אא

דירוג אגרות החוב של כנפיים הורד ל- A

חברת דירוג האשראי מעלות, אשר הורידה את הדירוג, הסבירה כי: "הורדת הדירוג משקפת את העלייה בסיכון הפיננסי של החברה, הנובעת משחיקה ברמת הנזילות, מעלייה ברמת המינוף הפיננסי וכן מעלייה בסיכון העסקי, אשר באה לידי ביטוי בתנאים הקשים המאפיינים את ענף התעופה".

Shutterstock Shutterstock
חברת דירוג האשראי מעלות הודיעה על הורדת דירוג אגרות החוב, סדרה ג', שהונפקו ע"י חברת כנפיים, לדרגת A - עם תחזית דירוג שלילית.

בהודעה לבורסה מסבירה מעלות כי "הורדת הדירוג משקפת את העלייה בסיכון הפיננסי של החברה, הנובעת משחיקה ברמת הנזילות, מעלייה ברמת המינוף הפיננסי וכן מעלייה בסיכון העסקי, אשר באה לידי ביטוי בתנאים הקשים המאפיינים את ענף התעופה בתקופה האחרונה ובהרעה בתוצאות הכספיות של החברה ברבעון הרביעי ובשנת 2008 כולה".

בדו"ח של מעלות מציינים עוד כי: "ההרעה ברמת הנזילות של החברה נובעת בעיקרה מהירידה החדה בערך החזקותיה של כנפיים בחברת אל על. הירידה בשווי הבורסאי של מניות אל על הובילה לשחיקה במערך הבטוחות, שהעמידה החברה לטובת גופים מלווים. מערך בטוחות זה כולל בעיקר את שיעבוד החזקותיה של כנפיים בחברת אל על".

עם זאת במעלות אופטימיים באשר לעתיד החברה ומציינים כי: "יחד עם זאת, למרות השחיקה במערך הבטוחות, אנו מאמינים כי רמת הנזילות של החברה הינה סבירה והולמת את רמת הדירוג הנוכחית, וזאת על רקע בחינת המקורות והשימושים הצפויים של החברה, לרבות התזרים החיובי הצפוי מפעילות מגזר הליסינג, וכן לנוכח הצעדים שביצעה החברה אשר תרמו לשיפור הגמישות הפיננסית".

לגבי רמת הנזילות מציינים בדו"ח כי: "להערכתינו, רמת הנזילות של כנפיים הינה סבירה. נכון ליום 31.12.08 היו לחברה יתרות מזומנים פנויות בהיקף של 28 מיליון דולר אל מול התחייבויות לזמן קצר בהיקף של 45 מיליון דולר. יחד עם התזרים הפנוי הצפוי, המבוסס ברובו על חוזי החכרה חתומים, מכירת מטוסים והיעדר השקעות חדשות מהותיות, אין אנו צופים בעיות נזילות בחברה בשנה הקרובה. יש לציין כי בתרחיש הנזילות שנבחן על ידנו, אנו מניחים כי הסבירות לתזרים דיבידנד מאל על הינה נמוכה".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: