בורדינג פס: מובייל IN, נייר OUT
המשאל השנתי של יאטא לשנת 2015 מצביע על מגמות והעדפות הנוסעים בתעופה הבינלאומית ומספק חומר למחשבה לחברות ולמפעילי נמלי התעופה ברחבי העולם. מהמשאל עולה כי יותר ממחצית הנוסעים מעדיפים לקבל הודעות בס.מ.ס
להלן הנתונים המרכזיים במשאל השנתי של יאטא, שנערך בקרב מדגם מייצג של נוסעים בתעופה הבינלאומית במהלך שנת 2015.
רוב הנוסעים הם בטווח הגילאים 25-54 – 71% מכלל הנוסעים. הגברים מהווים כשני שליש מהנוסעים והנשים רק כשליש.
מה משפיע על דעת הנוסעים לגבי חברת התעופה?
ביצועים (המראה ונחיתה) בזמן – 75%, איכות המטוס ותא הנוסעים – 66%, שירות הלקוחות של החברה – 54%.
מה משפיע על רכישת כרטיסים לחברת תעופה זו או אחרת?
המחיר – 43%, לוח זמנים ומועדי טיסה נוחים -21%, תוכנית נוסע מתמיד – 13%.
באיזה מידע הנוסעים מעוניינים להיות מעודכנים?
סטאטוס הטיסה (במועד, עיכוב וכו') – 93%, מועד הגעת המזוודות למסוע – 74%, תקנות היעד (ויזה, מכס, בריאות) – 68%.
מגמות מועדפות
יותר ממחצית הנוסעים מעדיפים לקבל הודעות בס.מ.ס ולא בתקשורת הדורשת חיבור אינטרנטי.
69% מהנוסעים מעדיפים לקבל בורדינג פס (כרטיס עלייה למטוס) בסמארטפון ולא כרטיס נייר.
48% מהנוסעים משתמשים זה מכבר במערכת ביקורת גבולות אוטומטית (דרכון ביומטרי), ו-89% מהם מרוצים מהשיטה.
מה עושים בטיסה
בטיסות ארוכות טווח: צפייה בסרטים או טלוויזיה – 72%, שינה – 70%, אכילה ושתייה – 42%.
בטיסות קצרות: קריאה – 51%, צפייה בסרטים או טלוויזיה – 44%, אכילה ושתייה – 36%.
שביעות רצון כללית
64% מרוצים מאד מחברת התעופה
68% ימליצו עליה לאחרים
78% יבחרו לטוס איתה שוב