אא

הפרוייקט לשיגור אזרחים לחלל יוצא לדרך

בקרוב יוכלו אזרחים מן השורה לטוס לחלל. מטוס החלל "איב", שעתיד להטיס את תיירי החלל הראשונים, השלים בהצלחה את טיסת הניסוי השלישית. המחיר לכרטיס עומד על 200 אלף דולר ומעל ל- 200 איש ברחבי העולם כבר שילמו מקדמה לטיסה.

Shutterstock Shutterstock
חברת "וירג'ין גאלקטיק", המפעילה את תכנית תיירות החלל האזרחית, הודיעה על הצלחת טיסת המבחן הסופית של "האביר הלבן 2", המטוס שישא את מעבורת החלל האזרחית הראשונה. מטוס החלל, שפותח במיוחד כדי לשגר את החללית המסחרית, השלים בהצלחה את טיסת הניסוי השלישית שלו מעל מדבר מוהבי שבקליפורניה. מטוס החלל טס במשך שעתיים וחצי בגובה של מעל 18 אלף רגל והגיע למהירות מרבית של 140 קשר.

מטוס החלל "האביר הלבן 2" מורכב כולו מסגסוגת פחמן ומונע באמצעות ארבעה מנועים חזקים וחסכניים. הצלחת טיסת הניסוי מייצגת קפיצה ענקית בהנדסת חומרים, הנחשבת למפתח המשמעותי ביותר בשיפור טכנולוגיית המסע לחלל.

בנוסף לנשיאת החללית התיירותית SpaceShip2 עד לגובה 50 אלף רגל, ממנו תשוגר לחלל, מטוס החלל "האביר הלבן 2" יבצע ניסויים טכנולוגיים ואף ישגר לוויינים שיטוסו בגובה נמוך ויבדקו את השפעות הפחמן הנפלט לאטמוספרה העליונה.

אלירון ירון, מנכ"ל החברה הישראלית "גלאקטיק דרים ליינס", בעלת הזיכיון למכירת טיסות חלל מסחריות בישראל, עקב מקרוב אחרי הניסוי המוצלח: "בסוף השנה יבוצע הניסוי האחרון במסגרתו יחברו את החללית SS2 למטוס החלל ולאחר שיוכח שהטיסה היא בטוחה יהפוך הפרויקט למבצעי. תיירי החלל הראשונים יהנו משלושה ימי הכנה טרום הטיסה והתאקלמות לשינוי בכוחות הכבידה, לאחר מכן ישוגרו אל מחוץ לאטמוספרה במהירות הגבוהה פי 8 ממהירות הקול. למרות שהמחיר כרגע עומד על 200 אלף דולר, אין לי ספק כי בקרוב נמכור את כרטיס המעבורת לאזרח הישראלי הראשון שיטוס לחלל "

"זהו באמת כלי תעופה מדהים, ועיצובו האווירודינמי, למרות שאין ספק שהוא נראה מוזר ביותר מהקרקע, מספק חוויית טיסה ייחודית במינה", אומר פיטר סייבולד, טייס הניסוי. "עכשיו הסטרטוספרה היא הגבול ואנחנו נמשיך לבחון את האביר הלבן עד שנעבור את גובה 50 אלף רגל בחודשים הקרובים"

"וירג'ין גלאקטיק", חברת בת של קונצרן וירג'ין העולמי בבעלות ריצ'ארד ברנסון, נוסדה ב- 2004, בעקבות חזונו של ברנסון להפעיל טיסות חלל מסחריות. עד היום נרשמו לטיסות החלל המסחריות של "וירג'ין גלאקטיק" מעל ל- 200 איש ברחבי העולם אשר כבר שילמו מקדמה, ומעל ל- 70 אלף איש הביעו את רצונם לטוס בטיסה. הנציגות הישראלית של וירג'ין גלקטיק, גלקטיק דרים ליינס, עוסקת בשיווק כרטיסי הטיסה לחלל בארץ.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: