אא

פינאייר חוגגת 40 שנה לטיסות בין-יבשתיות

בשנת 1969 ביצעה חברת התעופה הפינית את טיסתה לראשונה מהלסינקי לניו יורק במטוסי DC-8 וכיום היא מפעילה טיסה יומית במטוסי איירבוס A330. צפון אמריקה היא אחד היעדים החשובים ביותר של החברה.

Shutterstock Shutterstock
פינאייר חוגגת 40 שנה לתחילת טיסותיה בקווים בין-יבשתיים. הטיסה הראשונה היתה לפני 40 שנה, ב- 15 במאי 1969, מהלסינקי לניו יורק, במטוס DC-8, המטוס המשוכלל ביותר בימים ההם.

לטיסת הבכורה הזאת קדמו הכנות רבות. כדי להפוך את הטיסה למאורע חשוב ולהציג לארצות הברית את נפלאותיה של פינלנד, נבחר צוות מיוחד של דיילות, שלבשו מדים מעוצבים על ידי טובי מעצבי האופנה בהלסינקי, הנוסעים נהנו משמפניה ומקוויאר, ועבודות בנייה ושיפוצים בוצעו במתקני נמל התעופה של הלסינקי. בפעם הראשונה נבנה שם בית נתיבות מתאים לטיסות בינלאומיות.

ב- 15 השנים הראשונות לקו, טסו המטוסים מהלסינקי לניו יורק דרך קופנהגן ואמסטרדם, וטיסות ישירות ללא חניות ביניים החלו ב- 1984, כאשר החברה רכשה את המטוס רחב גוף הראשון שלה מדגם DC-10. כיום טסה פינאייר לניו יורק במטוסי איירבוס A330 וניו יורק ממשיכה להיות אחד היעדים החשובים ביותר של חברת התעופה הפינית לנוסעי עסקים ותיירים. לנוסעים מצפון אמריקה לפינלנד, מהווה הלסינקי נקודת מעבר לטיסות המשך לרוסיה, הארצות הבלטיות וצפון אירופה. לפינאייר היום טיסה יומית לניו יורק וטיסות נוספות בעונת הקיץ.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: