אא

שר התחבורה מינה ועדה ציבורית לבחינת ענף ההובלה האווירית בישראל

השר כץ החליט על הקמת הוועדה לנוכח מצבן הקשה של חברות התעופה הישראליות, המטיסות מטענים לישראל וממנה. הוועדה תבחן את מצבן של החברות ותמליץ על שינויים הנדרשים, כולל התערבות ממשלתית ושינויים מבניים.

Shutterstock Shutterstock
שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, מינה היום ועדה ציבורית לבחינת ענף ההובלה האווירית בישראל, נוכח מצבן הקשה של חברות התעופה הישראליות, המטיסות מטענים לישראל וממנה.

בראש הוועדה עומד אל"מ מנשה טרם, שכיהן בעבר כמשנה למנכ"ל אל על וכמפקד ענף תובלה של חיל האוויר ושותפים בה נציגים של משרד הביטחון, צה"ל ומשרד האוצר.

המשבר הכלכלי העולמי גרם לפגיעה קשה בענף ההובלה האווירית של מטענים לישראל וממנה ועשויות להיות לכך השלכות על יכולת התחרות של החברות הישראליות מול החברות הזרות וכן על יכולת ההובלה האווירית של חברות ישראליות בשעת חרום.

מנתונים של רשות התעופה האזרחית מתברר כי במחצית הראשונה של שנת 2009 נרשמה ירידה של כ- 30 אחוז בכמות המטענים ששונעו בנמל התעופה בן גוריון, וזאת לאחר ירידה של 6% בשנת 2008.

הוועדה תבחן בין השאר את מצבן הנוכחי של חברות התעופה הישראליות, המטיסות מטענים והגורמים שהביאו לכך, תוך התייחסות למצב ענף ההובלה האווירית בארץ ובעולם וכן תבחן את ההשלכות על הובלה אווירית של מטענים לישראל בשעת חרום ותמליץ על השינויים הנדרשים, כולל התערבות ממשלתית ושינויים מבניים. הוועדה התבקשה להגיש את מסקנותיה והמלצותיה לשר התחבורה בתוך 6 שבועות.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: