אא

חברות התעופה הפסידו מתחילת השנה יותר מ- 6 מיליארד דולר

יאט"א מפרסמת כי ההתדרדרות בענף נמשכת גם ברבעון השני של 2009. למרות זאת, מחירי מניות חברות התעופה עלו בחודש אוגוסט והחברות גייסו מתחילת השנה 15 מיליארד דולר. כמו כן, הנפח של תנועת הנוסעים והמטענים עולה בחודשים יולי-אוגוסט.

Shutterstock Shutterstock
יאט"א מעדכנת כי מהדוחות הכספיים לרבעון השני של 2009, שפרסמו כ- 50 חברות תעופה, עולה שההתדרדרות נמשכת עם מספר יוצאים מהכלל באמריקה. הפסדי הרבעון השני בחברות התעופה הסתכמו ב- 2 מיליארד דולר, אשר מצטרפים להפסדים של 4 מיליארד דולר מהרבעון הראשון של השנה. "חברות התעופה הפסידו ברבעון השני של 2008, אבל בד"כ עשו 50% מהרווחים שלהם במהלך הרבעון הזה", מציינים ביאט"א.

מניות חברות התעופה עלו במהלך אוגוסט ב- 3.6% ובסך הכל מתחילת השנה הן עלו ב- 7.4%, אולם הביצועים הנמוכים של הענף גורמים למשקיעים להיות זהירים. עם זאת מתחילת השנה החברות גייסו 15 מיליארד דולר.

מחירי הנפט הגולמי והדלק הסילוני המשיכו לעלות בחודש אוגוסט ומחיר חבית דלק סילוני עבר את ה- 80 דולר. חלק מהחברות אמנם גרפו רווח מגידור הדלק אך מחירי הדלק מכבידים על תזרים המזומנים של החברות.

יש שיפור בנפח של תנועת הנוסעים והמטענים ושניהם עלו ביולי ביותר מ- 3% לעומת החודש הקודם, אך הם עדיין נמוכים ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. קיבולת הנוסעים הבינלאומית קוצצה אבל בשיעורים נמוכים מאלו של הירידה בביקוש. התוכניות שהחברות מפרסמות מרמזות על גידול עתידי בקיבולת. הקיצוץ בתנועת המטענים נרחב מזה שהיה בתנועת הנוסעים.

תפוסת הנוסעים התייצבה לראשונה מזה שנה, וחודש יולי היה החודש הראשון שבו תפוסת הנוסעים הממוצעת לא היה נמוך מהחודש המקביל בשנת 2008.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: