האיחוד האירופי: אין כל כוונה להוריד את סיווג הבטיחות של חברות התעופה הישראליות
כך הודיעו נציגי האיחוד האירופאי לרשות התעופה האזרחית בפגישה שהתקיימה בסוף השבוע בבריסל, בין נציג רשות התעופה האזרחית של ישראל לבין הממונה על בטיחות הטיסה של החברות הזרות באיחוד האירופי.
Shutterstock
"לנציבות האיחוד האירופי אין כל כוונה להוריד את סיווג הבטיחות של חברות התעופה הישראליות ממעמדן", כך הודיעו נציגי האיחוד האירופי לרשות התעופה האזרחית במשרד התחבורה.
בפגישה שהתקיימה בבריסל בסוף השבוע שעבר בין נציג רשות התעופה האזרחית של ישראל לבין הממונה על בטיחות הטיסה של החברות הזרות באיחוד האירופי הבהירו נציגי האיחוד, כי אין להם שום כוונה להוריד את סיווג הבטיחות של חברות התעופה הישראליות, אל על, ארקיע, ישראייר וסאן דור ממעמדן הנוכחי.
לפני כשלושה שבועות פורסם באמצעי התקשורת השונים כי חברות התעופה הישראליות קיבלו הודעה המזהירה אותם שהארופאים עלולים להכניס אותן לרשימה השחורה ולאסור על נחיתתן באירופה או לטוס מעל אירופה בשל מצב הבטיחות בישראל.
בתגובה לפרסומים אלה הודיע מנהל רשות התעופה האזרחית, אלוף גיורא רום, כי אין כל איום של סנקציות על חברות התעופה הישראליות מצד הארופאים וכי ישראל פועלת בנושא זה בשיתוף פעולה מלא עם האיחוד הארופי.
במסגרת שיחות תעופה שהתקיימו ביום חמישי האחרון בין רשות התעופה האזרחית לבין האיחוד האירופי הביעו הנציגים הארופאים שביעות רצון מהצעדים שנקטה רשות התעופה האזרחית בכל הנוגע לטיפול בסוגיות הבטיחותיות.
במהלך הפגישה הציגה רשות התעופה האזרחית את תוכניתה להחזרתה של ישראל לקטגוריה 1 בארצות הברית, זאת לאחר שלפני מספר חודשים הורידה רשות התעופה הפדרלית של ארצות הברית את סיווג הבטיחות בתעופה של ישראל לרמה 1 הנמוכה ביותר.
תוכנית רת"א להחזרתה של ישראל לקטגוריה 1 בתעופה זכתה לתמיכה בלתי מסוייגת של הארופאים. יחד עם זאת הנציגים הארופאים הבהירו את חשיבות המשך שמירת רמת הבטיחות על ידי חברות התעופה הישראליות, כתנאי לשמירת מעמדן של החברות הישראליות באירופה.
יצויין כי לפני כחודשיים חתמו השר מופז ונציב האיחוד האירופי לענייני תחבורה על הסכם תעופה חדש המעדכן את הסכמי התעופה הבילטרליים של ישראל עם מדינות האיחוד האירופי וסולל את הדרך לקראת כינון הסכם תעופה גלובלי עם כל 27 מדינות האיחוד.
בפגישה שהתקיימה בבריסל בסוף השבוע שעבר בין נציג רשות התעופה האזרחית של ישראל לבין הממונה על בטיחות הטיסה של החברות הזרות באיחוד האירופי הבהירו נציגי האיחוד, כי אין להם שום כוונה להוריד את סיווג הבטיחות של חברות התעופה הישראליות, אל על, ארקיע, ישראייר וסאן דור ממעמדן הנוכחי.
לפני כשלושה שבועות פורסם באמצעי התקשורת השונים כי חברות התעופה הישראליות קיבלו הודעה המזהירה אותם שהארופאים עלולים להכניס אותן לרשימה השחורה ולאסור על נחיתתן באירופה או לטוס מעל אירופה בשל מצב הבטיחות בישראל.
בתגובה לפרסומים אלה הודיע מנהל רשות התעופה האזרחית, אלוף גיורא רום, כי אין כל איום של סנקציות על חברות התעופה הישראליות מצד הארופאים וכי ישראל פועלת בנושא זה בשיתוף פעולה מלא עם האיחוד הארופי.
במסגרת שיחות תעופה שהתקיימו ביום חמישי האחרון בין רשות התעופה האזרחית לבין האיחוד האירופי הביעו הנציגים הארופאים שביעות רצון מהצעדים שנקטה רשות התעופה האזרחית בכל הנוגע לטיפול בסוגיות הבטיחותיות.
במהלך הפגישה הציגה רשות התעופה האזרחית את תוכניתה להחזרתה של ישראל לקטגוריה 1 בארצות הברית, זאת לאחר שלפני מספר חודשים הורידה רשות התעופה הפדרלית של ארצות הברית את סיווג הבטיחות בתעופה של ישראל לרמה 1 הנמוכה ביותר.
תוכנית רת"א להחזרתה של ישראל לקטגוריה 1 בתעופה זכתה לתמיכה בלתי מסוייגת של הארופאים. יחד עם זאת הנציגים הארופאים הבהירו את חשיבות המשך שמירת רמת הבטיחות על ידי חברות התעופה הישראליות, כתנאי לשמירת מעמדן של החברות הישראליות באירופה.
יצויין כי לפני כחודשיים חתמו השר מופז ונציב האיחוד האירופי לענייני תחבורה על הסכם תעופה חדש המעדכן את הסכמי התעופה הבילטרליים של ישראל עם מדינות האיחוד האירופי וסולל את הדרך לקראת כינון הסכם תעופה גלובלי עם כל 27 מדינות האיחוד.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}