מגמה של שיפור בתעופה הבינלאומית בחודש יולי
עפ"י נתוני יאט"א תנועת הנוסעים בתעופה הבינלאומית בחודש יולי ירדה רק ב-2.9% לעומת החודש המקביל אשתקד והתפוסה הממוצעת עמדה על 80.3%. למרות השיפור ההכנסות והרווחים של חברות התעופה ממשיכים להידרדר, וכפי שאומר יו"ר ומנכ"ל יאט"א, ג'ובאני ביסיניאני: "תעשיית התעופה עדיין בטיפול נמרץ."
Shutterstock
עפ"י הדיווח החודשי של יאט"א, מסתבר כי בחודש יולי ניכרת מגמת שיפור בתנועת הנוסעים והמטענים בתעופה הבינלאומית. תנועת הנוסעים בחודש יולי ירדה רק ב- 2.9% לעומת החודש המקביל אשתקד, שיפור יחסית משמעותי לעומת הירידה של 7.2% בחודש יוני ו- 6.8% בשבעת החודשים הראשונים של השנה. התפוסה הממוצעת בחודש יולי עמדה על 80.3%, דומה מאד לתפוסה ביולי 2008.
מגמת השיפור המסתמנת עדיין רחוקה מלהשביע את רצונם של קברניטי תעשיית התעופה וראשי החברות, כיוון שמדדי הרווחיות של התעשייה ממשיכים להידרדר באופן חד.
תנועת המטענים ירדה בחודש יולי ב- 11.3% לעומת החודש המקביל אשתקד, שיפור לעומת הירידה של 16.5% בחודש יוני ו- 19.3% בשבעת החודשים הראשונים של השנה. למרות זאת, תפוסת המטענים הממוצעת בחודש יולי עמדה 47.6% לעומת 49% ביולי 2008.
בחלוקה עפ"י אזורי פעילות של חברות התעופה הבינלאומית, ראוי לציין כי חברות התעופה במזרח התיכון הן היחידות הרושמות עלייה בפעילות – 13.2% בחודש יולי, אף יותר מן העלייה של 12.9% בחודש יוני. לעומת זאת, בשאר האזורים רושמות חברות התעופה ירידות בפעילות. באסיה והפסיפיק – ירידה של 7.6% בחודש יולי, באירופה וצפון אמריקה – ירידה של 3.1%, באמריקה הלטינית – ירידה של 3.5% ובאפריקה – ירידה של 5.5%.
ג'ובאני ביסיניאני, יו"ר ומנכ"ל יאט"א, התייחס לנתונים: "נראה שיפור בביקוש לטיסות, אך אין שיפור בשורה התחתונה. אנחנו רואים שינוי קל ביותר נוכח הנפילה חסרת התקדים בהכנסות וברווחים. אי ודאות מצפה לנו בחודשים הבאים, כולל מחיר הדלק. הדרך להתאוששות תהיה איטית וקשה, ובינתיים תעשיית התעופה עדיין שרויה בטיפול נמרץ."
מגמת השיפור המסתמנת עדיין רחוקה מלהשביע את רצונם של קברניטי תעשיית התעופה וראשי החברות, כיוון שמדדי הרווחיות של התעשייה ממשיכים להידרדר באופן חד.
תנועת המטענים ירדה בחודש יולי ב- 11.3% לעומת החודש המקביל אשתקד, שיפור לעומת הירידה של 16.5% בחודש יוני ו- 19.3% בשבעת החודשים הראשונים של השנה. למרות זאת, תפוסת המטענים הממוצעת בחודש יולי עמדה 47.6% לעומת 49% ביולי 2008.
בחלוקה עפ"י אזורי פעילות של חברות התעופה הבינלאומית, ראוי לציין כי חברות התעופה במזרח התיכון הן היחידות הרושמות עלייה בפעילות – 13.2% בחודש יולי, אף יותר מן העלייה של 12.9% בחודש יוני. לעומת זאת, בשאר האזורים רושמות חברות התעופה ירידות בפעילות. באסיה והפסיפיק – ירידה של 7.6% בחודש יולי, באירופה וצפון אמריקה – ירידה של 3.1%, באמריקה הלטינית – ירידה של 3.5% ובאפריקה – ירידה של 5.5%.
ג'ובאני ביסיניאני, יו"ר ומנכ"ל יאט"א, התייחס לנתונים: "נראה שיפור בביקוש לטיסות, אך אין שיפור בשורה התחתונה. אנחנו רואים שינוי קל ביותר נוכח הנפילה חסרת התקדים בהכנסות וברווחים. אי ודאות מצפה לנו בחודשים הבאים, כולל מחיר הדלק. הדרך להתאוששות תהיה איטית וקשה, ובינתיים תעשיית התעופה עדיין שרויה בטיפול נמרץ."
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}