אא

ירידה של 7.2% בתנועת הנוסעים בחודש יוני לעומת החודש המקביל אשתקד

עפ"י דיווחי יאט"א הירידה גדולה מן הצפוי ואינה מתאזנת אף עם צמצום הקיבולת של חברות התעופה הבינלאומיות. הירידה בהטסת מטענים הסתכמה בחודש יוני ב- 16.5% לעומת יוני 2008.

Shutterstock Shutterstock
מסיכום הנתונים של יאט"א לחודש יוני עולים הממצאים הבאים: בתנועת הנוסעים בטיסות הבינלאומיות בחודש יוני נרשמה ירידה של 7.2% לעומת החודש המקביל אשתקד. התפוסה בטיסות הבינלאומיות עמדה על 75.3%, לעומת 77.6% ביוני 2008. הירידה במספר הנוסעים אמנם הצטמצמה מעט, יחסית ל'נפילה' של 9.3% בחודש מאי, אך עדיין רחוקה מלהתאזן עם הצמצום המתואם של הקיבולת, שעמד על 4.3% בחודש יוני. כתוצאה מכך הכנסות חברות התעופה בשווקים הבינלאומיים 'צללו' ב- 25-30%.

הירידה של 16.5% בהטסת מטענים בחודש יוני היא שיפור מסוים לעומת הירידה של 17.4% בחודש מאי, אך ניתן להסביר אותה בעיקר בהשפעה עונתית. למרות השיפור במגמות המסחר העולמי תפוסת המטענים בנתיבים הבינלאומיים נותרה חלשה מאד ועמדה על 47.3% בחודש יוני.

"הביקוש לטיסות בינלאומיות נותר חלש מאד", אמר ג'ובאני ביסיניאני, נשיא ומנכ"ל יאט"א. "אם היה נדמה לנו כי יש איזושהי התייצבות בשווקים מסוימים, הרי זה בא בעקבות מחירי שפל. אפילו במחירים נמוכים התפוסה הממוצעת נמוכה ב- 2.3% מזו של השנה שעברה. חברות התעופה חוות נפילה של 30% בהכנסות מטיסות בינלאומיות, וזאת בתחילת העונה העמוסה של יוני-אוגוסט, בתקופה שהן מרוויחות כסף באופן מסורתי".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: