אא

קבוצת לופטהנזה הפסידה 32 מיליון אירו בתשעת החודשים הראשונים של השנה

זאת לעומת רווח של 529 מיליון אירו בתקופה המקבילה אשתקד. הקבוצה מפרסמת לראשונה את התוצאות העסקיות של BMI ואוסטריאן איירליינס, שרשמו רווח תפעולי של 28 מיליון אירו בתקופה זו.

Shutterstock Shutterstock
המשבר בתעופה העולמית משפיע גם על חברת התעופה הגרמנית לופטהנזה, שפרסמה את הדוחות הכספיים שלה לתשעת החודשים הראשונים של השנה. מהדוחות עולה כי לחברה נרשמה ירידה דרמטית ברווח התפעולי, שעמד בתקופה זו על סך של 226 מיליון אירו, לעומת 954 מיליון אירו בתקופה המקבילה ב- 2008.

הקבוצה סיימה את התקופה עם הפסד נקי של 32 מיליון אירו, לעומת רווח של 529 מיליון אירו בתקופה המקבילה אשתקד ועם הכנסות בסך 16.2 מיליארד דולר, שמהווים ירידה של 13% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

יש לציין כי על פי הדו"ח, לופטהנזה הוציאה 61 מיליון אירו עבור שילוב חברות התעופה BMI ואוסטריאן איירליינס בקבוצה. שתי החברות רשמו רווח תפעולי של 28 מיליון אירו, אשר התווסף לרווח התפעולי הכולל של הקבוצה.

יחד עם זאת לופטהנזה ממשיכה ליישם את תוכנית ההצטיידות הרב שנתית, והשקיעה בתקופה זו 1.4 מיליארד אירו ברכישת מטוסים וציוד חדיש וכ- 400 מיליון אירו ברכישה והטעמה של פעילות חברות התעופה ששולבו בקבוצה.

וולפגאנג מיירהובר, מנכ"ל ויו"ר מועצת המנהלים של לופטהנזה, אמר לאחר פרסום התוצאות כי: "לופטהנזה השכילה להיערך מבעוד מועד ולהגיב במהירות למציאות החדשה תוך שמירה על בסיס איתן והיצע של מוצרים אטרקטיביים בשנה האחרונה. בחודשים האחרונים אנחנו עדים להתייצבות בביקושים, אך ההכנסות ירדו לשפל למרות ששיעור התפוסה בטיסות גבוה מאד. התוצאות אינן מספקות אותנו ועלינו לנקוט בצעדים נוספים כדי לשפר את הרווחיות".

מיירהובר, המשיך ואמר כי: "לופטהנזה היא חברה חזקה עם עובדים מסורים ומקצועיים. למדנו לנווט את עסקי החברה בצורה אופטימאלית ולצלוח משברים בבטחה גם בעבר, וזו העת להוכיח זאת שוב".

האנליסטים ציינו כי הם סברו שהתוצאות העסקיות שתציג לופטהנזה יהיו גרועות בהרבה, כך שמבחינתם מצב החברה מעודד, בהתחשב בפעילויות ההשקעה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: