אא

ספטמבר בתעופה הבינלאומית: ללא שינוי בתנועת הנוסעים וירידה בתנועת המטענים

יאט"א מסכמת כי במקביל לשיפור בביקושים והורדת נפח הטיסות על ידי חברות התעופה הרווחים ממשיכים להיות נמוכים. ג'ובאני ביסיניאני, יו"ר ומנכ"ל יאט"א: "מוקדם מידי לקרוא לזה התאוששות".

Shutterstock Shutterstock
מסיכום נתוני תנועת הנוסעים והמטענים הבינלאומית לחודש ספטמבר 2009, שיאט"א פרסמה היום, עולה כי תנועת הנוסעים נותרה כמעט ללא שינוי ותנועת המטענים ירדה ב- 5.4% בהשוואה לספטמבר 2008. תפוסת הנוסעים והמטענים חזרה לרמות שלפני המשבר, עם 77.1% בתפוסת הנוסעים ו- 50.8% בתפוסת המטענים.

ביאט"א מציינים כי השיפור בביקוש בהשוואה לשנה קודמת מטעה, היות והתנועה בספטמבר 2008 היתה חלשה ביותר. סטטיסטיקה מותאמת לתקופה מראה ירידה של 0.3% בנפח הנוסעים וירידה של 1.4% בנפח המטענים בספטמבר 2009, בהשוואה לאוגוסט 2009.

"מוקדם מידי לקרוא לזה התאוששות". אומר ג'ובאני ביסיניאני, יו"ר ומנכ"ל יאט"א ומוסיף "יתכן שהגרוע ביותר מאחורינו מבחינת הירידה בביקוש, אולם הרווחים ממשיכים להיות אסון וההוצאות גדלות. תעשיית התעופה עדיין על הקו האדום עם סביבה עסקית לא יציבה".

חברות התעופה ממשיכות לנהל בזהירות את הקיבולת. תפוסת הנוסעים, בהתייחס לעונה, נותרה כמעט ללא שינוי בעוד שבתפוסת המטענים נראה שיפור קל בחודשיים האחרונים. התפוסה חזרה לרמתה מלפני פרוץ המשבר שאמורה לתקן את הנפילה החדה ברווח. אולם הגידול בעלויות מדאיג. בעוד חברות התעופה פועלות להתאים את הנפח לביקוש, מחירי הנפט עלו אל מעבר ל- $75 לחבית לעומת $43 לחבית בתחילת השנה.

תנועת הנוסעים גדולה ב- 5% מהרמה הנמוכה ביותר, שנרשמה במרץ 2009 אך נמוכה ב- 6% מהשיא שנרשם בראשית שנת 2008.

בחלוקה לאזורי פעילות, בקרב חברות התעופה הבינלאומיות:
באסיה והפסיפיק נרשם השיפור הגבוה ביותר בתנועת הנוסעים, בשל פעילות הממשלה והבנקים המרכזיים ומחשיפה נמוכה של הצרכנים לחוב, מירידה של 1.6% באוגוסט לעליה של 2.1% בספטמבר.
בקרב החברות האירופאיות נרשמה ירידה בביקושים, מירידה של 2.8% באוגוסט לירידה של 4.2% בספטמבר, בגלל מעבר נוסעים בטווחים הקצרים לחברות low-cost וכן בשל העדפת הנוסעים לטוס עם חברות מקומיות לטווחים ארוכים.
בקרב החברות בצפון אמריקה כמעט ולא נרשם שינוי . במזרח התיכון נרשמה עליה של 18.2% לעומת חודש ספטמבר 2008, שכללה את תקופת הרמדן. באמריקה הלטינית נרשמה עליה בביקושים מירידה של 2.3% באוגוסט לעליה של 3.4% בספטמבר. בקרב החברות באפריקה נראה שיפור קל מירידה של 4.9% באוגוסט לירידה של 4.2% בספטמבר.

תנועת המטענים הבינלאומית גבוהה ב- 12% מהנקודה הנמוכה ביותר, אשר נרשמה בדצמבר 2008, אבל נמוכה ב- 17% מהשיא שהיה בראשית שנת 2008.

תנועת המטענים בחלוקה לפי אזורי פעילות של חברות התעופה הבינלאומיות: במזרח התיכון נרשם השיפור המשמעותי ביותר, עם עליה של 3.6% בהשוואה לשנה הקודמת. גם באמריקה הלטינית נרשם גידול, בשיעור של 1.8%, אבל זו ירידה לעומת הגידול של 3.9% שנרשם בחודש אוגוסט. חברות התעופה באסיה והפסיפיק, אירופה וצפון אמריקה רשמו גם הן שיפור לעומת הביצועים באוגוסט, אבל נותרו בצד של הירידות, עם ירידה של 3.1% לאסיה והפסיפיק, ירידה של 13% לאירופה וירידה בשיעור של 5% בצפון אמריקה. בקרב חברות התעופה של אפריקה נרשמה ירידה של 6.9% בספטמבר לעומת ירידה של 5.1% באוגוסט.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: