המיוצגות ע"י קבוצת אופן סקיי, כמו: אירופלוט, לוט איירליינס, בולגריה אייר, סינגפור איירליינס ורבות נוספות, אג'יאן עשויה להתחבר היטב.

לפורטיס היה ברור, כי בסופו של דבר אג'יאן תצטרף לאכסניה התעופתית שלו בזכות הניסיון הרב, המקצועיות וההתמחות בייצוג חברות תעופה מסוג זה. עד כה פורטיס מרוצה מאד מפעילות החברה תחת הניהול של קבוצת אופן סקיי. "לקחנו את אגיא'ן מתוך מחשבה, שהחברה היא חברה טובה, אך עד עתה היא פעלה בישראל ללא נוכחות מספקת, כפי שאנחנו רגילים באופן סקיי לספק לחברות שאנחנו מייצגים".

ומה עשיתם בצעדים הראשונים שלכם בניהול הנציגות?

"לקחנו מנהלת מכירות מעולה, דבי שפיגל, שהביאה את המיומנות והניסיון הרב, שיש לה בענף התעופה. קיימנו כבר הרבה מאד סמינרים לטובת הסוכנים, והצלחנו להעמיד לוח זמנים יוצא מן הכלל, לאחר ששיפרנו אותו. אגב, באופן אישי לי זה מאד חשוב, בעצם היותי בן לאימא יוונייה ועצם ההיכרות הקרובה שיש לי עם המנטאליות היוונית".

אתם מפעילים טיסות לאתונה לצד טיסות ללרנקה. מה הכיוון הכולל של אג'יאן בקווים אלה?

"המטרה היא לא רק טיסות לאתונה, אלא ליעדי המשך מעבר לאתונה. הטיסות ללרנקה עם לוח זמנים טוב לכולם. אנחנו נצא לשוק עם שיווק אגרסיבי, ולא מדובר רק בטיסות לאתונה ולרנקה, אלא גם ליעדי המשך. אני משמש גם כנשיא לשכת המסחר ישראל-יוון, ולכן אני גם מכוון הרבה לאנשי עסקים, ללקוחות עסקיים, ליותר חברות, ולא רק לנוסעי שיוצאים לחופש ותיירות. יש הרבה אנשים, שטסים למטרות של חקלאות, ספורט, נוער, סטודנטים".

איפה אתה רוצה לראות את הפעילות של אג'יאן עם אופן סקיי בעוד שנתיים?

"עם טיסה יומית שנייה ו-20-30 טיסות בשבוע ליוון ולקפריסין, וכחברה שהיא אחת הטובות בשוק. אין לי ספק שנעשה זאת".

ייצגת שנים בישראל את סייפרוס איירווייס עד שהתמוטטה. אג'יאן היא התחליף מבחינתך?

"דלת אחת נסגרה ונפתחו שתי דלתות חדשות. עשרות שנים ייצגנו בישראל את סייפרוס איירווייס בהצלחה גדולה. אנחנו יודעים איך לפעול על הקו. נעשה מאמץ לשווק את לרנקה כיעד מעבר ולא רק כיעד סופי. אין לי אין ספק שהניסיון הרב, שיש לנו עם סייפרוס איירווייס, יקדם את טיסות אג'יאן לקפריסין".

היו כאלה שרצו להשתלט על הקו לקפריסין ואתם טרפתם את הקלפים...

"אני חושב שממשלת קפריסין, שנתנה לאג'יאן את האישור להפעיל את הקו, והניסיון שיש לנו משתלם לכולם. הם מגיעים עם מטוסי איירבוס 320, הציוד וההיקף הנכון. זו מבחינתנו כניסה ברגל ימין לשוק, שמוכר לנו למעלה מעשרים שנה".

לא מעט צ'רטריסטים מפעילים טיסות לאיי יוון. האם יש לכם כוונה להפעיל טיסות לאיים ולהתחרות בהם?

"יש לנו שיתוף פעולה עם הצ'רטריסטים. אנחנו לא נכנסים לתוך הפעילות של הצ'רטרים, ואין לנו כוונה להתחרות בהם. אנחנו מתרכזים בהטסת קבוצות, ולא נתחיל לטוס לאיים. אם בגלל ביקוש גדול, יהיה חוסר מקום ליעד כזה או אחר, ונתבקש לפעול, נשקול לעשות זאת. אנחנו עובדים בהרמוניה עם כל המפעילים והם יכולים להסיר דאגה. אנחנו לא המתחרים שלהם".

לסיום, אפרים, איך שיתוף הפעולה שלכם עם הסוכנים?

"שיתוף הפעולה עם הסוכנים מצוין, ונמשך כבר שלושים ושלוש שנים וחצי בשיתוף פעולה הדוק. אנחנו פועלים רק עם הסוכנים ומוכרים רק באמצעותם. אני יכול להבטיח שנמשיך במסורת של עבודה ברוכה רק באמצעות הסוכנים. אנחנו באופן סקיי פשוט לא רואים דרך אחרת. אין אצלנו שיווק, שלא דרך סוכני הנסיעות, המהווים וימשיכו להוות שותף נאמן מבחינתנו". 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: