אא

קונטיננטל איירליינס תקצץ 1,700 משרות

קונטיננטל איירליינס הפסידה ברבעון השני של השנה 213 מיליון דולר. כצעדי התייעלות שמטרתם להשיג רווח של 100 מיליון דולר החברה תצמצם את מספר העובדים ויועלו תעריפי בדיקת המטענים והזמנת מקומות בטלפון. דו"ח זה פורסם מספר ימים לאחר הודעתו הדרמטית של מנכ"ל ויו"ר החברה על פרישה.

Shutterstock Shutterstock
חברת התעופה קונטיננטל איירליינס פרסמה היום את הדו"חות הכספיים לרבעון השני של השנה, על פיהם ההפסד ברבעון זה הסתכם ב- 213 מיליון דולר .

בנוסף להפסד של 44 מיליון דולר, שעליהם הודיעה החברה מראש, החברה רשמה הפסד נקי של 169 מיליון דולר, כלומר סך כל ההפסד הנקי 213 מיליון דולר.

ההכנסות ברבעון השני הושפעו מירידה בהכנסות מתנועת נוסעים היות ונוסעים עסקיים קיצצו בנסיעות או שהזמינו כרטיסים מוזלים. בנוסף, שפעת החזירים הביאה לירידה נוספת בהכנסה מנוסעים בכ- 50 מיליון דולר.

הוצאות הדלק קטנו ב- 762 מיליון דולר, לעומת הרבעון המקביל אשתקד בעוד ההכנסה קטנה ב- 918 מיליון דולר, לעומת אותה תקופה.

בתגובה לירידה המשמעותית בהכנסות, קונטיננטל מתכננת מספר צעדים כדי להגדיל את ההכנסות ולהקטין עלויות שמתוכננים להשיג כ- 100 מיליון דולר ברווח השנתי שייושמו בשנת 2010 וכוללות:
• צמצום של 1,700 משרות, ביניהם גם משרות הנהלה וכמורה, שהם כ- 4.2% מכח העבודה של החברה. זה בנוסף להודעה הקודמת לצמצם 500 סוכנים ו- 700 אנשי צוות אוויר. קונטיננטל מציעה לעובדים הסדרי פרישה מרצון.
• העלאת תעריף בדיקת מטען מקומית ב- 5 דולר, עבור לקוחות שלא שילמו את התעריף מראש באמצעות האינטרנט. שינוי זה יכנס לתוקף מיידית לטיסות החל מ- 19 באוגוסט 2009.
• העלאה מיידית של תעריף הזמנת מקומות טלפונית ב- 5 דולר.
• על הכנסות נוספות החברה תדווח בהמשך.

"שותפיי לעבודה עושים יחד עבודה אדירה להתמקד בשירות לקוחות למרות האתגרים המשמעותיים שהתעשייה שלנו ניצבת בפניהם", אמר לארי קלנר, מנכ"ל ויו"ר החברה, אשר הודיע לפני מספר ימים על פרישתו מהחברה. "בעוד נראה שהרווח ליחידה הגיע לתחתית, זה קרה ברמות הנמוכות ועלינו לנקוט צעדים אגרסיביים כדי להגדיל את ההכנסות ולהקטין את ההוצאות. השינויים הבעייתיים ביותר יהיו בהקטנת מספר העובדים שנכפתה עלינו כדי להבריא את החברה".

ההכנסה לרבעון היתה 3.1 מיליארד דולר, ירידה של 22.7% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. הכנסה מנוסעים ברבעון ירדה ב- 24.2 אחוז בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד בשל ירידה בדמי הנסיעה וירידה במספר הנוסעים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: