אא

בסקר שערכה בריטיש איירווייס: הישראלים סובלניים כלפי הרגלים מעצבנים יותר מהנוסעים האירופאים

בסקר, שנערך במלאת שנה לפתיחת טרמינל 5 בנמל התעופה הית'רו בלונדון, התגלו הבדלים תרבותיים משמעותיים בין הרגלי הנסיעה של נוסעים ישראלים ואירופאים: ישראלים יארזו לטיסה ברגע האחרון, אבל יגיעו מוקדם הרבה יותר לשדה התעופה. ההרגל המעצבן ביותר את הנוסעים מכל המדינות: בעיטות בגב המושב.

Shutterstock Shutterstock
חברת בריטיש איירווייס ערכה לאחרונה סקר ייעודי בנושא הרגלי נסיעה של נוסעיה בישראל ובתשע מדינות נוספות באירופה . הסקר, אשר בדק היבטים שונים הקשורים להרגלי הנסיעה במדינות השונות, חושף הבדלים תרבותיים מפתיעים ומעניינים בנוגע להרגלי הנסיעה של הישראלים והאירופים.

יעל קטן, המנהלת המסחרית של בריטיש איירווייס ישראל, אומרת: "טרמינל 5, ביתה החדש של חברת התעופה בהית'רו יחגוג בקרוב שנה לפתיחתו. בהזדמנות זו ביקשנו לדעת מעט יותר אודות הרגלי הנסיעה של הישראלים ושל התיירים האירופים ולבדוק האם הטרמינל החדש אכן מספק מענה לצרכיהם."

על פי תוצאות הסקר, הבלגים והצרפתים נוטים יותר לתכנן מראש והם מקדישים יותר זמן לאריזת המזוודה טרם הטיסה. בין 4% ל- 11% בלבד מהנוסעים במדינות אירופה ישאירו את מלאכת האריזה ליום הטיסה. הישראלים, לעומתם, יעדיפו לארוז ברגע האחרון – כ- 26% מהנוסעים הישראלים יארזו את המזוודה ביום של הטיסה.

לעומת האדישות בהכנות לטיסה, כאשר מדובר בהגעה לשדה התעופה, המצב הוא הפוך, והנוסעים הישראלים יגיעו לשדה התעופה מוקדם יותר מאשר הנוסעים באירופה: רק 6% מהישראלים יגיעו לשדה התעופה עד 90 דקות ממועד ההמראה. זאת בהשוואה לשיאני הרגע-האחרון באירופה: 50% מהצרפתים ו- 45% מהאיטלקים יגיעו לשדה התעופה עד 90 דקות ממועד ההמראה.

יעל קטן מסבירה: "שלוש הסיבות העיקריות בגינן הישראלים מגיעים לשדה התעופה מוקדם הן שופינג , חשש מפקקים בכבישים וחשש מהמתנה בתורים בשדה התעופה. מאז עברו טיסות בריטיש איירווייס לטרמינל 5 בהית'רו לונדון, הנוסעים יכולים ליהנות מתהליך צ'ק אין זריז ויעיל, עם תורים קצרים מאד, אם בכלל. פירושו של דבר, שבניגוד לממריאים מנתב"ג, הטסים מלונדון יכולים לסיים את הבידוק הבטחוני לפחות 35 דקות טרם מועד ההמראה, וכך להימנע מהגעה מוקדמת לשדה התעופה."

בסקר נבדק גם מהו ההרגל המעצבן ביותר של נוסעים אחרים במהלך הטיסה. בכל המדינות, בלי יוצא מן הכלל והפרש ניכר מהמקום השני, ההרגל המעצבן ביותר הוא בעיטות בגב המושב. בסולם העצבים, דרגו הישראלים במקום השני הורים שאינם משתלטים על ילדיהם, כאשר השווייצרים, השבדים והגרמנים דרגו במקום השני – תלונות של נוסעים אחרים במהלך הטיסה.

בניגוד למה שניתן היה לצפות, על פי הסקר הישראלים סובלניים הרבה יותר, וכאשר התבקשו למנות הרגלים מעצבנים של נוסעים אחרים, הם מנו מספר קטן יותר של הרגלים מעצבנים בהשוואה לנוסעים האירופים. בממוצע, כל נסקר אירופאי מנה יותר מ- 5 הרגלים מעצבנים, כאשר הגרמנים והבלגים גילו הכי פחות סובלנות עם יותר מ- 6 הרגלים מעצבנים שמנה בממוצע כל נסקר. מבין האירופים, הסובלניים ביותר הם הסקנדינביים והאיטלקים.

הסקר נערך בישראל בחודש ינואר 2009 באמצעות מכון מותגים, בקרב מדגם של 202 נשאלים, שטסו לפחות פעם אחת בשנה האחרונה. טווח טעות הדגימה עומד על 7.1%.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: