אא

חברת ארקיע תוכל להתחיל בביצוע טיסות סדירות לבאקו

לאחר שנפתר סכסוך התעופה עם אזרבייג'אן, שנסב על רקע סירובם של השלטונות האזריים לאשר את סידורי האבטחה הישראליים, תוכל ארקיע לפתוח את הקו, שתוכנן להתחיל בחודש אוגוסט.

Shutterstock Shutterstock
חברת ארקיע תוכל לבצע לראשונה טיסות סדירות מנמל התעופה בן גוריון לבאקו שבאזרביג'אן. כך הודיע היום שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, שציין עוד כי טיסות ארקיע לבירה באקו התאפשרו לאחר שהשלטונות התעופה האזריים הסירו את המכשולים הבטחוניים שמנעו מחברת ארקיע להפעיל את הטיסות לבאקו.

על פי התכנון המקורי עמדה ארקיע להתחיל ב- 5 באוגוסט השנה בביצוען של טיסות שבועיות לבאקו, לאחר שמשרד התחבורה מינה אותה כמוביל רשמי, אולם שלטונות באקו לא אישרו את סידורי הבטחון הישראליים בתחומה וחברת ארקיע נאלצה לבטל את פתיחת הקו.

בתגובה לסירוב האזרי לאשר את הפעלת טיסות ארקיע לבאקו הודיעה אז רשות התעופה האזרחית כי לא תאפשר את המשך טיסותיה של חברת התעופה האזרית לישראל עד לאישור סידורי האבטחה של ארקיע כפי שדרשה ישראל.

בשיחות תעופה שהתקיימו בסוף השבוע שעבר בבאקו, בין משלחות תעופה של ישראל ואזרבייג'אן, הגיעו הצדדים להבנות שיאפשרו את תחילת פעילות חברת ארקיע ואת המשך הטיסות של חברת התעופה AZAL בקו לתל אביב.

בראש המשלחת של אזרבייז'אן עמד Jahangir Askerov, נשיא חברת AZAL, ומהצד הישראלי השתתפו מנהל אגף בכיר לקשרי התעופה בינלאומיים ברת"א, אבי בן חור, שגריר ישראל בבאקו, מיכאל לוטם וגורמי ביטחון ישראליים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: