עובדי אל על לא עושים חשבון להנהלת החברה והכריזו הבוקר על סכסוך עבודה
עובדי חברת התעופה יכולים לנקוט בעיצומים בתוך 14 יום, בתקופת השיא של עונת הנסיעות.מנכ"ל אל על: "די לראות את מה שקורה בחברות התעופה בעולם ולהבין שאנו חייבים לעשות הכל למען התייעלות מיידית. מה שנדרש עד כה מעובדינו זה לקצץ בתנאים הנלווים שאפשר לוותר עליהם".
ההסתדרות הכריזה היום על סכסוך עבודה באל על, לאחר שלא הגיעו להסכמות עם הנהלת החברה לגבי מהלכי התייעלות שזו מבקשת לבצע. הכרזה זו תאפשר לעובדים לנקוט בעיצומים בתוך 14 יום, תקופת השיא בנסיעות.
בהנהלת החברה משוכנעים כי ועד עובדי החברה מבין היטב שכל הכרזה על סכסוך עבודה, אין בה תכלית.
תגובת החברה: 'עובדי אל על מבינים היטב את מצב התעופה בארץ ובעולם ויודעים כי עימות עם ההנהלה הוא לא הדרך לפתור את הבעיה. הנהלת החברה פנתה לנציגות העובדים במטרה לגבש יחד עימה הרכב הוצאות הניתנות לצימצום. הקיצוץ המוצע הינו התאמה למציאות הנוכחית, עקב המשבר הכלכלי העולמי בכלל ומשבר התעופה בפרט. בזמן שהפעילות בנתב'ג ירדה ב- 13% וחברות תעופה בעולם מפטרות אלפי עובדים, מעדיפה הנהלת אל על פגיעה זמנית בתנאי רווחה מפיטורי עובדים. כל המהלכים יחולו על מנהלים ועובדים גם יחד, ההנהלה התחייבה על כל אחוז שיקוצץ מהעובדים לקצץ כפליים. אנו משוכנעים שעובדי אל על ינהגו כפי שנהגו בעבר, באחריות ולא יפגעו בפעילות החברה ובנוסעיה'.
גורמים באל על אמרו היום: 'אנחנו לא מתרגשים, זה לא צריך לעניין. כל שנה אותו דבר'.
חיים רומנו, מנכ"ל אל על, אמר היום: "סמנכ"לים בחברת אל על משתכרים בסדרי גודל פחות מסמנכ"לים בתפקידים המקבילים במשק הישראלי, בסדר גודל של חברת אל על. בשנת 2008 לא נהנו הסמנכ"לים באל על לא מבונוסים והטבות נוספות כפי שנהנים סמנכ"לים במשק בחברות מקבילות, וזאת למרות האחריות הבלתי נמדדת והעצומה המוטלת על כתפיהם, יום יום, שעה שעה, 365 ימים בשנה. יחד עם זאת הצהירה הנהלת החברה כי על כל אחוז התייעלות של עובדי אל על תתייעל ההנהלה באופן מיידי פי 2 ואף יותר".
בחברת אל על מדגישים כי מנכ"ל החברה היה הראשון לתת דוגמא אישית, עוד לפני פרוץ המשבר בעולם התעופה, כאשר ויתר על 20% משכרו בשנת 2008 ועל 15% בשנת 2009, ולסמנכ"לים בחברה קוצצו הטבות משמעותיות, כגון: השתתפות בארוחות.
"כולנו אל על בימים אתגרים אלה", הדגיש רומנו והוסיף, כי "די לראות את מה שקורה בחברות התעופה בעולם ולהבין שאנו חייבים לעשות הכל למען התייעלות מיידית. מה שנדרש עד כה מעובדינו זה לקצץ בתנאים הנלווים שאפשר לוותר עליהם, וזאת למען הימים הקשים שעולם התעופה בכלל ועולם התעופה בישראל בפרט נמצאים בימים אלה".