אא

ארקיע: גורם בכיר באל על איים כי אם ארקיע לא תחדול מטיסותיה לפריס, אל על תפגע בארקיע

החברה עתרה לבג"ץ נגד ההחלטה לאפשר לאל על לטוס לאילת, וטוענת כי התנהלות משרד התחבורה בפרשה שערורייתית ומזיקה לצרכן הישראלי. תגובת אל על: "מתייחסת בביטול לניסיונות ההכפשה של ארקיע".

Shutterstock Shutterstock
ארקיע עתרה היום לבג"ץ בדרישה שיורה על ביטול מיידי של החלטת שר התחבורה, להתיר לאל על להטיס נוסעים ישראלים לאילת. החברה טוענת בעתירתה כי יש לבטל את ההחלטה בשל היותה בלתי חוקית בעליל וגם בגלל התוצאה המעוותת, שלפיה יוכל מונופול אל על להשתלט אף על הקו לאילת בעוד ארקיע חסומה מלטוס ל- 99% מיעדי אל על.

בעתירה מפרטת ארקיע את משמעות ההחלטה, שסופה השתלטות של אל על אף על הקו לאילת, השתלטות אשר לא תביא כל תועלת לצרכן הישראלי ולעיר אילת. ארקיע מדגישה בעתירתה את העובדה שלאל על ממילא מותר להטיס תיירים לאילת ככל שתחפוץ, ולפיכך ברור כי כל כוונתה להשתלט אף על שוק התעופה הפנים ארצי, ולא להוסיף ולו תייר אחד, לישראל ו/או לאילת.

ארקיע חושפת בעתירתה כי גורם בכיר באל על אף איים עליה לאחרונה, כי אם ארקיע לא תחדל מטיסותיה לפריס, אל על תפגע בארקיע בבטנה הרכה – באילת.

ארקיע מפרטת בעתירתה, באמצעות ב"כ עו"ד משה לשם, עו"ד אבנר ירקוני ועו"ד דרור שטרום, השתלשלות דברים תמוהה וחריגה ביותר עובר למתן אישור שר התחבורה, ובין היתר – היעדר פרסום מכרז, אי קיום חובת היוועצות, סתירות פנימיות בדיווחי רשות התעופה ואי קיום שימוע של ממש, אלא תחתיו סוג של מפגש שהיה כשלעצמו פארסה הגובלת בציניות, בהתקיימו כשבוע לאחר פרסום החלטת שר התחבורה.

עוד חושפת ארקיע, כי ימים ספורים קודם להחלטת שר התחבורה כתב מנהל רשות התעופה למנכ"ל אל על: "...מתן הרישיון עלול לערער את יציבותן של שתי החברות בעלות הרישיון להפעלת הטיסות, ישראייר וארקיע, ולפגוע בשירות לנוסע... והחברות הללו עדיין מקיימות פעילות מצומצמת בלבד בתחום הבינלאומי, שבו ממשיכה אל על לשלוט. כתוצאה מכך נותרה פעילות הטיסות המקומיות פעילותן העיקרית והבסיס לקיומן של ארקיע וישראייר...".

ארקיע מציינת בעתירתה בזהירות המתבקשת, כי לא ברור בדיוק מה ו/או מי הביא למהפך דרמטי שכזה, של 180 מעלות, בתוך ימים ספורים בעמדת הגוף האמור להיות יועצו המקצועי האובייקטיבי של שר התחבורה, שעמדתו הבסיסית תמכה באופן פרדוקסאלי, בעמדת ארקיע דווקא.

תגובת אל על לעתירה: "אל על מתייחסת בביטול לניסיונות ההכפשה של ארקיע. הדיון צריך להתקיים בין החברות למשרד התחבורה ולהתמקד בשאלה מה טוב לתיירות באילת, מה טוב לצרכן הישראלי, מה ישפר את רמת המחירים והשירות ומה יביא יותר תיירים לאילת."

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: