אא

אל על הפסידה 19.7 מיליון דולר ברבעון השני

זאת לעומת הפסד של 12.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. החברה רשמה ירידה של 28% בהכנסות. החברה גם רשמה קיטון של 34% ברווח הגולמי.

Shutterstock Shutterstock
חברת התעופה אל על הגדילה את ההפסד שלה ברבעון השני של השנה לעומת השנה הקודמת. החברה דיווחה היום על הפסד של 19.7 מיליון דולר, לעומת הפסד של 12.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

ההכנסות ברבעון השני הסתכמו ב-399.4 מיליון דולר לעומת 557.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של 28%, שנובעת בעיקר מקיטון בהכנסה הממוצעת לנוסע/ק"מ, כמו כן מקיטון במספר הנוסעים בהשוואה לרבעון השני של 2008. ההכנסות ממטען קטנו בכ-54% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

סה"כ הפסידה החברה 59.5 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2009.
הרווח הגולמי ברבעון הסתכם ב-46.3 מיליון דולר, לעומת 70.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, קיטון של 34%.

נתון מעניין מבחינת סוכני הנסיעות - הוצאות המכירה קטנו מ-61.1 מיליון דולר בשנת 2008 ל-47.6 מיליון דולר ברבעון הנוכחי, ובהסבר החברה נאמר, כי זאת כתוצאה מהירידה בהכנסות מהנוסעים וממטען, וכמו כן מהגידול במכירות הישירות של החברה באמצעות מוקד הלקוחות ודרך האינטרנט.
תזרים המזומנים של החברה, אשר נבע מפעילות שוטפת ברבעון, שהסתיים ב-30 ביוני, הסתכם בכ-41.1 מיליון דולר, לעומת תזרים מזומנים מפעילות שוטפת בסך 68 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

מבחינת נתח השוק, אל על הצליחה להגדיל אותו לכ-38%, בהשוואה ל34.6% ברבעון המקביל אשתקד. גידול של 10%. שיעור התפוסה הסתכם בכ-77.6%.

למרות הגידול בהפסד באל על מרוצים מהתוצאות.
המנכ"ל חיים רומנו אומר: "בתקופה בה רוב חברות התעופה בעולם מציגות הפסדי ענק וירידה בהכנסות, אנו מציגים תוצאות המשקפות פעילות נמרצת וניהול מבוקר של ההוצאות, שהצליחו למזער את ההפסד הפוטנציאלי. הוכחנו שחברת אל על היא חברה חזקה, המסוגלת להתייעל ולהתמודד עם תנאי השוק הקשים והמשבר העולמי. אנו פועלים בהתאם לאבני הדרך, שהצבנו לעצמנו בתוכנית אסטרטגית, ונוקטים בכל הפעולות המתחייבות מהמצב החדש של המשבר הכלכלי העולמי. לנגד עינינו מטרה עיקרית - שיפור הרווחיות. אנו ממשיכים כל העת לבצע מהלכים, חוץ ופנים ארגוניים, שיאפשרו לנו לעמוד איתנים מול התחרות והמציאות המשתנה, יחד עם בחינה מתמדת של מבנה העלויות. כך שבתום המשבר נהיה ערוכים טוב יותר מתוך בסיס יציב וחזק".

ניסים מלכי, סמנכ"ל הכספים של אל על, ציין: "אנו מסיימים את הרבעון עם תזרים מזומנים מפעילות שוטפת בסך של כ-41.1 מיליון דולר המהווה בסיס יציב להמשך קידום ופיתוח החברה. שמירה על יתרת מזומנים בסך של כ-157.3 מיליון דולר מקבלת משנה חשיבות, בעיקר בימים אלה. יתרת המזומנים מהווה עוגן חשוב, אשר יסייע לנו בהמשך לנצל הזדמנויות ולפתח מקורות הכנסה נוספים בהתאם לאסטרטגיה העסקית של החברה. אציין במיוחד את יכולת החברה לגייס הלוואות בהיקף של כ-113 מיליון דולר למימון רכש מטוסים בתקופה של מחנק אשראי, בתנאים נוחים, דבר המצביע על אמון המערכת הבנקאית בחברה ובעתידה".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: