אא

המסלול המערבי של נמל התעופה ב"עובדה" נפתח מחדש לטיסות אזרחיות בינלאומיות

במסלול בוצעו עבודות שדרוג על ידי משרד הבטחון וחיל האוויר. רשות התעופה האזרחית נתנה אישור לפתיחת המסלול ומסרה כי שדה התעופה בעובדה צפוי להפתח גם לטיסות לילה כבר במהלך השבוע הבא.

Shutterstock Shutterstock
המסלול המערבי של נמל התעופה "עובדה" נפתח אתמול מחדש לטיסות אזרחיות בינלאומיות, לאחר שמסלולו העיקרי היה סגור להמראות ונחיתות של מטוסים אזרחיים במשך יותר מחצי שנה. המסלול נסגר בהוראת רשות התעופה האזרחית, בעקבות ליקויים שהתגלו במסלול ואשר היו עלולים לפגוע בבטיחות הטיסה.

המסלול שופץ על פי קריטריונים שהוגדרו על ידי רשות התעופה האזרחית, במאמץ משותף של משרד הבטחון, חיל האוויר ורשות שדות התעופה והותאם לשימוש מטוסים אזרחיים. עבודות השדרוג כללו קרצוף וריבוד של מסלול ההמראות והנחיתות המערבי, לאורך 650 מטר ושיפור תאורת המסלול. פתיחת המסלול התאפשרה לאחר קבלת אישור של רשות התעופה האזרחית שבמשרד התחבורה.

שדה התעופה הצבאי בעובדה משמש כיום כשדה תעופה משלים לאילת ומתקיימת בו תנועה בינלאומית של טיסות שכר מאירופה שיעדן אילת. כמו כן משמש השדה כשדה חילופי לנמל התעופה בן גוריון במצבים שאינם מאפשרים נחיתה בנתב"ג כמו למשל בעת ערפל כבד.

מנכ"ל רש"ת, קובי מור אמר כי רש"ת רואה בשדרוג הבטיחות צורך ראשון במעלה "במסגרת תוכניות רש"ת לשדרוג הבטיחות בוצעו עבודות לשדרוג המסלול בעובדה. פרוייקט זה מצטרף לפרוייקט משותף מוצלח נוסף שביצעו רש"ת ומשרד הבטחון לכריית המנהרה בנמל התעופה חיפה", הוסיף מור.

מרשות התעופה האזרחית נמסר כי שדה התעופה בעובדה צפוי להפתח גם לטיסות לילה כבר במהלך השבוע הבא.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: