אא

"אג'יאן היא הרבה מעבר לטיסות לאתונה ולרנקה"

דבי שפיגל, מנהלת המכירות של אג'יאן בישראל, בעלת הניסיון בתחום התעופה, מספרת על השתלבות החברה ב'אופן סקיי', על התוכניות והיעדים ועל העבודה מול הסוכנים

כאשר אפרים פורטיס קיבל את הנציגות של אג'יאן בישראל, הוא ידע את מי הוא רוצה, שיוביל את שיווק פעילות החברה. לפורטיס היה ברור, שהוא חוזר לשתף פעולה עם דבי שפיגל, אותה הכיר היטב מהעבודה המשותפת שלהם, כשהיא ניהלה את הנציגות של SAA.

שפיגל 'התאווררה' במשך כ-6.5 שנים מתחום התעופה, והקריאה מפורטיס מצאה אותה בתזמון הנכון. מאז שאופן סקיי קיבלה את הנציגות של אג'יאן, נראה כי שפיגל קיבלה 'זריקת מרץ' משמעותית.

דבי, מה את יכולה לספר על הפעילות של אג'יאן עד כה תחת כנפי אופן סקיי?

"קיבלנו את הפעילות של החברה בחודש אוקטובר, ולקח לנו חודש להתארגן. בהתחלה זו הייתה תקופת למידה. התגובות של הקהל וסוכני הנסיעות היו מעולות. רוב הסוכנים הצביעו על כך שהם רוצים לשפר את שיתוף הפעולה. אין לי ספק שכבר עשינו ונמשיך לשפר את הקשר. כאשר נכנסתי לתפקיד, המשרד הראשי של אג'יאן ביקש שנפתח את השווקים העסקיים. זה קרוב לליבי, כיוון שבשש השנים האחרונות הייתי מנהלת הנסיעות של חברת הייטק. וכן ביקשו שנפתח את נושא הנוסעים העצמאיים ליעדי ההמשך. ישראל שוק מצוין עבור החברה. הם מרגישים שיש הרבה נישות ופלחי שוק, שלא נגעו בהם. אג'יאן נתפסת כחברה שמספקת טיסות מנקודה אל נקודה, ללרנקה ולאתונה, כאשר יש הרבה יעדים נוספים, 111 יעדים בינלאומיים, אליהם טסה החברה. סידרנו את הטיסות, שייצאו מכאן בשעה 5:30 בבוקר וינחתו באתונה בשעה 7:30 בבוקר, וכך יצליחו לתפוס 95% מטיסות ההמשך ליעדים שונים באירופה".

 

 דבי שפיגל, מנהלת המכירות של אג'יאן בישראל

בזמנו הייתה תחרות בין יוון לקפריסין, איך אתם בתוך זה?

"אנחנו ניטראליים. אנחנו עושים עבודה כפולה ומשווקים את שני היעדים. מאתונה כל יעדי ההמשך באים לידי ביטוי, אך מלרנקה אין כל כך יעדי המשך".

על אילו יעדים את מדברת?

"כך בגרמניה, המבורג ופרנקפורט. אמסטרדם יהיה אחד מהיעדים החדשים של החברה. לונדון, פריז, רומא. אג'יאן מאד אטרקטיבית לרומא ולברצלונה. יעדים חדשים של הקיץ יהיו, בין השאר: לובליאנה, קרקוב, לוקסמבורג, פלמה דה מיורקה, ספליט, ליסבון, ניס. חלק יהיו יעדי קיץ וחלק יהיו כל השנה".

איך שיתוף הפעולה שלכם עם סוכני הנסיעות?

"אני חושבת שכבר מרגישים שינוי. אמרו לי שבעבר היה קשה לקבל תשובות מאג'יאן. ברגע שאופן סקיי ואני לקחנו את הפיקוד, אין כזה דבר לא לקבל תשובות. כבר יש תשובות לגבי קבוצות. לא תמיד התשובות הן מה שרוצים לשמוע, אך תשובות תמיד מקבלים".

מה מייחד את אג'יאן?

"זו חברה צעירה עם צי מטוסים גדול, אבל כמות העובדים היחסית קטנה הופכת את החברה ליעילה מאד. יש צוות קטן, אבל הוא משתלט על הכל. הצוות מאד שירותי על המטוסים ובקרקע".

מה היעדים שהציבו לך? איפה הם רוצים לראות את פעילות החברה בקו לת"א, נניח בעוד שנתיים?

"טיסה יומית שנייה. בקיץ הזה אנחנו מדברים על 10 טיסות שבועיות ללרנקה ו-10 לאתונה. יחד 20 טיסות שבועיות, כאשר בנוסף יהיו שתי טיסות שבועיות לסלוניקי בימים חמישי וראשון. מבחינתי זה אתגר גדול מאד למלא השנה 30,000 מקומות. זה אתגר יותר קל בקיץ, אבל אנחנו לא היחידים על הקו. בכל מקום יש כיום תחרות. אנחנו ייחודיים ברמת השירות, בקרקע וגם באוויר. אג'יאן חברה בברית סטאר אליאנס. אני מקבלת תגובות טובות מהסוכנים לגבי תכנית הנוסע המתמיד של החברה. זו חברה רצינית מאד.

צריך לשנות את הקונספציה לגבי אתונה. חושבים שיש שם שדה תעופה ישן, וזה לא נכון. אנחנו מתכוונים להראות מה יש לאתונה להציע עם כל חיי הלילה, הטברנות וכל מה שמסביב לעיר המיוחדת הזו. דבר נוסף, יש את כל הטיסות לאיים, שהחברה מבצעת, לסנטוריני, מיקונוס, זקינתוס, קורפו, כאשר הצ'רטריסטים טסים אליהם רק בקיץ בתאריכים ספציפיים". 

איזה אחוז מהנוסעים שלכם טסים לאתונה וכמה ליעדי המשך?

"60% לאתונה, 40% ליעדי המשך כולל האיים".

לסיום, דבי, ספרי קצת בבקשה על עצמך...

"התחלתי את הקריירה בענף המלונאות במלונות דן. אז הכרתי את בעלי. החלטתי לעזוב את המלונאות, ועבדתי ב-SAA במשך 19 שנה. התחלתי במכירות ולאט לאט טיפסתי, עד שאחרי עשר שנים המנהל הוותיק עזב, ואני קיבלתי את ניהול הנציגות. באותו זמן קרו שני דברים מאד חשובים. הפסקנו לטוס ישירות בין דרום אפריקה לתל אביב, והיינו צרכים למנותGSA , וחתמנו הסכם קוד שייר עם אל על. במסגרת הזו הייתי הנציגה של החברה, עד שהרגשתי שמיציתי והחלטתי שאני חייבת שינוי. אני מאד אוהבת לחץ חיובי. עזבתי את התפקיד בלי לדעת מה יקרה לאחר מכן. אמרתי שאני רוצה להיות אימא במשרה מלאה, דבר שאף פעם לא הייתי. איכשהו הגעתי לחברת לוג'יק. התחלתי בתפקיד אדמיניסטרטיבי ותוך שנה התמניתי לבנות שם מחלקת נסיעות. זו לא הייתה מחלקה רגילה. מעבר לנסיעות המסחריות היו אורחים שהגיעו לארץ. היו לי הסכמים ישירים עם כל המלונות ל-2,000 לינות בשנה, והייתה לנו אופרציה של מטוס פרטי חכור, שהפעלנו מת"א למקום בו עבדנו. החברה נסגרה לפני כמה חודשים. שמרתי קשר עם אפרים והוא הציע לי לבוא לעבוד עם אג'יאן. אני מאד נהנית, אוהבת אתגר. זה משהו חדש לגמרי. לא דומה למה שעשיתי בעבר, גם בימים שטסנו לדרום אפריקה. יוון ולרנקה זה משהו שונה. מדובר גם בלא מעט טיסות, שאני מאד אוהבת".

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: