רשות התעופה האזרחית פרסמה את טיוטת חוק הטיס החדש
חוק הטיס החדש מהווה את אחד התנאים העיקריים של מינהל התעופה הפרדרלי האמריקאי להחזרתה של ישראל לקטגוריה הגבוהה של בטיחות התעופה. השר כץ: חוק הטיס הישן מהווה את אחד החסמים העיקריים שהביאו להורדת דרוג הבטיחות של ישראל.
Shutterstock
שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, הודיע היום כי טיוטת חוק הטיס החדש תוגש לאישור ועדת השרים לעינייני חקיקה עד ל- 1 באוגוסט 2009, במטרה להאיץ את המהלכים להשבתה של ישראל לדירוג הגבוה של בטיחות התעופה.
השר ציין כי חוק הטיס החדש כולל את כל ההמלצות וההערות של ה- FAA שיאפשרו לישראל לעמוד בסטנדרטים הבינלאומיים שנקבעו על ידי ארגון התעופה העולמי . "חוק הטיס הישן מהווה את אחד הליקויים העיקריים של דו"ח ביקורת ה- FAA ועתה עם עדכונו והטמעת כל ההערות שצויינו על ידי מבקרי ה- FAA נעשה צעד חשוב לקראת חזרתה של ישראל לדרוג הגבוה של הבטיחות", אמר השר כץ.
טיוטת החוק החדש כוללת בין השאר חקיקה עדכנית התואמת את עקרונות החקיקה בישראל, התאמה להוראות אמנת שיקגו ונספחיה וכן להנחיות של ה- ICAO, הוספת סמכויות פיקוח ואכיפה של דיני הטיס, הסדרת התיאום בין התעופה האזרחית לתעופה הצבאית ומתן סמכויות ל"נאמני בטיחות טיסה" שיסייעו לרת"א בפיקוח על דיני הטיס ואכיפתם.
כזכור, מינהל התעופה הפדרלי האמריקאי הוריד בסוף שנת 2008 את דירוג בטיחות הטיסה של ישראל מרמה 1 לרמה 2, על רקע ליקויים בטיחותיים שהתגלו ברמת הפיקוח על התעופה האזרחית והכוללים בין השאר תקנות ונוהלים ישנים שלא עודכנו במשך שנים רבות. חוק הטיס החדש, יש לציין, יחליף את חוק הטיס המנדטורי משנת 1927 ואת "דבר המלך על הטיס במושבות" משנת 1937.
השר ציין כי חוק הטיס החדש כולל את כל ההמלצות וההערות של ה- FAA שיאפשרו לישראל לעמוד בסטנדרטים הבינלאומיים שנקבעו על ידי ארגון התעופה העולמי . "חוק הטיס הישן מהווה את אחד הליקויים העיקריים של דו"ח ביקורת ה- FAA ועתה עם עדכונו והטמעת כל ההערות שצויינו על ידי מבקרי ה- FAA נעשה צעד חשוב לקראת חזרתה של ישראל לדרוג הגבוה של הבטיחות", אמר השר כץ.
טיוטת החוק החדש כוללת בין השאר חקיקה עדכנית התואמת את עקרונות החקיקה בישראל, התאמה להוראות אמנת שיקגו ונספחיה וכן להנחיות של ה- ICAO, הוספת סמכויות פיקוח ואכיפה של דיני הטיס, הסדרת התיאום בין התעופה האזרחית לתעופה הצבאית ומתן סמכויות ל"נאמני בטיחות טיסה" שיסייעו לרת"א בפיקוח על דיני הטיס ואכיפתם.
כזכור, מינהל התעופה הפדרלי האמריקאי הוריד בסוף שנת 2008 את דירוג בטיחות הטיסה של ישראל מרמה 1 לרמה 2, על רקע ליקויים בטיחותיים שהתגלו ברמת הפיקוח על התעופה האזרחית והכוללים בין השאר תקנות ונוהלים ישנים שלא עודכנו במשך שנים רבות. חוק הטיס החדש, יש לציין, יחליף את חוק הטיס המנדטורי משנת 1927 ואת "דבר המלך על הטיס במושבות" משנת 1937.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}