אא

בריטיש איירווייס, אמריקן איירליינס ואיבריה מבקשות אישור להקמת מיזם טרנס-אטלנטי עסקי משותף

החברות מחכות להחלטת משרד התחבורה האמריקאי, שבינתיים קיבל 3380 מכתבי תמיכה בתוכנית. במקביל החברות פועלות גם לקבלת אישור רגולטורי מהאיחוד האירופי. מנכ"ל בריטיש איירווייס: "אנו בטוחים כי משרד התחבורה האמריקאי יעניק לנו את האישור הדרוש".

Shutterstock Shutterstock
חברות התעופה בריטיש איירווייס, אמריקן איירליינס ואיבריה, יחד עם Finnair ו- Royal Jordanian, שחברות גם הן בברית התעופה oneworld, הגישו בקשה לקבל אישור ממשרד התחבורה האמריקאי להפעלת המיזם המשותף וחסינות הגבלים עסקיים בטיסות טרנס-אטלנטיות. במקביל הן פועלות לקבלת אישור רגולטורי גם מהאיחוד האירופי. מהלך זה ייצור תחרות עם בריתות התעופה העולמיות האחרות Star ו- SkyTeam, אשר קיבלו כבר חסינות הגבלים עסקיים בטיסות טרנס-אטלנטיות. המיזם העסקי המשותף יעניק ללקוחות החברות הזדמנויות לקבל מחירים מוזלים, טיסות המשך נוחות יותר והטבות רבות יותר לנוסע המתמיד.

בתגובה לפניית משרד התחבורה לקבלת תגובות מן הציבור הרחב עד ל- 18 במאי, התקבלו 3,380 מכתבים, מ- 499 פוליטיקאים ופקידים אמריקאיים, 129 נמלי תעופה אמריקאיים, 521 תאגידים ועסקים קטנים, 615 ארגונים מענף הנסיעות ו- 365 ארגונים ללא כוונת רווח ולשכות מסחר. אחד הפוליטיקאים שהביע תמיכה במהלך הוא העוזר למנהיג הרוב בסנאט, דיק דרבין, שאמר: "אישור בקשתן של American Airlines, British Airways, ו- Iberia יעניק לצרכנים אפשרויות בחירה רבות יותר בטיסות ויגביר את התחרות בטיסות בינלאומיות".

ווילי וולש, מנכ"ל British Airways, אמר כי "זוהי הוכחה ניצחת לבסיס התמיכה הרחב למיזם העסקי המשותף שלנו ברחבי ארצות הברית, והיא עומדת בסתירה להתנגדותן הבודדת של חברות התעופה לבקשתנו. אנו סמוכים ובטוחים, כי משרד התחבורה האמריקאי יעניק לנו את האישור הדרוש כדי לתת הטבות ללקוחותינו וליצור אפשרות לתחרות הוגנת בין בריתות חברות התעופה בעולם".

משרד התחבורה העולמי יפרסם את החלטתו לגבי בקשתן של חברות התעופה עד 31 באוקטובר 2009, והתהליך באיחוד האירופי צפוי להסתיים עד סוף השנה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: